www.montazer.ir
جمعه 29 مارس 2024
شناسه مطلب: 1759
زمان انتشار: 27 ژانویه 2015
وسوسه و وسواس

وسوسه و وسواس

وسوسه یکی از اضداد یقین است که در لغت به معنای همهمه است؛ از این رو به صدای آهسته نیز وسوسه می گویند و در اصطلاح به خطوراتی گفته می شود که به وسیله نفس و شیطان و انس و جن، به قلب آدمی وارد می شود.با نگرشی پیرامون وسواس در قرآن کریم، مشخص می شود که آفت وسوسه می تواند بر جان همه بنشیند.

 

وسوسه کار شیطان است و اگر شیطان نباشد، هیچ انسانی به مقام قرب خداوند راه پیدا نمی کند"

وسوسه یکی از اضداد یقین است که در لغت به معنای همهمه است؛ از این رو به صدای آهسته نیز وسوسه می گویند و در اصطلاح به خطوراتی گفته می شود که به وسیله نفس و شیطان و انس و جن، به قلب آدمی وارد می شود.

با نگرشی پیرامون وسواس در قرآن کریم، مشخص می شود که آفت وسوسه می تواند بر جان همه بنشیند. گاهی وسوسه در امور اعتقادی ظاهر می شود.گاهی هم خود را در عبادات یا اعمال غیر عبادی نشان می دهد اما نکته مهم این است که چه برخوردی با این افکار منفی و وسوسه داشته باشیم.

  بر این اساس "استاد محمّد شجاعی" محقق و دانش پژوه حوزه و دانشگاه، جلساتی را تحت عنوان "وسوسه و وسواس" ترتیب داده اند که با رویکردی جدید به این امر مهم پرداخته و راههای درمان آن را ارائه نموده اند. مبحث وسوسه دوره تکمیلی مباحث دشمن شناسی می‌باشد که به خطرات انواع وسوسه‌ها و وسواس‌ها پرداخته است.

از منظر استاد محمّد شجاعی « وسوسه کار شیطان است و اگر شیطان نباشد، هیچ انسانی به مقام قرب خداوند راه پیدا نمی کند. ارزش انسان به این است که بر سر دوراهی قرار بگیرد و انتخاب کند. وسوسه ها به مانند آینه ای هستند که ما در آن آینه می توانیم خودمان را ببینیم و بدانیم که نسبت به خدا، بهشت، و بالاتر از بهشت چه وضعیتی داریم. وسوسه چون میکروبی است که اگر با آن درست برخورد کنیم، اثر ذاتی اش قدرت و سلامتی است و ... .»

برای خرید این سی دی از فروشگاه آنلاین مؤسسه منتظران منجی (عج) کلیک کنید. 

برخی از مهمترین عناوین مطرح شده در این لوح فشرده (وسوسه و وسواس) به قرار زیر است:

  • وسوسه عامل تقویت عقاید
  • تمام تلاش انسان تغییر حدود و اندازه هاست
  • روش بهداری و بیمارستانی برای درمان روح
  • ریشه وسوسه و نقش آن درتکامل انسان
  • انسان خود موجب وسواسی شدن خود است
  • در مملکت خدا، شیطان بدون اذن خداوند نمی تواند کاری کند.
  • در بیماری وسواس، مطابق ریاضیات شیطان حرکت می کنیم
  • شأن شیطانی انسان دلیل وسواسی شدنش است
  • و ...

علاقه مندان به تهیه این لوح فشرده می توانند آن را از فروشگاه اصلی مؤسسه، محل برگزاری جلسات، نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی مؤسسه و سفارش پستی و فروشگاه مؤسسه منتظران منجی (عج) به آدرس http://montazerstore.ir تهیه نمایند.

میانگین (4 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed