www.montazer.ir
شنبه 21 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 1674
زمان انتشار: 20 ژانویه 2015
 ولایت ، جلسه 90

از سلسله مباحث استاد محمد شجاعی

ولایت ، جلسه 90

ولایت اهل عدل واجب الهی است که خداوند امر کرده است. ولایت مردم یک چیز دل‌بخواهی نیست این‌طور نیست که هرکس بتواند بگیرد، ولایت یا حکومت فقط یک امر اختصاصی به خداوند دارد یعنی خداوند حاکم مطلق مردم است

به گزارش منتظران منجی «عج»، جلسه نود «ولایت»، استاد محمد شجاعی به ادامه بحث پرداختند که عناوین آن در زیر می آید:

1. هر کس ولایتش من الله نباشد چه در زمان معصوم و چه در زمان غیرمعصوم ناصالح است ولو آدم خوبی هم باشد.

2. ولایت مردم یک چیز دل‌بخواهی نیست این‌طور نیست که هرکس بتواند بگیرد، ولایت یا حکومت فقط یک امر اختصاصی به خداوند دارد یعنی خداوند حاکم مطلق مردم است.

3. چه در زمان معصومین و چه در زمان غیرمعصومین حتماً کسی می‌تواند ولایت امر را به عهده بگیرد و جزء اولی الامر باشد که حتماً ولایتش را خداوند تأیید کرده باشد.

4. در زمان معصومین به تعیین است یعنی مشخصاً گفته‌اند چه کسی اسمش چیست (چه کسی ولی است).

5. در زمان غیرمعصومین (بعد از غیبت) هم مشخص کرده‌اند با چه شرایطی چه فقیهی می‌تواند ولی باشد.

6. از میان فقها با یک سلسله شرایط خاصی می‌تواند جانشین معصوم باشد و ولایت امر مسلمین را به عهده بگیرد.

7. ولایت اهل عدل واجب الهی است که خداوند امر کرده است.

8. امام (ره) فرمود: که حفظ جمهوری اسلامی از نماز هم بالاتر است.

9. فرق بین اسلام امریکایی و اسلام ناب فقط در ولایت است و هیچ فرق دیگری ندارد.

10. خداوند واجب کرده این‌گونه با مسئله ولایت برخورد کنید: ولی شما اهل عدل من الله باشد و بر شما هم واجب است این را قبول کنید و غیر از این را نپذیرید اگر بپذیرید قطعاً از ولایت خدا خارج شده‌اید.

11. متقی‌ترین افراد هم که باشد اگر به غیر از این راضی باشد از ولایت خدا خارج می‌شود و از ایمان هم خارج می‌شود ولو متصل به قوی‌ترین و زیباترین صور مقدس باشد.

12. اگر ولی چه امام معصوم و چه ولی فقیه اگر امر کرد واجب است اطاعت آن امر.

13. صور مقدس هیچ ربطی به ولایت ندارد.

14. خداوند فرمودند: من هیچ‌کدام از این‌ها را نمی‌آمرزم امامشان را تنها گذاشتند و دلشان را هم خوش کرده‌اند به یک زندگی دینی.

15. امام زمان دقیقاً الان از ما می‌خواهد در مسئله ظهور کمک کنیم و موانع را برداریم و به سهم خودمان تلاش کنیم.

16. امام فرمود ما در سیاست خارجی خودمان نفی نمی‌کنیم که خیال داریم که سنگرهای جهان را فتح کنیم.

17. بسیارند دعاخوان‌ها و سینه‌زن‌ها و ندبه خوان‌هایی که از محصول کارشان هیج بهره‌ای برای امام زمان«علیه‌السلام» وجود ندارد و یا ندبه‌خوان‌هایی که درست به ضد راه امام زمان حرکت می‌کنند.

18. یک نوع تخدیر افکار (دور کردن جوان از خود امام زمان و مشغول شدن به ندبه و گریه و عزاداری)

19. عرفان‌هایی که کار ندارد آمریکا سر ملت ما و نوامیس ما چه مشکلی دارد ایجاد می‌کند (عرفان منفی)

20. خداوند به زمین امر کرد که دهان باز کند و زاهد را که یک خروس (موجودی مظلوم) جلویش پرپر زده بود و او به نمازش ادامه داده بود در خود فرو برد.

21. خداوند نماز را از ما این‌طور خواسته که بگذاریم ظالم مظلوم را از بین ببرد اصلاً این‌طور نیست.

22. چه ولی فقیه و چه امام زمان«علیه‌السلام» از ما درخواست‌هایی دارند، انتظاراتی دارند ما هم نمی‌توانیم مسئول نباشیم.

23. همه شیعیانی که در طول زمان ائمه را تنها گذاشتند همین‌طور فکر می‌کردند یک عده به عبادت مشغول بودند یک عده به کار کاسبی مشغول بودند به قول امام امت در پیچ و خم زندگی جذب شده بودند.

24. ائمه را کسانی کشتند که کاری به امام نداشتند، دین بدون امام و ولی را می‌خواستند.

25. زن و مردان باید توجه به این قضیه داشته باشند که دوشنبه و پنج‌شنبه نامه اعمالمان را امام زمان می‌خواند ما چه نسبتی با این امام زمان داریم.

26. بدون پیوند به امام زمان هیچ خاصیتی ندارد و یا اگر داشته باشد بسیار کم و ضعیف است.

27. بچه بسیجی دارد مسخره می‌شود، رزمنده و خانواده شهدا با یک نگاه دیگری به آن‌ها نگاه می‌شود چرا؟ چون آن‌هایی که به این‌ها نگاه می‌کنند تمام آن رسالتی که امام بر دوش ما گذاشته را فراموش کردند.

28. با پیوند دادن زندگی‌مان به امام زمان است که شاید قیامت بتوانیم جواب دهیم که بله ما عمرمان را درست صرف کردیم و جوانیمان را درست مصرف کردیم.

29. خداوند می‌فرماید: من عذاب می‌کنم هر رعیتی را هر کس را که در اسلام گردن بگذارد به امام جائری که از ناحیه خدا نیست حتی اگر در نزد خدا خیلی آدم نیکوکار و با تقوایی باشد.

30. هیچ‌وقت هیچ‌کس نمی‌تواند ارتباط با خدا برقرار کند مگر از طریق امامش.

31. و ان کانت بارّةً تقیة لاعذبنَّ

32. اگر امامت و ولایت نباشد تو ولو بارّ و تقی هم باشی منقطع از خدا هستی.

33. خداوند می‌فرماید من می‌بخشم هر کسی را که گردن بگذارد به ولایت امام عادل که من الله باشد حتی اگر این شخص گناهکار باشد معصیت کار باشد من می‌بخشمش.

34. هر شخصی که ولایتش من الله نباشد اهل جور است.

35. امام صادق«علیه‌السلام»: ولایة ولاة اهل الجور و اتباعهم والعاملون لهم فی معصیة الله غیر جائزةٍ لمن دعوه الی خدمتهم و العمل لهم و عَوْرهم و للقبول منهم.

36. شیعه حقیقی نمی‌تواند در دلش راضی به ولایت و الی غیر من الله باشد اگر به همچین چیزی تن دادی مطمئن باشی که از ایمان جدا شدی.

37. رسول خداصلی الله علیه وآله: من استعمل عاملاً من المسلمین و هو یعلم ان فیهم اولاً بذلک من و اعلم به کتاب الله و سنة نبیه فقد خان الله و رسوله و جمیع المسلم.

38. خداوند شاهد این است که تو به چه کسی رأی می‌دهی توی رعیت دقت کن یک موقعی یک کسی که خداوند راضی نیست یا لیاقتش کم‌تر است آدم خوبی هم است اما لیاقتش کم‌تر است رأی ندهی.

39. ما الان مراجعی داریم که مقام معظم رهبری در مقابل آن‌ها کاملاً تواضع دارد، دست آن‌ها را می‌بوسد اما اگر آن‌ها بخواهند ولی فقیه شوند، در این جامعه بخواهند مدیریت جامعه را بگیرند در مقابل استکبار جهانی چهار روزه دخل مملکت درآمده.

40. رهبریت خیلی مسئولیتش سنگین‌تر از مرجعیت است.

41. قال سلمان فارسی رضی الله تعالی: سمعت رسول الله‌صلی الله علیه وآله یقول، من ولی سبعةً من المسلمین من بعدی و لم یعدل فیهم لقلَّ الله تعالی فیهم و هو غضبان: هر کس مسئولیت هفت مسلمان را به عهده بگیرد و نتواند عدالت را در مورد این‌ها رعایت کند خدا را ملاقات می‌کند در حالیکه خداوند غضب کرده.

42. رسول اکرم‌صلی الله علیه وآله می‌فرماید که: من ولی عملاً و هو یعلم انه لیس لذلک العمل اهلاً اهلٌ فلیتبوّأَ مقعده من النّار: کسی که یک جا مسئولیتی به عهده می‌گیرد خودش هم می‌داند که اهل این کار نیست بداند که جایش در جهنم است.

43. مقام معظم رهبری فرمودند: آن روزی که به من گفتند رهبر شو من نپذیرفتم، من سفت ایستادم و نپذیرفتم، آقایانی که آنجا بودند گفتند ایشان چه‌قدر مقاومت کرد در مقابل این رأی عمومی که گفتند شما باید رهبر شوید با کراهت و به زور این قضیه را به ایشان تحمیل کردند

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed