www.montazer.ir
پنج‌شنبه 28 مارس 2024
شناسه مطلب: 5414
زمان انتشار: 29 نوامبر 2016
«فرد و جامعه متعالی»

«فرد و جامعه متعالی»

کتاب «فرد و جامعه متعالی» شرح پیام عظیم الشأنی است که مولا، سرور و پدر آسمانی مان حضرت امام رضا (علیه السلام) به واسطه حضرت عبدالعظیم الحسنی (علیه السلام) به شیعیان و دوستان خود ابلاغ نمودند.

محتوای کتاب حاضر، شامل مسائل اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و ... است که مهم ترین اصول مورد نیاز شیعیان در روابط فردی و اجتماعی آنان را دربردارد و این همان چیزی است که جامعه اسلامی به شدت بدان نیازمند است. چنان که اگر جوامع اسلامی حکمت های این پیام ناب را نصب العین خویش قرار دهند، از هر گونه آسیب و خطری در امان خواهند بود.

پیام حیات بخش حضرت رضا (علیه السلام) برای تک تک افراد جامعه به خصوص کسانی که مدیریت مجموعه های خرد و کلان را در اختیار داشته و دارای روابط اجتماعی در سطوح مختلف هستند یک دستورالعمل ویژه، کلیدی و سازنده است.

امام رضا (ع) یکی از دلایل بروز اختلاف میان افراد جامعه را نفوذ شیطان و شیطان صفتان در جامعه ی اسلامی برمی‌شمارند و توطئه های آن ها را برای وحدت امت اسلامی خطرناک می دانند. از این رو بخشی از کتاب به موضوع شیطان البته به صورت مختصر و مفید پرداخته شده است.

در ادامه، ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در نامه خود تأکید می کند که «جامعه انسانی دارای حیات حقیقی و هویت مستقل است. اگر جامعه اسلامی هویتی قدرتمند داشته باشد بر افراد جامعه تأثیر مثبت خواهد گذاشت». در این نامه راه های تقویت هویت اجتماعی مسلمین که شامل بیان شده است.

امید است که عمل به این رهنمودهای الهی، جامعه و ملت اسلام از بالاترین درجات سلامت و سعادت برخوردار شوند.

برگزیده ای از عناوین کتاب:

  • اهمیت سلامت روح
  • چه کسانی تابع شیطان هستند
  • علت فریب خوردن از شیطان
  • آثار امانت داری
  • بی فایده بودن عمل بدون ولایت معصومین (علیهم السلام).

علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند آن را از فروشگاه اصلی مؤسسه، محل برگزاری جلسات، نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی مؤسسه و سفارش پستی و فروشگاه مؤسسه منتظران منجی (عج) به آدرس http://montazerstore.ir تهیه نمایند. سایت فروشگاه تا اطلاع ثانوی غیر فعال بوده و به زودی فعال می شود.

جهت سفارش و خرید این کتاب:

پیام به این آی‌دی تلگرام : montazerstore_ir@

و یا از طریق تماس با تلفن فروشگاه به شماره 55962223-021 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed