www.montazer.ir
شنبه 20 آوریل 2024
شناسه مطلب: 11487
زمان انتشار: 15 ژانویه 2020
کتاب کار با موضوع «کینه» از مباحث استاد شجاعی منتشر شد 

کتاب کار با موضوع «کینه» از مباحث استاد شجاعی منتشر شد 

کتاب کار کینه مجموعه چهاردهمین از مجموعه کتابهای کار  است که به تازگی منتشر شد. از جمله ویژگی های کتاب کار، شیوه ای نوین برای بازخوانی و تمرین های فردی، ارائه چکیده مباحث برای مرور دروس، امکان تنظیم برنامه ریزی آموزشی براساس یادداشت برداری شخصی می باشد.

در مقدمه این کتاب می خوانیم:

کینه، یکی از رذایل اخلاقی است. کینه¬توزی حالتی نفسانی است که به دنبال حسادت و خشم و مانند آن در نفس آدمی پدیدار می‌شود و به شکل عقده در آن باقی‌مانده و روح و جسم کینه‌توز را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و تعادل رفتاری و شخصیتی او را سلب می‌کند و زمینه آسیب زدن به هر شکل و هر زمان و مکانی را در جان شخص می‌پروراند و خواب و آسایش و آرامش را از او می‌گیرد و تا ضربه و نیش خود را نزند، آرام نمی‌گیرد. 
یکی از عوامل ایجاد حقد و کینه، حسادت شخص نسبت به موفقیت‌های دیگری است. موفقیت‌های دیگری موجب می‌شود تا شخص نسبت به او نفرتی در نفس احساس کند و عامل بیزاری پایدار می‌شود. بنابراین، همواره حقد و کینه نسبت به دوستان و آشناییان است و انسان نسبت به کسی که شناختی ندارد، کینه نمی‌ورزد.
از آنجایی‌که ریشه بسیاری از کینه‌توزی‌ها، حسادت و خشم است، می‌بایست با پیروی از آموزه‌های وحیانی قرآن و سیره پیامبر و اهل‌بیت علیهم السلام به‌جای دل بستن به امور مادی و دنیوی به مسائل معنوی و اخروی توجه کنیم. این امر موجب می‌شود تا از حسادت و خشم در امان باشیم و اهل احسان و عفو و گذشت گردیم. هم‌چنین به‌جای حسادت اهل غبطه شویم و موفقیت دیگران را الگوی برای موفقیت خود قرار دهیم و با بهره‌گیری از شیوه و روش‌های او امکان موفقیت را برای خود فراهم آوریم.
با توجه به تأثیرات بسیار خطرناک فردی و اجتماعی بیماری کینه‌توزی، نویسنده بر آن شد تا بر پایه آیات و روایات، علل و عوامل و نیز راه‌های درمان آن را بیان کند.

این کتاب، توصیه شده توسط استاد محمد شجاعی 
همراه با متن دست نویس استاد

برای تهیه این کتابها به فروشگاه مؤسسه منتظران منجی عج به آدرس زیر مراجعه نمایید.

استان تهران - شهر ری - میدان حضرت عبدالعظیم - خیابان قم

نرسیده به میدان فرمانداری - خیابان شهید کاشانی

کوچه شهید سید برزگر - پلاک 13

تلفـن تـمـاس : 55972450-021

ناشناس (کاربر مهمان)

باسلام وعرض ادب خدمت استاداخلاق تازگی هاباکانال اشناشدم مطالبویادداشت میکردم الان فهمیدم الهی شکرمتن سخنرانی هادقیق توسایت هس مباحث فوق العاده است جزاک الله خیرا

Vahid_C313 (کاربر مهمان)

﷽ با عرض سلام و خدا قوت ، محتوای بسیار عالی تشکر فراوان

میانگین (1 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed