www.montazer.ir
جمعه 19 آوریل 2024
شناسه مطلب: 11553
زمان انتشار: 29 فوریه 2020
کتاب کار «فکر و ذکر» منتشر شد

کتاب کار «فکر و ذکر» منتشر شد

شانزدهمین مجموعه از کتاب های کار با عنوان «فکر و ذکر» که محصول سخنرانی استاد در اردوی فکر و ذکر سال 97 است منتشر شد. این کتاب کار با موضوع شرح ذکر «الحمدلله» می باشد. 
کتاب کار شیوه ای نوین برای بازخوانی و تمرین های فردی، ارائه چکیده مباحث برای مرور دروس، امکان تنظیم برنامه ریزی آموزشی براساس یادداشت برداری شخصی می باشد. این کتاب توسط استاد محمد شجاعی توصیه شده و همراه با متن نویس ایشان و سایر ویژگی های دیگر می باشد.

در مقدمه کتاب می خوانیم:

از زیباترین جلوه هاى ارتباط عاشقانه با خدا و اساسى¬‏ترین راه¬‏هاى سیر و سلوک، خردورزی و ذکر است. قرآن کریم مردم را به اندیشه در این آفرینش بزرگ، جلب و جذب مى¬کند، تا هر کس به اندازه پیمانه استعداد و تفکرش از این اقیانوس بى-کران سهمى ببرد و از سرچشمه صاف اسرار آفرینش، سیراب گردد.
ذکر خدا، از یاد بردن غیر خداست و تداوم و استمرار آن، زنگار گناهان را از روى دل مى¬‏زداید؛ زیرا غفلت و فراموشى حق تعالى، ساحت دل را مکدر مى¬‏کند. با نگاهی بر تعالیم مبین دین اسلام و احادیث وارده از معصومین  درمی¬یابیم که ارزش هیچ چیز بالاتر از یاد خدا نیست. هدف از خلقت جهان هستی، عبادت پروردگار عالمیان است و آن چیزی جز زنده نگاه داشتن یاد خدا در زندگی افراد بشر نمی¬باشد.
این ذکر است که فکر را به اوج می¬رساند. پس او را آفتاب و روشنایی فکر قرار بدهید تا از اوهام و شبهات و ظلمات جهل که او را افسرده کرده اند، نجات پیدا کنید و در جوار قلب آرام بگیرد که گهواره ذکر الهی است.
ما اگر فکر کنیم، امّا فکرمان درباره امور مبتذل و سطحی و زودگذر باشد یا اینکه به زبان ذکر بگوییم، امّا ذکرمان محتوا نداشته باشد و توجه هم به محتوای آن نداشته باشیم، هر دو بی ارزش است. بنابراین، فکر وقتی ارزشمند است که با ذکر همراه است و ذکر زمانی معنی دارد که با فکر همراه باشد.
از منظر استاد محمد شجاعی ذکر، درجات و مراتبی دارد که عبارتند از: ذکر زبانی و ذکر قلبی. ذکر زبانی، یعنی حمد و سپاس خدای متعال به زبان، شروع هر کار با نام او، خواندن دعاها و ذکرهای وارده و اسماء الهی. این مرتبه از ذکر، با تأثیر ظاهر بر باطن انسان و تلقین به نفس، اعمال و رفتار وی را به سوی محبوب جهت می¬دهد و ایمان وی را تعالی می¬بخشد. از سوی دیگر، به دلیل آنکه زبان نمودار تحول درونی قلب است، می¬توان گفت گاهی، ابتدا قلب انسان متوجه خدا شده و بعد آدمی نام او را به زبان آورده است.
مرتبه عالی¬تر ذکر، ذکر قلبی است که همان عادت دادن دل به یاد و نام خداست، تا جایی که صورت قلب انسان، صورت ذکر وی شده و در نتیجه از غیر او دل بریده و هیچ نوع علاقه و میلی معارض با دوستی محبوب و خشنودی¬اش در وجود انسان باقی نخواهد ماند.
آنچه در این کتاب می¬خوانید، استخراج ناب¬ترین و بهترین جملات استاد محمد شجاعی از مباحث اردوی فکر و ذکر (2) است که در سال 1397 در 22 جلسه در شهر مقدس مشهد برگزار شد. این نوشتار، منبعی از قواعد و فرمول¬ها هستند که به شکل کتاب کار تنظیم شده است که می¬تواند در فهم راحت و سریع مباحث توحیدی بسیار موثر باشد.

برای تهیه این کتاب به فروشگاه مؤسسه منتظران منجی عج به آدرس زیر مراجعه نمایید.

استان تهران - شهر ری - میدان حضرت عبدالعظیم - خیابان قم

نرسیده به میدان فرمانداری - خیابان شهید کاشانی

کوچه شهید سید برزگر - پلاک 13

تلفـن تـمـاس : 55972450-021

 

زهرا مجلل (کاربر مهمان)

سلام. برای اونایی که شهرستان هستن چجوری باید کتاب ها رو تهیه کنن؟؟؟

خانم علیزاده

سلام آی‌دی تلگرام جهت پشتیبانی و سفارش محصول : montazerstore_ir@

علی حاتم زاده (کاربر مهمان)

سلام من استاد را از نجات ابدیت شناختم و به بعد ایشان را دنبال می کنم می شود کتاب را pdfکنین چونکه ما در شهرستان های بسیار دور زندگی می کنیم

رقیه جعفری (کاربر مهمان)

اشتراک

فریباافشار (کاربر مهمان)

من برای شروع کار باید از چه کتاب وچه مطلبی شروع کنم وترتیب پیشروی و رشد فردی را که به نظر استاد شجاعی درست است وباید طبق آن برنامه میتوانم جلو برم چیست وباید چگونه برنامه بگیرم و آیا میتوانم در اردوی فروردین ۱۴۰۱ شرکت کنم ؟

میانگین (5 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed