www.montazer.ir
جمعه 10 می 2024
شناسه مطلب: 5253
زمان انتشار: 3 ژوئن 2018
مهمترین حاجت بشریت در شب قدر

استاد محمد شجاعی (ویژه شب های قدر)

مهمترین حاجت بشریت در شب قدر

در شب قدرکه «تَنَزَّلُ المَلائِکَةُ وَ الرُّوح؛ فرشتگان و روح نازل می‌شوند»، فرشتگان بر امام زمان (عج الله تعالی) نازل شده و مقدرات یک سال بندگان خدا را برای امضا و تصویب حضرت، به حضورشان می‌آورند.

حرکت جهانی مهدوی اربعین

 

 در مهمترین شب که شب بیست و سوم است، دعای فرج حضرت «اَللّهُم کُن لِوَلِیِّکَ الحُجَّةِ ابنِ الحَسَن...» سفارش شده است و همچنین در پایان هر نماز، دعای «اَللّهُمَّ اَدخِل عَلی اَهلِ القُبُور السُّرور اَللّهُم اَغنِ کُلَّ فَقِیر» را بزرگان ما فرمودند بخوانید. زیرا این دعاهمان دعای فرج امام زمان (علیه السلام) است؟

ما در این دعا از خداوند می‌خواهیم که سرور را بر همه قبرهای مردگان وارد کند؛ همه فقیرها را بی‌نیاز کند؛ همه گرسنه‌ها را سیر کند؛ همه عریان‌ها را بپوشاند؛ همه مستضعفین را نجات دهد؛ همه مکروبین و غم زده‌ها را خوشحال کند و همه فساد را از امور مسلمین بردارد و....

 این دعاها تحقق نمی‌یابد، مگر در زمان ظهور امام زمان (علیه السلام). کسی که این دعا را می‌خواند در واقع برای ظهور حضرت دعا می‌کند.

شب قدر بهترین فرصت است برای اینکه ما از خداوند عاجزانه ظهور حضرت را بخواهیم.

خیلی از بزرگان هم سفارش کرده‌اند، حتی خود حضرت هم سفارش کرده‌اند که برای فرج من زیاد دعا کنید. هر مقدار شیعیان بیشتر دعا کنند، خداوند این امر را نزدیکتر خواهد کرد. قبل از هر دعایی امام زمان (علیه السلام) را مقدم بداریم. یعنی قبل از اینکه برای خودمان، پدر و مادرمان یا برای هر مشکل دیگری دعا کنیم، اول برای ظهور امام زمان (علیه السلام) دعا کنیم. 

 

برگرفته از سلسله مباحث نقش انسان در تقدیرات شب قدر 

حرکت جهانی مهدوی اربعین

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed