www.montazer.ir
جمعه 20 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 5040
زمان انتشار: 18 می 2016
منتظران در ترویج اندیشه های اسلامی مسئولیت دارند

استاد محمد شجاعی

منتظران در ترویج اندیشه های اسلامی مسئولیت دارند

از جمله مسئولیت‌­های منتظران، ترویج «فرهنگ اندیشه­ های اسلامی» است. منتظران زمینه‌­سازی ظهور را در اندیشه­ های اسلامی بسط می‌دهند و در تلاشند که اندیشه ظهور را به سراسر دنیا صادر کنند.

منتظران در عصر غیبت، علاوه بر رسالت فردی و اجتماعی، در قبال امام خویش مسئولیت­ پذیرند. آنان امام خویش را رها نکرده و لحظه‌ای در تلاش برای تقویت جبهه فطرت گرا کوتاهی نمی‌کنند.

از جمله مسئولیت‌­های منتظران، ترویج «فرهنگ اندیشه­ های اسلامی» است. منتظران زمینه‌­سازی ظهور را در اندیشه­ های اسلامی بسط می‌دهند و در تلاشند که اندیشه ظهور را به سراسر دنیا صادر کنند. به عنوان مثال وقتی شما در  استخری، سنگ 250 گرمی می ­اندازید، حلقه درست می­شود و این حلقه­ ها تا کنار استخر بیشتر نخواهد آمد اما وقتی سنگ ده کیلویی بی اندازید در وسط استخر موجی درست می شود که تمام آب­ها را به اطراف استخر می­ پاشد. با داشتن یک کشور ضعیف، نمی‌توان در جهان موفق شد. ما ضمن بررسی اوضاع خارجِ کشورمان، باید به مسائل داخل کشور نیز نگاهی عمیق و دقیقی داشته باشیم.

ما اگر حتی یک کلمه، یک روایت، یک حدیث را در جامعه رواج دهیم به امام زمان­مان خدمت کرده­ ایم و حضرت ما را فراموش نخواهد کرد. طبق آیه قرآن کریم«...وَفَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَىالْقَاعِدِینَ أَجْرًاعَظِیمًا؛...و خدا مجاهدان را بر خانه ‏نشینان به پاداشى بزرگ، برترى بخشیده است». کسی که عافیت­ طلب است و فقط به خود، خانواده و جیبش فکر می­ کند با کسی که برای امام و پدر آسمانی اش زنده است، برای او کار می کند و برای او نفس می کشد و همه چیزش را فدای او می کند؛ فرق دارد.

بیائیم؛ مقام والای سربازی امام زمان (علیه ­السلام) را خودمان انتخاب کنیم و از خدمت گزارانی نباشیم که اصل و ریشه‌ی خود را فراموش کرده ­اند، برای همه کار می­ کنند، ولی برای خودشان هیچ کاری انجام نمی ­دهند.

بیائیم از کسانی باشیم که؛ امام زمان خود را به دست فراموشی نسپرده ­اند؛ بلکه برای تحقق ظهور او برنامه‌ریزی می‌کنند و مسئولیتی را که به دوش‌ دارند به خوبی انجام می‌دهند و در عین حال همیشه آماده ­اند.

 

برگرفته از سلسله مباحث «ما و امام زمان(علیه السلام)»

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed