www.montazer.ir
جمعه 20 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 6446
زمان انتشار: 18 مارس 2017
همایش مردم مشهد برای استغاثه و طلب فرج امام زمان (علیه السلام)

استاد محمد شجاعی

همایش مردم مشهد برای استغاثه و طلب فرج امام زمان (علیه السلام)

استاد محمد شجاعی در جمع کثیر مردم مشهد که برای استغاثه ی به امام زمان (علیه السلام) برگزارشد گفت: خدا قوت دهد به همه شما خواهران و برادران گرامی و عاشق امام زمان (علیه السلام) که برای طلب فرج امام زمان عج در این جا جمع شده اید. قطعاً این کار، بسیار قیمتی، بزرگ و با ارزش است و مورد توجه ویژه آقا امام زمان (علیه السلام) می باشد.

خداوند قواعدی را در عالم فیزیک قرار داده و قواعدی را هم در عالم معنا قرار داده. در عالم معنا این قاعده آمده که ذکر یک امر زبانی یا یک مقوله ی عقلانی نیست که انسان اراده کند و اسم کسی را به زبان بیاورد و کسی را یاد کند و یا با فکر و اندیشه به یاد کسی بیفتد. بلکه یاد و ذکر از مذکور و معشوق شروع می شود و سپس، این عاشق است که اجازه پیدا می کند تا معشوق را یاد کند و ذکر او را بگوید.

تأکید زیادی که امام صادق (علیه السلام) می کند، این است که هیچ وقت، هیچ بنده ای موفق نمی شود که یاد خدا را بکند، یا یاد ما اهل بیت را بکند، مگر این که اول ما به او اجازه می دهیم. رمزش هم این است که ما به دل او نگاه می کنیم و اگر شرایط لازم را داشته باشد، او موفق به یاد ما و ذکر خدا می شود.

قطعا همه ی خواهران و برادران عزیزی که عاشقانه صبح جمعه در این جا حضور پیدا کرده اید، به دعوت خداوند و وجود مقدس امام زمان (علیه السلام) بوده است، وگرنه مشهد از نظر زائر و مجاور، جمعیت کمی ندارد. این که یک عده ی محدودی هر جمعه عاشقانه برای امام زمان راهپیمایی می کنند، این همان قاعده ی تاریخی است که همیشه عاشق ها کم هستند و اگر هم بخواهند اقدامی کنند، باید با دعوت خاص خداوند و اهل بیت (علیهم السلام) باشد.

خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم انسان ها را به دو دسته ی اصلی تقسیم می کند، یکی «فاسق» یعنی انسان غیر طبیعی و خارج از مسیر انسانیت؛ و دیگری انسان «مؤمن». خداوند فقط مؤمنین را به عنوان انسان حقیقی در قرآن کریم پذیرفته است. «ان الانسان لفی خسر= همه انسان ها دچار خسران هستند». یعنی غیر مومن اصل سرمایه انسانی را از دست می دهد و فقط استثنائاً مؤمنین انسان های واقعی هستند. «الا الذین آمنوا و عملوالصالحات، و تواصوابالحق و تواصوابالصبر= فقط مؤمنینی که اهل عمل صالح هستند و اهل توصیه دیگران به حق و توصیه دیگران به صبر هستند».

قطعاً این جمعیت حاضر، از مظاهر مؤمنین حقیقی و اهل عمل صالح هستند و هم با این عملشان به سایر مردم توصیه به حق و توصیه به صبر می کنند.

در آیه 24 سوره مبارکه توبه خداوند 5 معشوق را در مقابل 3 معشوق قرار می دهد، هر کس می خواهد بداند باطنش چه شکلی است؛ باطن انسانی و ایمانی دارد یا باطن فاسقانه، باید به این آیه مراجعه کند. این آیه برای شناساندن دیگران و شناختن خودمان یک اصل است. آینه ای است که انسان می تواند در آن آینه باطن خودش و دیگران را ببیند.

از نظر خدا در قرآن فقط کسانی انسان و مؤمن هستند و باطن انسانی دارند و با باطن انسانی محشور می شوند که سه معشوقشان (الله، اهل بیت علیهم السلام و جهاد) در رأس سایر معشوق هایشان باشد.

خداوند نمی گوید آن معشوق ها را دوست نداشته باشید. می گوید آن ها را هرچقدر می خواهید دوست داشته باشید، ولی باید در دل شما سه معشوق از همه ی معشوق ها برتر باشند، الله، اهل بیت و جهاد در راه خدا.

قطعاً راهپیمایی هر هفته شما از مصادیق جهاد در راه خداست. زیرا این جهاد شما تلاش و زحمت و وقت گذاری می خواهد. به خاطر همین است که کارتان ارزش زیادی دارد و از مصادیق عشق به الله و اهل بیت (علیهم السلام) است و انسان ها باید متوجه باشند که امام زمانشان به فرموده ی علی (علیه السلام):«الشرید الطرید الفرید الوحید = آواره طردشده ی تنها و یگانه» است.

امام زمان (علیه السلام) می فرماید: من هرروز یک بار می گویم: هل من ناصر ینصرنی. با این وصف، روا نیست که از این کمترین کاری که می توانیم برای امام زمان انجام دهیم، یعنی یک راهپیمایی روز جمعه و استغاثه برای ظهور حضرت، مضایقه کنیم. خیلی بد است کسی که می تواند برای امام زمانش این کار را بکند، دچار تنبلی و بی حوصلگی شود و یا در کنار خانواده بماند و یا سایر محبوب هایش را به این عمل ارزشمند و واجب ترجیح دهد.

امام زمان (علیه السلام) به ما امر کرده که برای من دعا کنید و حرکت کنید. این یک کار مستحبی نیست که بگوییم ثواب دارد. کسانی که نمی آیند باید پاسخگو باشند. کسانی که تنبلی و بی حوصلگی دارند، باید پاسخگو باشند که چرا برای امام زمانشان حاضر نیستند حداقل هفته ای یک بار، چند دقیقه وقت بگذارند و «عملیات استغاثه» شرکت کنند. همچنین خواص باید جواب دهند که چرا از این گونه حرکت ها پشتیبانی نمی کنند؟ تبلیغ کافی در این زمینه نمی کنند و تسهیلات لازم را ایجاد نمی کنند تا همه مردم برای امام زمان دعا کنند؟ به هرحال، کار شما مردم بسیار ارزشمند است. درود و سلام خداوند بر شما. باید خیلی خدا را شکر کنیم و از خدا ممنون باشیم که به ما اجازه داده در این عملیات جهادی شرکت کنیم و جزء فاسقین نباشیم.

این سخنان استاد شجاعی یاد آور همان جمله معروف امام خمینی ره است که فرمود: اگر مسوولان نظام جمهوری اسلامی هر چقدر هم به مردم خدمت کنند،‌ اما زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نکنند، خائن هستند.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed