www.montazer.ir
یک‌شنبه 7 ژولیه 2024
شناسه مطلب: 5384
زمان انتشار: 20 اوت 2019
چه کسی در آخرت همراه و هم‌درجه علی ع هست؟

استاد محمد شجاعی

چه کسی در آخرت همراه و هم‌درجه علی ع هست؟

استاد محمد شجاعی با بیان این روایت گفت: اگر در دنیا با انتظار ظهور امام زمان(علیه السلام) با اهل بیت(علیهم السلام) همراهی کنیم، در آخرت نیز، همراه آنان هستیم.

حضرت علی(علیه السلام) فرمود: اگر کسی منتظر واقعی شد، در آخرت همراه من و هم درجه من است.

وقتی در دنیا همراه با خانواده آسمانی باشیم، هر جا آنها بروند، ما را با خود می‌برند؛ به خصوص وجود مقدس امام زمان(علیه السلام) و مادرمان فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) هر جا بروند، محال است ما را با خود نبرند؛ چون ما در دنیا هر جا آنها رفته اند، با آنها همراه بوده وبا او پیوند برقرار کرده ایم. اما کسی که نخواسته به اهل بیت و خدا برسد و با آنها زندگی کند و در لذت ها و اوج ها و عروج های آنها شریک باشد، دیگر مقام آنها را نمی تواند به دست آورد.

شبیه آن چه که حضرت فرمود را در آدم های بزرگ دنیایی می‌بینیم: آنان هر جا می روند، نوکرشان را هم با خود می برند؛  غذا می‌خورند به او هم می‌دهند، جای خوب دارند به آنها هم می‌دهند؛ مسافرت می‌روند، آنها را هم می‌برند؛ آنها به برکت بزرگان خیلی چیزها کسب می‌کنند.

چه رسد به ما که نوکر اهل بیت(علیهم السلام) نیستیم؛ بچه ­های اهل بیت(علیهم السلام) هستیم؛ آنها سلاطین دنیا و آخرت هستند. وقتی که ما به عنوان فرزند با چنین والدینی قطع رحم نکنیم، وارد زندگی اهل بیت(علیهم السلام) شده و با آنان پیوند برقرار می کنیم.

اگر به حضرت بگوییم آقا ما کار و زندگی داریم؛ شما امام هستی باش؛ پدر ما هستی باش؛ من نمی خواهم با شما زندگی کنم؛ سبک زندگیم با شما متفاوت است؛ برای خود برنامه و تدبیرات دیگری دارم و نمی خواهم با شما باشم؛ اهل بیت(علیهم السلام) را دوست دارم ولی نمی توانم با آنها زندگی و همراهی کنم؛ هم سنگرو هم ­جهت شان باشم؛  همان دوری و دوستی؛  مثل خیلی ها که با خدا اینطور هستند.می گویند ما خدا را دوست داریم؛ برای خدا احترام قائل هستیم؛ ائمه را هم دوست داریم ؛ اما می بینیم که سبک زندگیشان شباهتی با خدا واهل بیت(علیهم السلام) ندارد؛ هیچ قرب حقیقی به آنها ندارند.

آرشیو مباحث استاد شجاعی

فروشگاه آنلاین با محصولات ناب

میانگین (1 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed