www.montazer.ir
جمعه 19 آوریل 2024
شناسه مطلب: 11518
زمان انتشار: 18 فوریه 2020
کتاب کار «یاد خدا» منتشر شد

کتاب کار «یاد خدا» منتشر شد

مجموعه پانزدهم از کتاب های کار با موضوع «یاد خدا» توسط مرکز نشر آثار استاد شجاعی منتشر شد. شیوه ای نوین برای بازخوانی و تمرین های فردی و ارائه چکیده مباحث برای مرور دروس و یادداشت برداری شخصی می باشد.

توصیه شده توسط استاد محمد شجاعی، همراه با متن دست نویس استاد

در مقدمه این کتاب می خوانیم: 

هیچ چیزی نیست مگر اینکه اسماء الهی در ارکان آن وجود دارد و حیات آن چیز فقط و فقط با نام و یاد حضرت حق ممکن شده است. پیمان ازلی خداوند با بنده اش در عالم ذّر همان عهد آدمی است با خدا برای آنکه او را بپرستد و جز یاد او را در دل راه ندهد. با این وجود وقتی آدمی پا بر کره ارض نهاد به یکباره آن پیمان را فراموش کرد و دل در جیفه دنیا بست. در زمین سرگردان شد و حیران به هر سو می دود و هنوز هم که هنوز است به آرامشی که مطلوب حقیقی هر انسانی است، نرسیده است. "وقتی بنده ای ذکر می گوید، در واقع خداوند اراده کرده است که از آن بنده تسبیح بشنود." یاد خدا اکسیر حیات بخش روح انسانی و بلکه تمامی کائنات است. با ذکر او قلب آرامش می یابد و در سایه او مراحل خلق و تسویه و تقدیر و هدایت موجودات سامان می یابد. اگر بپذیریم که ما از سوی خدا آمده ایم و به سوی او بازگشت می کنیم، آنگاه تردیدی نخواهیم کرد که پیمودن این مسیر جز با یاد او میسر نخواهد شد. 

مجموعه کتاب کار "یاد خدا" از سلسله گفتارهای" استاد محمد شجاعی" است که به کالبد شکافی ذکر حق تعالی در مسیر انسان به سوی او می پردازد. این مباحث درباره موضوع بسیاری اساسی یاد خداوند، معنویت و اهمیّت تغذیه بُعد اصلی وجود انسان، یعنی بُعد الهی و فطرت او می‌باشد. بخش فطری نیز مانند بخش طبیعی و جسمی برای زنده ماندن و تعادل و آرامش به خوراک مناسب نیازمند است و یاد خداوند خوراک بخش اصلی و انسانی وجود ماست. میزان شادی و آرامش و تعادل روحی هرکس بستگی به میزان تغذیه صحیح و مناسب او از غذای انسانی دارد. تغذیه سایر بخش‌های وجودی انسان بدون تغذیه‌ این بخش هرگز قادر به تأمین شادی و نشاط، آرامش و تعادل روح انسان نمی‌باشد.

برای تهیه این کتاب به فروشگاه مؤسسه منتظران منجی عج به آدرس زیر مراجعه نمایید.

استان تهران - شهر ری - میدان حضرت عبدالعظیم - خیابان قم

نرسیده به میدان فرمانداری - خیابان شهید کاشانی

کوچه شهید سید برزگر - پلاک 13

تلفـن تـمـاس : 55972450-021

میانگین (1 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed