www.montazer.ir
شنبه 5 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 1507
زمان انتشار: 11 ژانویه 2015
 ولایت، جلسه 42

از سلسله مباحث استاد محمد شجاعی

ولایت، جلسه 42

شک انسان را عقب می‌اندازد تردید و دو دلی انسان را وسوسه می‌کند و این‌ها نمی‌گذارد آن سرعتی که باید داشته باشی باید روحیه را از حالت شک و تردید در آورید. انسان یا از روی اختیار خودش را تحت ولایت خداوند قرار می‌دهد تحت ولایت انبیاء قرار می‌دهد یا اینکه ولایت خدا یک حرف است.

به گزارش منتظران منجی «عج»، جلسه چهل و دوم «ولایت»، استاد محمد شجاعی به ادامه بحث پرداختند که عناوین آن در زیر می آید:

1. شیطان تحت ولایت تکوینی خداوند است تحت ولایت تکوینی خدا اقدام به اضلال بندگانش می‌کند این‌ها تحت ولایت شیطان قرار می‌گیرند.

2. دو مجموعه ولایتی داریم که یک مجموعه ولایتی مربوط به خداوند است که مؤمنین را ولایت دارد و این ولایت خاص است یک مجموعه ولایتی هم هست که مجموعه ولایتی شیطان است که این هم ولایت خاص است و مربوط به کسانی که در مقابل انبیاء مقاومت می‌کنند.

3. انسان یا از روی اختیار خودش را تحت ولایت خداوند قرار می‌دهد تحت ولایت انبیاء قرار می‌دهد یا اینکه ولایت خدا یک حرف است.

4. اگر کسی خودش را تحت ولایت انبیاء قرار داد الان بهشتی است و سالم است و اگر خودش را تحت ولایت انبیاء قرار نداد همین الان جهنمی است.

5. قرآن می‌فرماید: کسانیکه اموال یتیمان را می‌خورد به ناحق چیزی نمی‌خورد در شکمشان مگر آتش یعنی همین الان آتش می‌خورند ولی به صورت برزخیش آتش است.

6. کافر همین الان تحت ولایت جهنم قرار دارد جهنم یعنی محصول تولد بیمار یا ناقص او همین الان تحت ولایت جهنم قرار دارد ولیّ او جهنم است.

7. شک انسان را عقب می‌اندازد تردید و دو دلی انسان را وسوسه می‌کند و این‌ها نمی‌گذارد آن سرعتی که باید داشته باشی باید روحیه را از حالت شک و تردید در آورید.

8. نار یعنی جایی که انسان را درمان می‌کند و جایی که باطل را می‌سوزاند.

9. جهنم آنقدر غیظ دارد که نزدیک است از شدت عصبانیت بترکد.

10. امیر المؤمنین«علیه‌السلام» وقتی مالک را می‌فرستاد برای حکومت مصر می‌گوید زنده‌ترین وقت‌هایت را برای خلوت با خدا بگذار.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed