www.montazer.ir
جمعه 29 مارس 2024
شناسه مطلب: 2339
زمان انتشار: 12 ژوئن 2016
مراقبات ماه مبارک رمضان

مراقبات ماه مبارک رمضان

رمضان، فرصتی است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است تا با بهره گیری از آنات و لحظه های آن، مسیر پرخطر و پرفراز و نشیب دنیا به آخرت در کمال سلامت و آرامش طی شود.اگرچه تمامی ماه ها و روزهای سال توشه های آخرتی را در خود ذخیره کرده اند و انسان مؤمن می تواند با زیرکی از آنها برداشت کند، اما قدرت و بهره دهی ایام ماه مبارک رمضان که شهر الله نامیده می شود .

 

اگرچه تمامی ماه ها و روزهای سال توشه های آخرتی را در خود ذخیره کرده اند و انسان مؤمن می تواند با زیرکی از آنها برداشت کند، اما قدرت و بهره دهی ایام ماه مبارک رمضان که شهر الله نامیده می شود بسیار بیشتر و کیفی تر است. در بیان قدرت این ماه همین بس که شب قدر در این ماه واقع شده است و بیش از هزار ماه ارزش دارد. در روایات آمده است: کسی که در این ماه رحمت الهی را برای خود نخرد، بدبخت و زیان دیده است.

رمضان، فرصتی است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است تا با بهره گیری از آنات و لحظه های آن، مسیر پرخطر و پرفراز و نشیب دنیا به آخرت در کمال سلامت و آرامش طی شود.

سلسله مباحث "مراقبات مبارک رمضان" از گفتار های "استاد محمد شجاعی" باطن ماه مبارک رمضان را به ما می نمایاند و نشان می دهد که این ماه فقط ماه گرسنگی و تشنگی نیست، بلکه فصلی است برای اوج گیری و فرصتی است برای پرواز تا مرزهای بی نهایت. چنانچه کسی حقیقت این ماه را دریابد و به اندازه دریافت و ظرفیت وجودی اش در بهره گیری از فرصت های بی بدیل آن بکوشد، بیش از نیمی از مسیر خودسازی را پیموده است.

از منظر استاد محمد شجاعی « نفس انسان عبارت است از یك موجود ممتد كه داراى شأن حیوانى و شأن ملكى و شأن ویژه انسانی است. خداوند تبارك و تعالى راه تغذیه حیوانى را در ماه مبارك رمضان بسته و فرموده كه آن چه در ماههاى گذشته از غذاهاى حیوانى بر شما مباح بود و جایز بود كه استفاده كنید، در این ماه در ساعات بخصوصى از فجر اذان صبح تا اذان مغرب حرام است. خداوند به فضل خودش واجب كرده كه ما در این مهمانى تغذیه حیوانى نشویم تا شئون دیگرمان آزاد بشود. ما باید یاد بگیریم در مقابل حلالی که می شود استفاده کرد، مقاومت کنیم. اگر کسی توانست در مقابل حلال مقاومت بکند، قطعاً در مقابل حرامش هم می تواند مقاومت بکند. ما در این ماه مهمان خدا هستیم، یعنی در حقیقت مهمان روح خودمان؛ محل ضیافت در نفس خود انسان انجام مى‏گیرد. روحى كه از هر موجود دیگرى بزرگتر است. در این مكان خداوند از ما پذیرایى مى‏كند و ما باید بتوانیم این استحقاق و لیاقت را پیدا كنیم و این آمادگى را داشته باشیم كه وارد این ضیافت بشویم و از این غذا استفاده كنیم. این ضیافت ضیافت مادى نیست، این یك ضیافت معنوى است. این مهمانى ویژه انسان است که در یك لحظه شروع  و در یك لحظه هم تمام مى‏شود. روزه یعنی یک پرهیز جامع و همه جانبه ی کامل. روزه یک امری است برای مبارزه انسان علیه همه ی ارزشهای نفسانی و حیوانی،  و چون روزه مایحتاج انسان در حرکت به سمت ابدیت است، خداوند آن را به عنوان یک اسلحه مهم واجب کرده است. وقتی راه تغذیه این را بستی و نگذاشتی بعد نفسانیت تغذیه کند، نوبت تغذیه بعد الهی توست. علاوه بر آن باید توجه داشته باشیم که صرفاً این کافی نیست که ما در خارج گناهی نکنیم، مهم این است که فکر گناه را هم نباید بکنیم، بنابراین ارزش انسان مساوی است با چیزی که انسان در فکر خود، تمنّایشان را  می کند و... .»

برای خرید این سی دی از فروشگاه آنلاین مؤسسه منتظران منجی (عج) کلیک کنید. 

برخی از مهمترین عناوین مطرح شده در این لوح فشرده (مراقبات ماه رمضان) به قرار زیر است:       

  • ارکان ضیافت الهی
  • ذکر و یاد خدا غذای ویژه انسان
  • ماه رمضان و فضیلت شب قدر
  • تقوا ، نیروی غلبه خود بر ناخود
  • درهای جهنم ، حواس پنجگانه و وهم و خیال
  • ارزش و قیمت عمر
  • انتخاب ها و ارتباط ها با دید ابدی
  • آداب مهمانی در ماه رمضان
  • اهمیت و توان ویژه شب های قدر
  •  موانع استجابت دعا
  • خدا و برطرف کردن بلا از انسان
  • تاثیر ویژه زمان های خاص
  • انسان و شرایط زیستی آخرت

علاقه مندان به تهیه این لوح فشرده می توانند آن را از فروشگاه اصلی مؤسسه، محل برگزاری جلسات، نمایشگاه های عرضه محصولات فرهنگی مؤسسه و سفارش پستی و فروشگاه مؤسسه منتظران منجی (عج) به آدرس http://montazerstore.ir تهیه نمایند.

شقایق (کاربر مهمان)

سلام چطور میتونم از طریق اسنترنت سخنرانی هاشونو تهیه کنم . کجا باید سفارش بدم ؟ ممنون میشم هرچه سریعتر پاسخ بدین

خانم مشهدی

<p>سلام علیکم با شماره 55972451 داخلی 12 آقای چارجوهر&nbsp;تماس بگیرید .</p> <p>&nbsp;</p>

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed