www.montazer.ir
شنبه 21 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 7139
زمان انتشار: 7 ژوئن 2017
پیروی از حکومت ولی فقیه، بهترین راه رسیدن به امام زمان (علیه السلام) است

استاد محمد شجاعی

پیروی از حکومت ولی فقیه، بهترین راه رسیدن به امام زمان (علیه السلام) است

حکومت ولی فقیه یک دوره تمرینی است برای کسانی که بتوانند خود را برای همراهی با امام زمان(علیه‌السلام) آماده کنند. چون بزرگترین موانع ظهور امام زمان (علیه‌السلام) فقط به وسیله ولی فقیه می‌تواند برطرف شود.

امام خمینی(رحمت ا...)فرمود: کسی که با ولایت فقیه سازگاری ندارد، با امام زمان(علیه‌السلام) نیز سازگاری ندارد. اگر کسی بگوید، من ولی فقیه را دوست ندارم، ولی امام زمان (علیه‌السلام) را دوست دارم، این دروغ است. کسی که می‌گوید من ولی فقیه را نمی‌خواهم، به امام زمانش خیانت می‌کند.

اگر کسی امام زمان را دوست بدارد، باید تصمیمات و سبک زندگی‌ او به گونه ای باشد که به برقراریِ دولتِ کریمه امام‌ زمان (علیه‌السلام) کمک کند. نه اینکه در لشکر دشمن‌های امام زمان (علیه‌السلام) باشد. یک سبک زندگی که تناسبی با حکومتِ ‌امام زمان (علیه‌السلام) ندارد، سبک زندگیِ مهدوی نیست. چون ازدواج، تربیت بچه‌، تقویت ژِن، انعقاد نطفه‌، مراقبت‌های بارداری‌، شغل، درآمد و ... با حکومت امام زمان (علیه‌السلام) متناسب نیست. ما سبک زندگی خود را از وایبر، واتس آپ، تلگرام، ماهواره و اینترنت و... می‌گیریم، و از طرفی نیز در شبهای ماه مبارک رمضان می‌گوییم: «اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَیْکَ فى دَوْلَةٍ کَریمَةٍ= خدایا من به دولت کریمه امام زمان (علیه‌السلام) رغبت دارم». رغبت مال کسی است که میل دارد. این میل مالِ بخشِ پنجم شئون انسان است. این بخش از جنس امام زمان (علیه‌السلام) است. اگر این بخش فعال باشد، تمام عشق او حکومت امام زمان (علیه‌السلام) خواهد بود. خواسته اش این خواهد بود که اسلام و اهلش عزیز شوند. از این رو می خواند:«تُعِزُّ بِهَا الإسْلامَ وَاَهْلَهُ= خدایا با حکومت امام زمان اسلام و اهلش را عزیز کن». یعنی منافقین داخلی و خارجی ذلیل شوند.

امام امت فرمود: من شب خواب ‌دیدم که پرچمِ ایران آتش گرفته، با عبا پرچم را خاموش کردم. فهمیدم می‌توانم ایران را نجات بدهم. اما تنها هستم. یعنی کسانی که فکر نجات ایران باشند دنبال من نیستند. وقتی که در ۱۵ خرداد قیام کرد، از ۲۵ میلیون جمعیت ایران در آن زمان، ۱۵ هزار نفر از مردم شهرری و ورامین و تهران به حکومت اسلامی رغبت داشتند. اما رژیم شاه آنها را کشت و یا مجروح کرد و یا اسیر و زندانی کرد. امام را نیز تبعید کرد. اما زمانی این رغبت مردم ایجاد شد که روحانیت معظم ۱۵ سال در جامعه کار فرهنگی کردند و در نهایت در سال 57 مردم به پیروزی رسیدند. مردم دنبال این بودند که «ما طاغوت را نمی‌خواهیم، حکومتِ نائب امام زمان (علیه‌السلام) را می‌خواهیم». امروز هم ما نیز باید حکومت امام زمان (علیه‌السلام) را بخواهیم.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed