www.montazer.ir
یک‌شنبه 29 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 1731
زمان انتشار: 25 ژانویه 2015
 ولایت ، جلسه 108

از سلسله مباحث استاد محمد شجاعی

ولایت ، جلسه 108

پیغمبر می‌آید مکه را می‌گیرد می‌فرماید: امروز روز رحمت است نه تنها ابوسفیان را می‌بخشند بلکه می‌فرماید هرکس که پناه به خانه ابوسفیان هم ببرد ما به او امان می‌دهیم، هیچ‌وقت ما در طبیعت این‌طور نداریم.

به گزارش منتظران منجی «عج»، در جلسه صد و هشت «ولایت»، استاد محمد شجاعی به ادامه بحث پرداختند که شرح آن در زیر می آید:

1. طبیعت‌گرا یعنی طبیعت طغیان کرده بر علیه فطرت و آن جامعه گرایش‌هایشان گرایش‌های طبیعی است.

2. طبیعت‌گرایی نهادینه شده یعنی برای او قوانین بسیار زیادی وضع گردیده و در علوم انسانی هزاران قانون دارید.

3. هر جا شما قانونی ببینید، کتابی ببینید نوشته می‌شود، در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود بعد ترجمه می‌شود، کشورهای دیگر هم با تقلید از آن‌ها با همان مبانی طبیعت‌گرایی آن‌ها را درس می‌دهند.

4. احزابی که تشکیل می‌شود برای اینکه به قدرت و ثروت برسند، بسط تفکرات خودشان برای خودشان ممکن شود دنبال کسب حکومت و قدرت هستند.

5. گذشته طبیعت‌گرایی را در طول تاریخ نگاه کنید تا عصر فضا سر و ته آن را جمع کنیم همین‌هایی که هستند یعنی طبیعت‌گرایی.

6. اسلام آمریکایی تا وقتی که با مبانی طبیعت‌گرایی آن‌ها مخالفت نکند کاری با دین‌داری شما ندارد اما اگر بخواهد دین‌داری شما با مبانی طبیعت‌گرایی مخالفت کند می‌بیند که خبری نیست.

7. در ترکیه و کشورهای دیگر اگر فطرت‌گرایی نهادینه‌ای شکل بگیرد که با منافع طبیعت‌گرایی مخالفت کند بسته به شدت وضعیت طبیعت‌گرایی با آن مخالفت می‌شود.

8. در کشورهای عربی طبیعت‌گرایی به قدری قدرتمند است که با مقدّس‌ترین و فطری‌ترین صورت‌ها دارد حکومت می‌کند.

9. در کشورهای عربی یک طبیعت‌گرایی بیشتر نیست، صورت‌های مقدس در استخدام طبیعت‌گرایی است یا اگر فطرت‌گرایانی در آنجا باشند در ضعف و اقلیت‌قرار دارند.

10. بیشتر جنگ‌ها، جنگ سرد و ابرقدرت، جنگ جهانی اول، دوم همه این‌ها جنگ‌هایی بود که طبیعت‌گراها به راه انداختند هیچ‌کدام منشأ فطرت‌گرایی نبوده است.

11. در جنگ جهانی دوم بعد از اینکه تمام دنیا به آتش کشیده شد به این فکر افتادند که نمی‌شود هرکس برای خود تصمیم بگیرد و یک دفعه عمل نماید، ما باید سازمان مکی که حاکم بر همه کشورها باشد و اصول و قوانین آن حرف آخر را بزند درست نماییم.

12. سازمان یونسکو سازمان فرهنگی سازمان ملل است یعنی به دنیا خط فرهنگی می‌دهد.

13. در بحث انتظار امام زمان«علیه‌السلام» مسئله خیلی مهم است که بشر بالاخره کجا می‌بُرّد و دنبال چه پناهگاهی است، طبیعت گرایی تلاش نموده تا خود را نهادینه نماید.

14. سازمان ملل که نیروهای اولیه آن انسان طبیعت‌گرا و جامعه‌های طبیعت‌گرا همچون اعضای دائم شورای امنیت، دارای حق وتو هستند چگونه می‌توانند امنیت جهان را تضمین کنند.

15. بچه کوچک دوساله که به سمت سه سال می‌رود تازه مفهوم من را پیدا می‌کند و برای اینکه مفهوم من را تثبیت کند شروع به مخالفت می‌نماید.

16. در سازمان ملل پنج عضو هستند که حق وتو دارند یعنی اگر همه دنیا که یک چیزی نباید انجام شود، یا حتی در این قدرت‌ها چهارتای آن‌ها بگویند چیزی باشد یکی آن‌ها می‌تواند بگوید نباید، وتو شود و برود پی کارش.

17. اولین مشخصه مهم علوم انسانی طبیعت‌گرا مسئله جهالت است چون قسمت اعظم وجود انسان یعنی فطرت را با بلندای ابدیّت نمی‌بیند.

18. در علوم انسانی طبیعت‌گرا انسان مساوی است با یک حیوان، اما حیوان ناطق و ناطق به معنای عاقل که به معنای باهوش است.

19. جامعه طبیعت‌گرا همه علومی که از طبیعت‌گرایی گرفته می‌گوید، این علوم من است.

20. بشر با توسعه‌ای که در طبیعت‌گرایی پیدا کرده و در دانشی که با طبیعت‌گرایی و در قدرتی که پیدا کرده چنان سرمست و مشغول است که برایش مهم نیست که چه چیزهایی را نمی‌داند.

21. دانش در رشته‌های مختلف بسیار به جبهه طبیعت‌گرا کمک می‌کند که از نادانی‌های خودش در قسمت اعظم وجود انسان و جامعه بشری و در حل مسائل جامعه جهانی، جامعه بشری غافل باشد.

22. انسان هر جا به بن‌بست و ضعف بخورد می‌خواهد این بن‌بست و ضعف را، این نادانی و ناتوانی را بر اساس طبیعت حل نماید.

23. آن‌ها می‌گویند که اگر یک زن و مرد آزادانه با اختیار خود خواستند رابطه جنسی برقرار کنند هنجار است، ناهنجاری در این مسئله نداریم.

24. یک چیز را آن‌ها خلاف می‌دانند، تجاوز، تجاوز یعنی بر خلاف میل کسی با او با رابطه برقرار کردن، می‌گویند بشر آزاد است یعنی در طبیعت خود آزاد است.

25. حد ارتش امریکا یا در شهرهایشان، در مدارشان، قتل‌ها را در نظر می‌گیرید، قتل در مدارس آمارش رفته بالا.

26. بشر به جای اینکه روز به روز به سمت امیدواری برود جامعه جهانی روز به روز به سمت سردرگمی، نگرانی، اضطراب و ناامیدی رفته است.

27. در حال حاضر بشر به جایی در این قضیه رسیده یعنی دارد دست و پا می‌زند در این ناامیدی و سردرگمی و سرگردانی خودش این علوم انسانی که قرار بود کاری بکند کاری نتوانسته انجام دهد.

28. در بعد از جریان دوم خرداد که شعار جامعه مدنی به اصطلاح داده شد و یک مقدار آزادی بیشتر دادند و تساهل و تسامح را بالا بردند ما چه‌قدر افزایش طبیعت‌گرایی داشتیم؟

29. سطح خدمات بالا رفته، گازرسانی داشتیم و... همه این‌ها مقبول، کارهای ارزنده و به جایی است امّا در این معنا که فاصله طبقاتی را کم کنیم و آن جنگ فقر و غنایی که حضرت امام (ره) به وجود آمدن سرمایه‌دارهای زالوصفت است را کم کردیم؟

30. زمان جنگ ما بسیاری از امکاناتی که الان در زندگی هر یک از ما هست نبود ولی بعد از آن به حساب توسعه اقتصادی وضعیت روحی مردم چه‌قدر به هم ریخت؟

31. الان سن ازدواج بالا رفته، و دخترها و پسرها بی‌زن و شوهر شدند، عامل افسردگی‌ها و انحرافات جنسی در این قضیه بیشتر شده است.

32. اگر مقداری تغییرات هست، اگر مقداری توسعه فقرزدایی شده و امکانات و سرمایه‌ها به مناطق محروم بیشتر رسیده به برکت این است که دین پا جلو گذاشته است.

33. آمریکایی که کوس رهبری جهان را می‌زند و حرف از نظم نوین جهانی و جهان تک‌صدایی و تک‌قطبی می‌زند که همه باید به هر حال به قول بوش نظم نوین ما را بپذیرند، نزدیک به 60 میلیون نفر هتل مقوایی هستند.

34. غروری که جوامع طبیعت‌گرا نسبت به اطلاعات و دانشی که دارند و نسبت به توانایی‌ها و علومی که دارند این عجب باعث شده که فطرت حالت ایستایی پیدا کند.

35. امام (ره) می‌فرماید: جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی‌صلی الله علیه وآله است.

36. تصوف و عرفان و بسط اسلام‌های وهابی‌گری با گرایش‌های وهابیت، این‌ها را گذاشتند در غرب و اجازه هم می‌دهند که تبلیغ کنند.

37. طبیعت‌گرایی که در صورت‌های حرام و زشت با سرعت ادامه دارد به بن‌بست رسیده و در قالب مقدس مثل تصوّف، وهابیت و مسائل عرفان اجازه می‌دهند فعالیت‌هایشان را بکنند چون تخلیه می‌شوند.

38. رژه گارودی که به اسلام می‌کشد کاری با او ندارند ولی وقتی بخواهد به جمهوری اسلامی نزدیک شود باید محاکمه شود.

39. در خانقاه‌ها و تصوف‌ها یک طبیعت‌گرایی با صورت مقدس است کاری ندارند اما اگر بخواهید به شیوه دخترهای مسلمان حجاب بزنید حتی اگر تبعه فرانسه است از مدرسه و دانشگاه باید اخراج شود.

40. وقتی اربکان در ترکیه رأی می‌آورد و می‌فهمند که او راهی برای فطرت‌گرایی و گرایش به اسلام ناب می‌تواند داشته باشد با همه قوا کودتا می‌کنند و او را کنار می‌گذارند.

41. فرهنگ طبیعت است که خودی‌ترین افراد را یعنی پسر، پدر، برادر و... به محض اینکه توجه به فطرت بکند حذفش می‌کند.

42. چون بچه دارد به سمت فطرت‌گرایی و اسلام ناب کشیده می‌شود و با همه طبیعت‌گرایی پدر و مادر می‌خواهد مخالفت کند و آن‌ها علقه پدر مادری را فقط در محدوده احترام به طبیعت‌گرایی شخصی خود قبول دارند این علقه قطع می‌شود.

43. فرهنگ فطرت طبیعت این است یعنی هر کدام به قدرت برسند باید از هستی خودشان دفاع کنند اما در فطرت خشونت نیست ولی در طبیعت خشونت هست.

44. در مهد دموکراسی و آزادی در غرب، در فرانسه با اینکه بزرگ‌ترین اقلیت مذهبی مسلمان‌ها هستند حق داشتن نماینده را ندارند.

45. تاریخ دستگیری حزب توده بعد از سال 60 است، انقلاب سال 57 شده، آن‌ها فعالیت‌هایشان را آزادانه داشتند و زمانی که دست به اسلحه و براندازی بردند حذف شدند.

46. ما زمانی حذف می‌کنیم و محدود می‌کنیم که دست به براندازی ببرند یعنی دست به اسلحه ببرند، تا آن زمان اجازه خیلی کارها را دارند.

47. نماینده مجلس قدرت بسیار بزرگ سیاسی است، نماینده‌ای که می‌تواند مثلاً دولت را استیضاح کند، وزرا را استیضاح کند، دخالت کند، این‌ها قدرت دارند.

48. دولت امریکا از نظر علمی شخصیت‌هایی که از یک حد خاص علمی بالا زده باشند این‌ها را کمتر جلوشان گرفته می‌شود، تا یک حدودی آزادی دارند که حرف بزنند.

49. یک خرقه داودیه در امریکاست همه کسانی که آن‌جا داشتند عبادت می‌کردند و کار دیگری نمی‌کردند همه را زنده‌زنده سوزاندند.

50. در جاهای دیگر اگر کسی بخواهد روی خط قرمز قدم بگذارد حذف می‌شود.

51. این‌جا طرف رهبر نظام است، راحت این‌جا بر علیه‌اش مقاله می‌نویسند، راجع به امام خمینى (ره)، راجع به معصومین.

52. هیچ‌وقت ظرفیت فطرت‌گرا با طبیعت‌گرا یکی نیست. ظرفیت فطرت‌گرا برای پذیرش مخالفین خودش بسیار زیاد است اما ظرفیت طبیعت‌گرا این‌طور نیست.

53. طبیعت‌گرایی به فرموده قرآن قلبش بسیار تنگ است، کوچک و کم‌ظرفیت است به محض دست گذاشتن بر آن فریادش بلند می‌شود.

54. دولت و نظام هر سال چند مرتبه حقوق عامّه خود را به مردم حلال می‌کند، هیچ جا در دنیا این‌گونه نیست.

55. نبی اکرم‌صلی الله علیه وآله روی دسته شمشیر خود این حدیث زیبا را نوشته شده: با کسی که با تو قطع ارتباط کرده است تو آشتی کن.

56. پیغمبر می‌آید مکه را می‌گیرد می‌فرماید: امروز روز رحمت است نه تنها ابوسفیان را می‌بخشند بلکه می‌فرماید هرکس که پناه به خانه ابوسفیان هم ببرد ما به او امان می‌دهیم، هیچ‌وقت ما در طبیعت این‌طور نداریم.

57. بچه بسیجی عراقی‌ها را می‌کشد بعد بالای سر آن‌ها می‌ایستد نماز می‌خواند بعد بگوید نماز می‌خوانم که خدا آن‌ها را رحمت کند و ببخشد، این فرهنگ فطرت است.

58. ما گروگان‌های آمریکایی را چند ماه نگه می‌داریم و برای آن‌ها برای سال مسیحی و نو آن‌ها کشیش آن‌ها را می‌گوییم از مرکزشان بیاید مراسم مذهبی و کریسمس آن‌ها را اجرا کند.

59. فرهنگ فطرت در مبارزه با دشمن خود با فرهنگ طبیعت در مبارزه با دشمن خویش قابل مقایسه نیست.

60. فرهنگ مشترک بین طبیعت و فطرت این است که هر دو نیاز به خوراک دارند و خیلی از آن‌ها اسلامی نیست، خیلی از آن ضد اسلامی است یعنی ما فکر می‌کنیم اسلامی است.

61. امام (ره) فرمود: ما در صدد از بین بردن و نابودی مثلث سوم امپریالیسم، کمونیسم و صهیونیسم هستیم.

62. انفجار انقلاب را امام فرمود انفجار نور است یعنی انفجار فطرت.

63. طبیعت با توجه به کوری که نسبت به قسمت اعظم وجود بشر دارد، همیشه نشست است، هاى و هوی زیاد دارد امّا خیلی قوی است.

64. خرده فطرت‌ها توسط امام جمع شدند، سازمان‌دهی شدند و یک دفعه یک قدرت طبیعی بزرگ را در مقابلش ایستاد.

65. در نیروهای فطرت‌گرا بوده که به مرور زمان طبیعت‌گرا شدند، طبق صور مقدّس انحراف پیدا می‌کنند.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed