www.montazer.ir
جمعه 4 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 3358
زمان انتشار: 13 اوت 2015
چند مجازات از کتاب ثواب الاعمال

چند مجازات از کتاب ثواب الاعمال

مجازات شک و گناه

امام صادق علیه‌السلام نقل می‌نمایند که امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: بدون تردید، شک وگناه نه از ما هستند و نه راهی به سوی ما دارند.

 

مجازات عطر زدن زن برای غیر شوهر و خروج او از خانه بدون اجازه شوهرش

امام صادق علیه‌السلام نقل می‌نمایند که رسول خـدا صـلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: هر زنی که عطر بزنـد و از خانه‌اش خارج شود، تا هر زمانی که به خانه‌اش بازگردد لعنت می‌شود.

 

مجازات شنیدن فریاد اهل بیت علیه السلام، دیدن آنان و به کمک آنان نشتافتن

عمروبن‌قیس‌مشرقی می‌گوید: همراه با پسرعمویم به دیدن امام حسین علیه‌السلام در قصر پسران (مقاتل) رفتم. پس ازعرض سلام، پسر عمویم به او عرض کرد: ای اباعبدالله! آیا مویت سیاه مانده یا آن را خضاب کرده‌ای؟ فرمودند خضاب کرده‌ام و پیری زود به سراغ ما بنی هاشم می‌آید. آن‌گاه رو به ما نموده و پرسیدند: آیا برای یاری من آمده‌اید؟عرض کردم: پیرمردی هستم با قرض زیاد و عائله فراوان. سرمایه‌هایی نیز از مردم را از بین ببرم. پسرعمویم نیز چنین سخنانی گفت. آن حضرت علیه‌السلام فرمودند: در این صورت بروید تا فریاد ما را نشنوید و ما را نبینید. زیرا بدون تردید کسی که فریاد ما را بشنود و ما را ببیند و به ما کمک نکند، به‌عهده خداوند عزوجل است که او را به رو درجهنم بیفکند.

 

مجازات به‌عهده گرفتن سرپرستی ده نفر و با عدالت با آنان رفتار نکردن

انس‌بن‌مالک می‌گوید از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله شنیدم که فرمودند: کسی که سرپرستی ده نفر را به عهده بگیرد و با عدالت با آنان رفتار نکند. در روز قیامت درحالی می‌آید که دست و پاها و سرش در سوراخ تیشه‌ای است .

 

مجازات به‌عهده گرفتن کاری از کارهای مسلمانان و تباه کردن آنان

امام صادق علیه‌السلام فرمودند: کسی که کاری از کارهای مسلمانان را به‌عهده بگیرد و آنان را تباه کند، خدای متعال او را تباه می‌نماید.

 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed