مؤسسه فرهنگی هنری خیریه
- پیامبر اكرم (ص) طبقه حكومت را معین فرمودند و الگوی حكومت اسلامی را تا آخر تعیین فرمودند."صحیفه نور ج۳ ص ۱۹۷"
- غدیر عیدی است که مال مستضعفان و محرومان و مظلومان جهان است.
- خداوند برای ادامه راه انبیاء توسط پیامبر، علی ع را برگزید.
- غدیر منحصر به آن زمان نیست غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی كه حضرت امیر پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندركاران باشد. " صحیفه نور ج۲۰ ص ۲۸
- در دعای غدیر می خوانیم : الحمد الله الذی جعلنی من المتمسكین بولایه، نه تمسك به محبت. " صحیفه نور ج ۱۸ ص ۱۲۶
- غدیر یعنی نصب حکومت و اجرای سیاست؛ پس کسی که می گوید سیاست مال امپراتورهاست و دین چه کار دارد به سیاست، معنایش این است که تخطئه کنیم خدا و رسولش و امیرالمومنین را که در روز غدیر وارد سیاست و حکومت شدند. حکومت که دعا خواندن نیست، حکومت که نماز نیست، حکومت که روزه نیست. حکومت، حکومت عدل، اسباب این میشود که اینها اقامه بشود، اما خود حکومت یک دستگاه سیاسی است. آن که میگوید دین از سیاست جداست، تکذیب خدا را کرده است، تکذیب رسول خدا را کرده است، تکذیب ائمه هدی را کرده است.
- این که فرمودند«اسلام بر پنج چیز بنا نهاده شده است: نماز و روزه و حج و ....ولایت». اصول کافی، ج ۲، ص ۱۸، باب دعائم الاسلام، ح ۱
در مورد آخری فرمودند: اگر ولایت نباشد، مابقی به درد نمی خورد. یعنی اگرکسی ولایت را قبول نداشته باشد، اگر تمام نمازها را هم مطابق با همین قواعد اسلامی شیعه به جا بیاورد، باطل است.
- در جنگ تحمیلی عده ای از مقدس نماها که جبهه شان داغ داشت، اشکالتراشی می کردند که دفاع نکنیم و با دشمنی که به ما هجمه کرده، صلح و سازش کنیم. ما از تاریخ باید یاد بگیریم که همین مقدسینی که به حضرت امیر هم صلح را تحمیل کردند و اضر مردم اند بر مسلمین صلح و حکمیت را تحمیل کردند به حضرت؛ بعد که حضرت امیر با فشار اینها نتوانست، میخواستند بکشندش اگر نکند؛ برای اینکه آنها پیشنهاد کرده بودند که باید چه بشود و حَکَم قرار بدهید، قرآن است، قرآن است این. این ابتلا را حضرت امیر داشت، الآن نظیر او را ما داریم.
اینکه میگویند، اینور و آنور میافتند که بگذارید یک حکمیتی پیدا بشود، بیایند حکم، حکم پیدا بشود که کارها را انجام بدهد، تشخیص بدهد که کی چی است، دنیا نمیداند که کی متجاوز است؟! ما از آن قضیه باید عبرت بگیریم و زیر بار حکمیت [نرویم]. ما در این هفت سالی که بوده است فهمیدیم که این حکمها کیها هستند و اینهایی که میخواهند صلح ایجاد کنند کیها هستند. قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم صلح تحمیلی بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما میخواهند بگویند، این است. بعد از اینکه صلح کردند، به حسب روایت، به حسب نقل، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرفهایی که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردیکه آن قراردادها را. آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیلهگر درست شد، این ما را هدایت میکند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی. ما باید خودمان به حسب رأی خودمان، به حسب رأی ملتمان، آن طوری که الآن همه ملت دارند میگویند، ما باید این جنگ را ادامه بدهیم تا وقتی که ان شاء الله پیروزی حاصل بشود و نزدیک است ان شاء الله، منتها اگر بخواهد ملت ما نزدیکتر بشود این پیروزی، زیاد نزدیک بشود - که به صلاح ملت ماست و به صلاح ملت عراق است و به صلاح منطقه است - باید مجهز بشود، باید در این برهه زمان به تمام معنا مجهز بشود برای جبههها.
- ارزش غدیر برای آن است كه با اقامه ولایت، یعنی با رسیدن حكومت به دست صاحب حق، همه مسائل بشر حل می شود و همه انحرافات از بین می رود. صحیفه نور ج ۱۰ ص ۱۷۴
کلیدواژه ها:
آثار استاد