www.montazer.ir
شنبه 20 آوریل 2024
شناسه مطلب: 4688
زمان انتشار: 6 اوت 2017
معرفی محصول «بردباری»

معرفی محصول «بردباری»

تمرین بردباری و شكیبایی گام بعدی آراستگی به این صفت زرین است كه با تحمل و گاه فشار روحی و فرو بردن خشم و عصبانیت همراه است، اما پس از چندی اخلاق همیشگی انسان می شود.

شخصی از امام حسن مجتبی(علیه السلام) پرسید: حلم چیست؟ آن حضرت در پاسخ فرمود: «کظم الغیظ و ملک النفس؛ فروبردن خشم و تسلط بر خویشتن است. »

واژه «کظم» در لغت به معنی بستن سر مشکی است که پر از آب شده است و به طور کنایه، در مورد کسانی به کار می رود که از خشم و غضب پر شده اند و نزدیک است که منفجر شوند و عکس العمل تندی نشان دهند. در این هنگام حالت خویشتن داری همچون بند محکم، سر مشک غضب را می بندد و از طغیان آن جلوگیری می نماید. بنابراین کظم غیظ و فرونشاندن خشم از روشن ترین مصداق های حلم است و موجب جلوگیری از طغیان خشم و تندی های نابجا شده و انسان را از جوش و خروش نامعقول، زننده و گاهی خطرناک نجات می بخشد.

تمرین بردباری و شكیبایی گام بعدی آراستگی به این صفت زرین است كه با تحمل و گاه فشار روحی و فرو بردن خشم و عصبانیت همراه است، اما پس از چندی اخلاق همیشگی انسان می شود .امام كاظم(علیه السلام) می فرماید: اگر حلیم نیستی خود را به بردباری بزن و صفت حلم را به خود ببند، زیرا كم است كسی كه خود را شبیه به افرادی می كند، مگر آنكه امید است از آنان شود.

صبر و بردباری در برابر ناملایمات، ویژگی انسان های خودساخته ای است که در جنگ طبیعت و فطرت و یا همان خود یا ناخود توانسته اند جنبه های انسانی و خدایی خود را بر ساحت حیوانی و زمینی نفس خود غلبه دهند.

اگر گاه و بیگاه در برابر سخنان و یا رفتارهای دیگران تحمل کافی ندارید؛ اگر تمایل به یادگیری شگردهای افزایش تحمل هستید؛ اگر علاقه مندید تا از صحنه ی جهنمی غضب به بهشت همیشگی حلم پناه ببرید و در وادی امن سلام، به سکینه و آرامش برسید؛ شما را به شنیدن سلسله گفتارهای "حلم" از مجموعه مباحث "استاد محمد شجاعی" دعوت می کنیم. این بحث که به‌ عنوان مکمل بحث خشم می‌باشد، مخاطب را به توانایی کنترل خشم و کاهش میزان حساسیّت در برابر عوامل تحریک کننده می‌رساند.

از دیدگاه استاد محمد شجاعی «حلم به معنی بردباری چیزی است كه اگر نباشد انسان قطعاً تولد سالم به آخرت ندارد. بدون حلم به قول امروزیها ثواب‌دان انسان سوراخ است، یعنی شما هرچقدر هم که كار خیری انجام دهید، بدون حلم و خویشتن‌داری همه را از دست خواهید داد. فرمایش معصوم است كه می فرماید: انسان بدون حلم هیچ عملی برایش باقی نمی ماند. اگر کسی بخواهد خوشبختی دنیا و آخرت را احراز كند، باید حلیم، خویشتندار، صبور و با حوصله باشد. بی‌حوصلگی و زودرنج بودن، زود دلتنگ شدن و مضطرب شدن  و ...  نمی‌گذارد که اخلاقی برای انسان بماند و همه چیز را فاسد می کند. حلم یعنی این‌كه انسان ظرفیتش در معاشرت‌ها بالا رود؛ ممكن است سختش باشد، ولی این سختی را باید تحمل كند چرا که در حلم و در توهین‌هایی كه با ما می‌شود فطرت اصلاً اذیت نمی‌شود، بلکه این طبیعت ماست که درگیر می شود.

باید توجه داشت که بردباری میوة علم است، یعنی كسی می‌تواند بردبار باشد كه آدم فهمیده و فقیهی باشد و به عبارتی دین را خوب فهمیده باشد.‌ هرچقدر شخص عاقل‌ و فهمیده‌تر باشد، حلیم‌تر و بردبارتر است.

فرو بردن خشم به این معنی است که اگر شخصی خشمگین شد، مانع از بروز خشمش شود؛ نگذارد که این خشم ظهور پیدا کند و ...»

برای خرید این سی دی از فروشگاه آنلاین مؤسسه منتظران منجی (عج) کلیک کنید. 

 برخی از مهمترین عناوین مطرح شده در این لوح فشرده (حلم) به قرار زیر است:

  • حلم از منظر روایات
  • حلم یعنی اوج فطرت و محدویت طبیعت
  • دستورالعمل هایی درباره حلم
  • رابطه عزت و حلم
  • راه های کسب حلم در انسان
  • خصوصیات شخص حلیم
  • تأثیر سکوت بر حلم و بردباری انسان
  •  و....

علاقه مندان به تهیه این لوح فشرده می توانند آن را از فروشگاه اصلی مؤسسه، محل برگزاری جلسات، نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی مؤسسه و سفارش پستی و فروشگاه مؤسسه منتظران منجی (عج) به آدرس http://montazerstore.ir تهیه نمایند.( این سی دی به همراه سی دی غضب و دشمن شناسی  در یک DVD ارائه شده است. )

از مجموعه کتابهای کار منتشر شده «کتاب کار حلم و غضب» می باشد که اخیراً به چاپ رسیده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

همراه با سی دی صوتی 
مجموعه مباحث حلم (۱۵ جلسه) و غضب (خشم) (۱۰جلسه)

این کتابها هم اکنون در فروشگاه مؤسسه منتظران منجی (عج) آماده عرضه می باشد. 

متن تنظیم شده 15 جلسه بحث حلم (بردباری)

متن تنظیم شده 10 جلسه بحث غضب(خشم)

مجتبی ملکی (کاربر مهمان)

با سلام بنده خیلی دنبال روش الکترونیکی مجازی جهت دسترسی به سخنرانی های استاد گشتم. اما تنها فروش لوح فشرده را در سایت مشاهده کردم. در حالی که بسیاری سایت فروش انواع فیلم به صورت اشتراک ماهیانه یا سالیانه در محیط وب وجود دارد فروش لوح فشرده به صورت فیزیکی خیلی مانوس و مقبول نیست. لطفا شیوه اشتراک دانلود زمان دار را به عنوان یه پیشنهاد بررسی کنید. با تشکر.

خانم علیزاده

<p>با سلام و تشکر. در سایت امکان خرید دانلودی هست. در ضمن نظر شما به بخش فروش محصولات انتقال داده شد. موید باشید.</p>

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed