www.montazer.ir
شنبه 20 آوریل 2024
شناسه مطلب: 2176
زمان انتشار: 9 مارس 2015
مسائل دوران عقد خواهران

مسائل دوران عقد خواهران

دوره عقد پل و حد فاصل دوران مجردی و دوران زندگی مشترک است، لذا بسیار مهم و ارزشی است. نکته مهم و اساسی این است که در این دوران دختر و پسر می توانند به شناخت بیشتری از یکدیگر دست یابند و به شناخت قبلی خود «که پیش از این دوران، در مرحله انتخاب به دست آورده اند»،

دوره عقد پل و حد فاصل دوران مجردی و دوران زندگی مشترک است، لذا بسیار مهم و ارزشی است. نکته مهم و اساسی این است که در این دوران دختر و پسر می توانند به شناخت بیشتری از یکدیگر دست یابند و به شناخت قبلی خود «که پیش از این دوران، در مرحله انتخاب به دست آورده اند»، عمق بیشتری ببخشند تا خود را برای تفاهم و سازگاری و بالندگی مطلوب در زندگی مشترک آینده آماده سازند. این دوران فرصت مناسبی برای برنامه ریزی زوج های جوان برای استقلال و شکوفایی زندگی مشترک است؛ همچنین شور و نشاط و امید نسبت به زندگی آینده که با سخنان پرامید و رفتار متین و مطمئن از جانب دختر و پسر میسّر می گردد.  اگر این دوران با هوشیاری و خردمندی سپری شود، تبدیل به شیرین ترین و به یادماندنی ترین دوران زندگی زوج های جوان می شود.

"هدف از ازدواج، شكوفایی استعدادهای انسانی و ارتقاء و تعالی از سطح زندگی حیوانی به سطح زندگی انسانی است."

بنا بر حساسیت و اهمیت این دوران، اساتید و متخصصان مختلفی به ارائه نظریات و  تجربیات خود پرداخته اند.

سی دی "مسائل دوران عقد خواهران" حاصل تجربه بیش از 20 سال مشاوره ازدواج و خانواده "استاد محمد شجاعی" است که به همراه اساتیدی چون  خانم بهداد و خانم یزدی (کارشناسان متخصص) به بیان مسائل مطرح (ویژه خواهران)  در این دوران مهم زندگی پرداخته است.

از منظر این اساتید حوزه و دانشگاه« هدف از ازدواج، شكوفایی استعدادهای انسانی و ارتقاء و تعالی از سطح زندگی حیوانی به سطح زندگی انسانی است. از آنجا كه هدف خاصی برای خلقتمان در نظر گرفته شده است، در این مسیر، قبول ازدواج، قبول یك میدان بسیار وسیع از ارتباطات و تأثیر و تأثرها و شكل دهی‌ها  و شكل پذیری‌ها و اعمال مختلفه است؛ از این رو ازدواج نقش تعیین كننده‌ای در شكل‌گیری انسان دارد. فوائد ازدواج به‌طور كلی به دو دسته فردی و اجتماعی و هر كدام از این‌ها به فوائد مادی و معنوی تقسیم می‌شوند. اولین فایده ازدواج كسب سكون و آرامش برای انسان است. در دوران عقد دختر و پسر باید عواطف و احساسات یکدیگر را در نظر بگیرند و برای آن ارزش قابل توجهی قائل باشند.

از دیگر اثرات فردی معنوی ازدواج، سازندگی روحی، خودسازی و غلبه بر خودخواهی‌هاست. ازدواج در طرفین، روحیة گذشت و تعاون و فداكاری و مسئولیت‌پذیری را ایجاد می‌كند و ایجاد چنین روحیه‌ای می‌تواند خودبه‌خود تا حدود زیادی در انسان روح جمعی را ایجاد كند و از فردگرایی و شخص‌گرایی و منیت او را خارج كرده، من را تبدیل به ما كند. یعنی شخص به‌ واسطه پیدایش همان روحیه، كمتر خودش را در نظر می‌گیرد و این همان غلبه بر خودخواهی‌ها و پاك كردن نفس است.به عبارتی می توان گفت ازدواج زمان روبه‌روشدن با مخالفت‌هاست و... .»

برای خرید این سی دی از فروشگاه آنلاین مؤسسه منتظران منجی (عج) کلیک کنید. 

برخی از مهمترین عناوین مطرح شده در این لوح فشرده (مسائل دوران عقد خواهران) به قرار زیر است:

  •  هدف ازدواج
  • فوائد فردی و اجتماعی ازدواج
  • ازدواج و کسب آرامش
  • ازدواج و غلبه بر خود خواهی ها
  • کارکردهای ازدواج
  • مسائل دوران عقد
  • معایب طولانی شدن فاصله عقد تا عروسی
  • مسائل جهیزیه و عروسی
  • بهداشت روانی در دوران نامزدی و بعد از آن
  • مسائل بهداشتی و شب زفاف

علاقه مندان به تهیه این لوح فشرده می توانند آن را از فروشگاه اصلی مؤسسه، محل برگزاری جلسات، نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی مؤسسه و سفارش پستی و فروشگاه مؤسسه منتظران منجی (عج) به آدرس http://montazerstore.ir تهیه نمایند.این سی دی به همراه سی دی میثاق مقدس برادران- میثاق مقدس خواهران- مسائل دوران عقد برادران و همسران جوان  در یک DVD ارائه شده است. )

محمدامین صادقی (کاربر مهمان)

برای مشاوره ازدواج چه باید بکنم؟ دوسال و نیم بعد از طلاق، حالا قصد ازدواج با خانمی را دارم که ۵ سال از من کوچکتر و مجرده............ قصد دارم تحت نظارت مشاور مهدوی ازدواج کنم. طبق راهنمایی مشاور بچه‌دار بشم و... روش مشاوره گرفتن رو بفرمایید.

خانم علیزاده

<p>با سلام پیام شما به بخش مشاوره ارسال شد. به زودی با شما تماس می گیرند. موفق باشید.&nbsp;</p>

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed