www.montazer.ir
یک‌شنبه 7 ژولیه 2024
شناسه مطلب: 1512
زمان انتشار: 11 ژانویه 2015
 ولایت ، جلسه 45

از سلسله مباحث استاد محمد شجاعی

ولایت ، جلسه 45

اسلام بدون ولایت، اسلام آمریکایی است که هم کفر تبلیغش می‌کند و هم کاری از آن بر نمی‌آید. پذیرش ولایت خدا باید در مظاهر ولایت او یعنی ائمه علیهم‌السلام باشد. در علنی شدن دین اسلام خداوند دستور فرمود پیامبر ابتدا عشیره خودش را تا سه بار دعوت کند.

به گزارش منتظران منجی «عج»، جلسه چهل و پنجم «ولایت»، استاد محمد شجاعی به ادامه بحث پرداختند که عناوین آن در زیر می آید:

1. تنها خداست که حق ولایت بر انسان را دارد و انسان این ولایت را ولایت ائمه را که نمادی از ولایت خداست را به اختیار می‌پذیرد.

2. شهید مطهری ولایت را دوستی و محبت و سر پرستی معرفی می‌کند و آن را دو جور معرفی می‌کند: 1- ولایت منفی پذیرش ولایت غیر مسلمانان از سوی مسلمانان است.2- ولایت مثبت.

3. هیچ مسلمانی حق ندارد غیر ولایت خدا را به خصوص اگر از مسلمانان نباشد را بپذیرد.

4. مثبت از قول شهید مطهری دو گونه است: ولایت عام (ولایت محبت اجتماعی انسان‌ها به همدیگر که موجب نصرت و محبت به یکدیگر می‌شود) و ولایت خاص.

5. ولایت خاص ولایت ائمه طاهرین است که مسلمانان باید طبق دستور حضرت نبی‌صلی الله علیه وآله نوعی ولاء خاص به آنان داشته باشند.

6. قُلْ لا اَسْئَلُکُمْ عَلَیْه اَجراً الّا الْمَوَدّة فِی الْقُرْبی = بگو که من هیچ اجری از شما نمی‌خواهم مگر دوستی و محبت خاندان من است.

7. مودت نتیجه محبت است مثل: هُوَ الَّذی خَلَقَ لَکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ اَزْواجاً لَتَکُونُوا الی‌ها جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّة وَ الرَّحْمَة.

8. اِنَّما وَلیکُم اللّه و رَسوله و الذینّ آمنوا و الذین یقیمون الصلوه و یوتون الزکوه و هم راکعون، که در مورد امام اول نازل شده است.

9. در روز مباهله خداوند علی را جان محمد نامید و اینگونه در روز مباهله خداوند لعنت دروغگو را در حق دیگری قرار ندهد.

10. در روز مباهله حضرت رسول اللّه‌صلی الله علیه وآله: در برابر جان خودش امام اول در برابر زن‌ها حضرت زهرا سلام اللّه علیه در برابر فرزندان حسنین در مقابله با مسیحیان که در آن روز علی نفس و جان پیامبر را داشت.

11. پذیرش ولایت خدا باید در مظاهر ولایت او یعنی ائمه علیهم‌السلام باشد.

12. به گفته آیت اللّه بروجردی پیامبر دو چیز را با هم در میان مردم گذاشت یکی قرآن و دیگری اهل بیت شیعیان قرآن و اهل تسنن اهل بیت را کنار گذاشتند.

13. بعد از واقعه غدیر خداوند فرمود الیوم اکملت لکم دینکم... به شرط ولایت دین را برای شما و نعمتم را بر شما کامل کردم.

14. اسلام بدون ولایت، اسلام آمریکایی است که هم کفر تبلیغش می‌کند و هم کاری از آن بر نمی‌آید.

15. در علنی شدن دین اسلام خداوند دستور فرمود پیامبر ابتدا عشیره خودش را تا سه بار دعوت کند.

16. شهید مطهری به فقیه بودن و فیلسوف بودن خود افتخار نکرد و او همیشه افتخار خود را به سرسپردگی و روضه خوانی ابا عبدللّه الحسین می‌دانست.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed