www.montazer.ir
سه‌شنبه 2 ژولیه 2024
شناسه مطلب: 5033
زمان انتشار: 11 دسامبر 2016
منتظران ظهور، بهترین مردم هر زمان­ هستند

استاد محمد شجاعی

منتظران ظهور، بهترین مردم هر زمان­ هستند

بهترین افراد اهل هر زمان کسانی هستند که منتظر ظهور مصلح کل و امام زمان عج هستند. ملاک خوبی و بدی در تمام شئونات زندگی انسان، طبق نظر اسلام ملاک حق است. ربّ العالمین انسانی را قرار داده است که در تمام شئونات نماینده و خلیفه حق است. این نماینده است که شایستگی امامت بر انسان­ها را دارد و جانشین خداوند بر روی زمین است.

امام جداکننده حق و باطل است. بنابراین، انسانی بهتر است که به امام نزدیک­تر باشد و تمنای شبیه شدن به او را داشته باشد. تمنای خوبی­ها مگر بدون شاخص می­ شود؟ تمنای یک وضعیت مگر بدون حرکت می ­شود؟ انسانی که تمنای ارزش ­های الهی را دارد و به سمت آن حرکت می­ کند، در واقع منتظر رسیدن به این ارزش‌هاست. به‌عبارت دیگر، منتظر رسیدن به امام است. حرکت جزء الزامات انتظار است. لذا منتظر ظهور، بهترین اهل هر زمان است. به عبارت دیگر، بهترین اهل هر زمان کسی است که منتظر ظهور می باشد.

حضرت سجاد (علیه ­السلام) فرمودند:

«المُنتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ أفضَلُ أهلِ کُلِّ زَمان؛ منتظرین ظهور بهترین مردم هر زمان­ اند».

صاحبخانه منتظر مهمان عزیز و بزرگ چگونه است؟خانه­ و اطراف آن را تمیز و تزئین می‌کند، تدارکات را متناسب با میل مهمان تهیه می­ کند و خودش را آماده می­ کند از طرفی اضطراب هم دارد. آماده است که هر لحظه مهمان برسد. ما هم باید برای امام زمان (علیه السلام) این طور باشیم. این انتظار سازنده است.

منتظر نمی­ تواند همه چیز را وابگذارد، دست هایش را بالا ببرد و بگوید جریان بگذرد تا حضرت خودش بیاید و کارها را درست کند. منتظر عافیت­ طلب و بی­خیال نیست.

از این‌رو، انتظار قبل از آنكه از ادعاى انسان فهمیده شود، از رفتار و كردار او فهمیده مى‏ شود. نمى ‏توان هر كسى را كه ادعاى دوستى و ولایت امام زمان (علیه‌السلام) را دارد، در شمار منتظران او قلمداد کرد.

«مشك آن است كه خود ببوید نه آنكه عطار بگوید»

 

برگرفته از سلسله مباحث «ما و امام زمان (علیه السلام)»

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed