www.montazer.ir
دوشنبه 20 می 2024
شناسه مطلب: 3312
زمان انتشار: 9 اوت 2015
مجازات هایی از کتاب ثواب الاعمال

مجازات هایی از کتاب ثواب الاعمال

مجازات خندیدن در حال گناه

امام صادق علیه السلام از پدرش علیه السلام نقل می‌نماید که رسول خدا صـلی الله علیه وآله فرمودند: کسی که درحال انجام گناه خندان باشد، در حالی به جهنم می‌رود که گریان است .

 

مجازات عمل برای غیر خداوند عزوجل

امام کاظم علیه السلام از پدرانش علیهم السلام نقل می‌نماید که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: دستور می‌رسد که مردانی را به جهنم ببرید. و خداوند عزوجل به پیام رسانی می‌فرمایند: به آتش بگو قدم‌های آن‌ها را نسوزان، چون با آن به مسجد می‌رفتند، رویشان را نسوزان، چون به هنگام دعا رو به درگاه من می‌کردند، زبان آن‌ها را نسوزان، چون خیلی قرآن می‌خواندند. دربان جهنم به آن‌ها می‌گوید: شما بدبخت‌ها دیگرکیستید؟ می‌گویند ما برای غیر خدا عزوجل عمل می‌کردیم. آن‌گاه به آنان می‌گویند: بروید مزدتان را از همان کسانی بگیرید که برایشان کار می‌کردید.

 

مجازات گوش دادن به حرف زن

امام صادق علیه السـلام از پدرانش علیهم السلام نقل می‌نماید که امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند: کسی از زنش اطاعت کند، خداونـد او را به رو در جهنم می‌اندازد. پرسیدند این چه اطاعتی است؟ فرمودنـد: این که زن بخواهد به حمام ، عروسی و فاتحه خوانی رفته و لباس‌های بدن‌نما بپوشد و او بگذارد.

 

مجازات بدون وضو نماز خواندن و یاری نکردن ضعیف

امـام صادق علیه السـلام فرمودنـد: یکی از نیکوکاران را در قبرش می‌نشاننـد و به او می‌گوینـد: بعنوان عـذاب الهی صـد ضـربه شلاق بایـد به تو بزنیم. او می‌گوید تحملش را ندارم. آن‌ها مرتباً تعداد را کم می‌کنند و او می‌گوید تحملش را ندارم تا به یک ضربه می‌رد که می‌گویند هیچ چاره‌ای نیست، باید حتما این ضربه را بزنیم. می‌پرسد برای چه؟ می‌گویند: بخاطر این که روزی بـدون وضو نماز خواندی و بر ضعیفی گذرکردی و او را یاری ننمودی. آن‌گاه بعنوان عذاب خداوند عزوجل ضربه‌ای به او می‌زنند که قبرش پر از آتش می‌شود.

 

مجازات قربانی برای بت‌ها

امام صادق علیه السلام فرمودند: سلمان گفت: بخاطر یک مگس، مردی به بهشت رفت و مرد دیگری به جهنم. ازآن حضرت علیه السلام پرسیدند چگونه؟ فرمودند: این دو نفر در روزی به عده‌ای رسیدند که عید آنان بود. آن‌ها بت‌هایی داشتند و تنها به کسانی که برای بت‌هایشان قربـانی می‌کردنـد، کاری نداشـتند و برای آن‌ها فرقی نـداشت قربانی کم باشـد یا زیاد. به این دو نفر نیز گفتند شما را رها نمی‌کنیم تا شما نیز مانند دیگران که قربانی کردند چیزی را قربانی کنید. یکی از این دو نفرگفت چیزی همراه ندارم که قربانی کنم و مگسی گرفت و آن را قربانی کرد. ولی دیگری قربانی نکرد و گفت: من برای غیر خـدا عزوجل چیزی را قربانی نمی‌کنم. او را کشتند و به بهشت رفت، اما اولی به جهنم. 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed