www.montazer.ir
سه‌شنبه 14 می 2024
شناسه مطلب: 12206
زمان انتشار: 2 فوریه 2021
معرفی کتاب «عشق مراقبت می خواهد»

معرفی کتاب «عشق مراقبت می خواهد»

ریتم قلب مرد با تن صدای همسرش ارتباط مستقیم دارد. وقتی که نزد همسرتان هستید ملایم صحبت کنید. تن صدایتان طوری تنظیم کنید که همسرتان از صحبت کردن شما آرامش بگیرد. از کلمات وزین و عبارات محبت‌آمیز استفاده کنید. لحن آرام و استفاده از واژه‌های محبت‌آمیز مثل عزیزم، عشقم و... معجزه خواهد کرد. در یک کلام؛ همه چیز به لحن شما بستگی دارد.

چه جمعیت هشدارآمیزی را تشکیل می‌دهند زنانی که بعد از طلاق، تازه به این فکر می افتند که چرا همسرم را درک نکردم و به وظایفم عمل نکردم تا زندگی‌ام به اینجا نکشد.

بدیهی است که هم مردها باید حقوق همسرشان را رعایت کنند و هم زنها باید حقوق همسرشان را رعایت کنند. اما در این میان، باید گفت قدرت و توانایی ها و امکاناتی که خدا به زن برای حفظ زندگی‌اش و دلبسته کردن همسرش به زندگی داده است، قابل مقایسه با توانایی های مرد نیست. برای همین است که گفته اند: اکثر زندگی ها با هنر زن است که دوام می‌یابد. 

زن و مرد از نظر سرشت انسانی مساوی هستند، امّا وجود برخی تفاوت‌ها میان زن و مرد آشکار و روشن است. این تفاوت‌های ظریف و شگرف، هرگز سبب برتری یکی بر دیگری نمی‌شود؛ به دست خالق توانا در وجود زن و مرد نهاده شده است تا نقش هر یک، مکمل نقش دیگری باشد.

زن ویژگی‌هایی دارد که او را از مرد متمایز می‌سازد، مرد نیز به سبب خصوصیاتی، از زن متمایز می‌شود. آشنایی هر یک از دو طرف، با خصوصیات طرف مقابل، برای برقراری روابطی سالم و همراه با تفاهم، لازم و ضروری است. 

زن مظهر جمال و زیبایی و مهر و عطوفت خداست و مرد مظهر جلال خداست. «ازدواج» با جاذبه های همین مظهر مهربانی خدا یعنی زن صورت می گیرد؛ اما «طلاق» معمولا با مظهر جلال یعنی مرد است که شکل می گیرد. اما اگر زن از نیروهای خدا داده اش استفاده کند، حتی در مقابل فرعونی ترین مرد هم می تواند زندگیش را حفظ کند.

این توانایی های زن که در بعضی کتابها از آن با عنوان «هنر زن بودن» یاد شده، اگر به کار گرفته شود، زندگی برای همسران شیرین می شود. از جمله ی این توانایی ها می توان به تکنیک هایی اشاره کرد که هر زنی بسته به میزان فهمش از این قدرت خداداده می تواند بهره بگیرد. 

نجمه سادات مشهدی که بیش از 20 سال است که در موضوعات مختلف مربوط به خانواده در حال یادگیری و یاددهی و تحقیق علمی است، کتابی را با همین موضوع منتشر کرده است. این کتاب با عنوان «عشق مراقبت می خواهد» حاوی تکنیک های چگونگی تامین نیازهای اساسی مرد است که خواندن آن برای هر زنی اعم از این که زندگی را تازه آغاز کرده یا حتی سال هاست که ازدواج کرده و هنوز نتوانسته است همسرش را دلبسته ی خانواده کند، واجب است.
مؤلف محترم در مقدمه کتاب  هدف اصلی خود را از نگارش کتاب، این گونه می نویسند:«مدت‌ها درصدد بودم تا کتابی بنویسم که در آن مهارت‌های ارتباطی و عاطفی صحیح را بین همسران شرح دهم و چنانچه موفق می‌شدم که تجارب مشاوره‌ای چند ساله خود را با مطالب سودمند علمی که توسط متخصصین امر نگاشته شده و روایات حضرات معصومین (علیهم السلام) که بزرگ مشاوران و روان‌شناسان انسان هستند را تلفیق کنم؛ به یقین مورد استقبال خوانندگان خوش سلیقه و مراجعان فرزانه ما قرار می‌گرفت. بنابراین، به بازخوانی مقالات و کتب روانشناسی و کتب روایی و جمع‌آوری تجارب مشاوره‌ای خود اقدام نمودم تا روش نوینی حاصل شود که امیدوارم مؤثر واقع گردد. البته ادّعا نمی‌کنم که می‌خواهم چیزی را یاد دهم یا موعظه کنم یا خود را مبرا از آسیب‌ها بدانم. فقط حاصل سال‌ها مشاوره و تجارب خویش را به همه همسران کشورمان صمیمانه در میان گذاشته‌ام».

میانگین (4 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed