www.montazer.ir
پنج‌شنبه 25 آوریل 2024
شناسه مطلب: 4988
زمان انتشار: 9 می 2016
ما و امام زمان (علیه السلام)

ما و امام زمان (علیه السلام)

حضرت ولی عصر(علیه‌السلام) از ما دو چیز می‌خواهد: وفاداری و همدلی، یکی اینکه نسبت به ایشان وفادار باشیم و خیانت نکنیم و بفهمیم با چه کسی ارتباط داریم و دیگر اینکه همه­ با هم همدل باشیم و در این عشق و محبت مشترک ...

برقراری پیوند و رابطه بین دو نفر که اصلا یکدیگر را نمی شناسند ممکن نیست، بلکه ارتباط می تواند از جانب یکی از طرفین و با شناخت و علاقه و محبت او نسبت به طرف دیگر آغاز شود و زمینه ساز علاقه ی دوجانبه و پیوند دوطرفه بین آنها گردد.
در مورد ارتباط ما با امام زمان (علیه السلام) ، آن حضرت به عنوان یک طرف این رابطه، ما را به خوبی می شناسد و محبت آن حضرت شامل حال ما می شود اما  طرف دیگر این رابطه ما هستیم، مسلماً کسی که اصلاً امام زمان (علیه السلام) خود را نشناخته و یا به درستی او را نمی شناسد، اصولاً نمی تواند با او ارتباط داشته باشد. چون هر فرد، ابتدا به فضایل و کرامات و زیبایی های روحی و اخلاقی و احیاناً جسمانی کسی آگاه می شود و بعد از این آگاهی است که محبت و علاقه ای نسبت به آن شخص در دل او ایجاد شده و در قلبش احساس تمایل به رابطه با او می کند و در مراحل بعد، احساس خود را با طرف مورد علاقه اش در میان گذاشته و احیاناً طرف مقابل هم اگر او را لایق محبت و دوستی دید با او رابطه برقرار می کند. هر قدر کسی با افراد بالاتر از خود از حیث مقامات روحی و اخلاقی و ... ارتباط داشته باشد سعی می کند تا خود نیز مثل آن شخص شود و یا حداقل خودش را به درجه ی او نزدیک کند. امام (علیه السلام) که همه ی شیعیان را دوست دارند،

اما آیا ما نیز واقعاً او را دوست داریم؟

یا تنها ادعای دوستی داریم؟

آیا ما اصلاً محبت امام زمان (علیه السلام) را نسبت به خود شناخته ایم تا با او دوست شویم؟

برای شناخت و سنجش محبت خود نسبت به وجود مقدس امام زمان (علیه السلام)، می توانید به مباحث " استاد محمد شجاعی" ، استاد حوزه و دانشگاه، تحت عنوان" ما و امام زمان(علیه السلام)" گوش فرا دهید.

از منظر استاد محمد شجاعی« امام زمان(علیه السلام) واسطه فیض خداوند به بندگان و همه موجودات هستند و خشم و غضب او می تواند اثر وضعی در زندگی ما بگذارد. بنابراین خیلی باید توجه کنیم که امام زمان(علیه السلام) به هیچ وجه از زندگی ما حذف نشود. هر یک از ما دائماً باید فکر کنیم که کیفیت ارتباط من با این حضرت چیست؟ یعنی در صحرای محشر که من هستم و امام زمان(علیه السلام)، من و او چه رابطه­ای با هم داریم؟ زندگی من با او چه پیوندی دارد؟ هم اکنون در قبال او چه وظائفی دارم و چه باید بکنم؟ هر کسی باید حساب خودش را با امام زمان(علیه السلام) تصفیه کند. اگر کسی بتواند بین خود و امام زمان(علیه السلام) صلح بیندازد، بین او و حق تعالی صلح ایجاد میشود. اگر کسی بتواند به مقام رضایت امام زمان (عجل الله تعالی)  برسد، حق تعالی از او راضی هست . ولی اگر کسی در قهر با امام زمان(علیه السلام) باشد، این را مسلم بدانید که خداوند هم از او راضی نیست.

لذا مبنا و شاخص، وجود مقدس امام زمان(علیه السلام) است. بنابراین شیعه حقیقی کسی است که دنیا را بدون دوست، دوست ندارد . میزان صداقت شما در عشق به امام زمان(علیه السلام) نوع لذتی هست که از دنیا می برید. ما اگر کسی را واقعاً دوست داشته باشیم، فراقش اذیتمان میکند و... .

حضرت ولی عصر(علیه السلام) از ما دو چیز میخواهد: وفاداری و  همدلی، یکی اینکه نسبت به ایشان وفادار باشیم و خیانت نکنیم. بفهمیم با چه کسی ارتباط داریم و دیگر اینکه همه­ با هم همدل باشیم و در این عشق و محبت مشترک، بر اساس فرزندی حضرت با هم نزدیک باشیم و به یکدیگر کمک کنیم و در این قضیه همه از همدیگر سبقت بگیریم تا همه با پدر و امام خود آشتی کنیم. اگر همه آشتی کنند، آنوقت همه ما  و کشور ما بیمه شده است. اگر همه ما حول محور مقدس وجود ایشان  جمع  شویم، مشکلات ما برطرف خواهد شد و... .»

برای خرید این سی دی از فروشگاه آنلاین مؤسسه منتظران منجی (عج) کلیک کنید. 

برخی از مهمترین عناوین مطرح شده در این لوح فشرده « ما و امام زمان(علیه السلام) » به قرار زیر است:

  • جهل مردم و وجود طاغوت ها، دو مانع بزرگ در مسیر ائمه معصومین(علیهم السلام)
  • علائم انتظار سازنده
  • خصوصیات واقعی یک منتظر
  • نقش و اهمیت ایرانیان در دوران ظهور
  • اهمیت شناخت حضرت در دوران غیبت
  • غمنامه امام زمان(علیه السلام)​
  • دلیل گرایش ایرانیان به تشیع و اهل بیت(علیهم السلام)
  • و....

علاقه مندان به تهیه این لوح فشرده می توانند آن را از فروشگاه اصلی مؤسسه، محل برگزاری جلسات، نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی مؤسسه و سفارش پستی و فروشگاه مؤسسه منتظران منجی (عج) به آدرس http://montazerstore.ir تهیه نمایند.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed