www.montazer.ir
سه‌شنبه 14 می 2024
شناسه مطلب: 5418
زمان انتشار: 3 اوت 2016
نشست تخصصی جامعه معلمان مهدوی برگزار شد

نشست تخصصی جامعه معلمان مهدوی برگزار شد

نشست تخصصی معلمان مهدوی مؤسسه فرهنگی منتظران منجی (عج الله) در روز چهارشنبه 30 تیرماه در قالب ارودی یک روزه در فشم، با  سخنرانی استاد محمد شجاعی برگزار شد. این نشست با موضوع «تربیت دینی دانش آموزان و چشم انداز و وظائف معلمان مهدوی» برگزار شد.

استاد محمد شجاعی در اهمیت تشکیل دوره جامعه معلمان مهدوی گفت: این دوره دو بخش دارد: ۱- مباحث معرفتی و ۲- مباحث کاربردی.یعنی بیاموزید که به عنوان معلمان مهدوی،چه کارهایی را باید انجام دهید.

ایشان خاطرنشان کردند: عملکردها و تصمیمات انسان براساس دو چیز است: اول: احساس، یعنی همان عشقی  که انسان ها نسبت به خودشان دارند؛ یعنی حبّ ذات و دوم: نگاه و معنی که از خود دارد. این دو عامل در همه عملکردهای انسان موثر است.

عنصر اساسی در تعلیم و تربیت، «نگاه» دقیق یعنی انسان شناسی و جهان بینی درست از خود و جهان خارج از خود است.

 از اصول اساسی انسان شناسی، معرفت شناسی دل است. یعنی قیمت هر انسانی به «دل» اوست. عقل، وهم، خیال، حس، همه خادم دل هستند و این دل است که در نهایت تصمیمات و ارتباطات را برقرار می کند؛ خواه درست یا غلط.

ایشان درمورد کاربردی بودن این دوره فرمودند: معلمان دو کار باید انجام دهند: اولاً؛ داشتن برنامه مطالعاتی و معنوی از موسسه برای تسلط بر خود. ثانیاً؛ این آموزش را به دانش آموزان و دیگران به طور کامل باید انتقال داد. برای خروجی فرهنگی باید بر مباحث تسلط داشت و همچنین باید بدانید که چگونه به دیگران برنامه بدهید که برای به ثمر رسیدن  آن، نیاز به تمرکز و استمرار بر کار است و این اصل تعلیم و تربیت است.

استاد شجاعی با بیان اینکه معلمان نقش محوری در خانواده دارند، گفت: معلمان باید با خانواده ها و دانش آموزان در تعامل باشند و آنها را به دریافت برنامه از مؤسسه تشویق کنند تا نیازهای آنها که در مؤسسه امکان فراهم شدنش وجود دارد، برآورده شود.

در انتها با پاسخ به سؤالات معلمان و تشکیل کارگروه ها و گفتگوی اعضا با یکدیگر در جهت پیشبرد اهداف جامعه جلسه به پایان رسید.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed