www.montazer.ir
چهارشنبه 15 می 2024
شناسه مطلب: 6048
زمان انتشار: 26 ژانویه 2017
چه عواملی خانواده ها را به طلاق می کشانند؟

بحث عزت و ذلت خیالی جلسه 3

چه عواملی خانواده ها را به طلاق می کشانند؟

مشاجرات خانوادگی و سرد شدن ارتباط‌های عاطفی، باعث بروز شکست‌های بزرگ در زندگی زوجین می شود. یکی از زمینه‌های اصلی در بروز چنین مشکلاتی، «بی تابی»، «بی حوصلگی» و «کم ظرفیتی» افراداست.

حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: «لاتَجزَعُوا مِنْ قَلیلِ ما أكْرَهَكُمْ، فَیُوقِعَكُمْ ذلِكَ فی كَثیر مِمّا تَـكْرَهُونَ= هیچ وقت برای چیزهای کوچکی که بدتان می آید، بی تابی نکنید كه این كار، شما را به ناگواری هاى زیادى مى اندازد».

یکی از مسائل مهمی که به زندگی آفت می زند، بی تابی در انتخاب همسر و عجله در امر ازدواج است. یعنی کسی بدون کسب مهارت های کلامی، اقتصادی و جنسی اقدام به ازدواج کند، با آفت زندگی مواجه می شود.

پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: زندگی بناست. یعنی نباید در انتخاب همسر عجله کرد، بلکه با آگاهی و مهارت باید انتخاب کرد.

«جزع و بی تابی» باعث بروز مشکلات و مفاسد مختلف می شود. بعد از ازدواج، گاهی مرد طاقت ندارد و برای هر چیزی به زن ایراد می گیرد. چرا این مبل اینجاست؟ چرا غذا این جوری است؟ و چراهای دیگر.

گاهی هم زن دائما به همسرش گیر می دهد که چرا این را خریدی؟ چرا میوه این جوری خریدی؟ تو بلد نیستی خرید کنی! تو بی عرضه هستی!

این گونه مشاجرات و بی تابی ها باعث می شود که انسان به یک موجود منفور تبدیل شود. هیچ کس او را دوست نداشته باشد. این رفتارها باعث از دست رفتن محبوبیت بین اعضا خانواده می شود. گاهی هم به طلاق منجر می شود. در حالی که اکثر طلاق ها اشتباه است و بعد از طلاق، یکی یا هر دو طرف پشیمان می شوند.تبعات غیر قابل جبران طلاق، ناشی از همین  «بی تابی ها» و «بی حوصلگی ها» است.

 اما اگر بتوانیم این امور کم اهمیت و کوچک را مدیریت کنیم و در مقابل آنها عکس العمل نشان ندهیم، آن وقت اتفاقات قشنگی می افتد و آن این است که عشق، صمیمت و سلامت زندگی و آرامش روحی و روانی در خانواده افزایش می یابد. .

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed