www.montazer.ir
یک‌شنبه 2 ژوئن 2024
شناسه مطلب: 11088
زمان انتشار: 20 ژولیه 2019
هنرمند باید عشق و هنرش را برای اهل بیت (علیهم‌السلام) خرج کند

هنرمند باید عشق و هنرش را برای اهل بیت (علیهم‌السلام) خرج کند

تنها، هنری مورد قبول قرآن است که جلا دهنده اسلام ناب محمدی (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) باشد. این تعریفی است که امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) از هنر می کند.

استاد شجاعی می‌گوید: هنرمند زحمت می‌کشد، دستش قدرت پیدا می‌کند، بعد یک یا علی یا یک «بسم الله الرحمن الرحیم» زیبا می‌کشد. یک جوان هنرمند اسپانیایی یا کانادایی، وقتی شیعه شد و امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را شناخت، یک آهنگ خوب برای ایشان ساخت و با زبان مادری خودش پخش کرد.

این همه طبیعت گراها برای معشوق های طبیعت گرایشان، آهنگ و ترانه می‌سازند. آهنگ ساز ما هم باید برای امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و امام رضا (علیه‌السلام) آهنگ بسازد. خواننده ما باید برای امام رضا (علیه‌السلام) بخواند. نوازنده ما باید برای امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) بنوازد. شادی مان باید با آنها و برای آنها باشد.

عده‌ای برای امام رضا (علیه‌السلام) غزل‌های عاشقانه می‌گویند. دیوان شعر برای حضرت علی اصغر می‌نویسند. این کارها خیلی عشق می‌خواهد. باید یاد بگیریم که چگونه از دارایی‌هایی که خداوند به ما داده، استفاده کنیم و لذت ببریم و شاد باشیم؛ شعری برایشان بخوانیم؛ غزل و ترانه ای بخوانیم و جشن بگیریم و لذت ببریم و به وجود اهل بیت علیهم‌السلام در زندگی مان دلگرم باشیم.

برگرفته از شرح زیارت عاشورا جلسه 26

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed