www.montazer.ir
جمعه 19 آوریل 2024
شناسه مطلب: 5516
زمان انتشار: 24 اوت 2016
معرفی کتاب «بازتاب نور»

استاد محمد شجاعی

معرفی کتاب «بازتاب نور»

کتاب حاضر ترجمه و شرح مختصر خطبه­ ی توحیدی امام رضا (علیه السلام) در باب معرفت خداوند متعال است.

 

شناخت خداوند آثار و خیرات بی شماری دارد. هیچ خیر و برکت و کمالی نیست مگر اینکه در سایه معرفت خداوند تبارک و تعالی بدست می آید و هر شر و فسادی از عدم شناخت یا ضعف شناخت او ناشی می شود. علی (علیه السلام) می فرمایند «مرا خشنود نمی کند که در کودکی میمردم و داخل بهشت می شدم و بزرگ نمی شدم تا پروردگارم عز و جل را بشناسم».

مؤسسه فرهنگی منتظران منجی (عج الله تعالی) در تابستان سال 1388 اقدام به برگزاری اولین اردوی توحیدی با محوریت خطبه توحیدی حضرت رضا (علیه السلام) نمود. در این دوره که به مدت یک هفته به طول انجامید، مباحث «اسماء الله» و «معرفت نفس» پیرامون فقرات این خطبه با عظمت طرح گردید.

این کتاب ترجمه ای روان با شرح مختصری از خطبه ی توحیدی مذکور  است که علاقمندان به شرح تفصیلی خطبه را به استماع مباحث ضبط شده دوره توحید که در اختیار مؤسسه منتظران منجی (عج الله تعالی) است، دعوت می کنیم. این کتاب به عنوان متن درسی دوره اول و دوم می باشد و شرح تفصیلی فقرات خطبه در جلسات حضوری بیان شده و خواهد شد.

برگزیده ای از عناوین کتاب:

  • معرفت نقطه شروع عبادت
  • شناخت حق تعالی از راه شناخت  صفات مخلوقات
  • آثار شش گانه حرکت
  • معرفت، اخلاص و آفت اخلاص

علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند آن را از فروشگاه اصلی مؤسسه، محل برگزاری جلسات، نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی مؤسسه و سفارش پستی و فروشگاه مؤسسه منتظران منجی (عج) به آدرس http://montazerstore.ir تهیه نمایند.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed