www.montazer.ir
پنج‌شنبه 4 ژولیه 2024
شناسه مطلب: 3303
زمان انتشار: 9 اوت 2015
مجازات ندانستن حق اهل بیت علیه السلام

مجازات ندانستن حق اهل بیت علیه السلام

1 ـ ... امام صادق علیه السـلام به (معلی بن خنیس) فرمودنـد: ای معلی! اگر کسی صـد سال خداونـد را بین رکن و مقام عبادت کند، روزها را روزه گرفته و شب‌هایش را عبادت کند، بگونه‌ای که از پیری زیاد، ابروانش روی چشم‌هایش را گرفته و پشتش خم شود، ولی حق ما را نشناسد، پاداشی نخواهد داشت.

2 ـ ... ابی حمزه می‌گوید: امام زین العابـدین علیه السـلام از ما پرسـیدند: کدام نقطه از زمین بهتر است؟ عرض کردم خدا و رسول او و پسر و رسولش داناترند. فرمودند: برترین مناطق بین رکن و مقام است و اگر مردی به‌انـدازه حضـرت نوح علیه السلام عمرکنـد ـ نهصد و پنجاه سال ـ و درآن مکان روزها را روزه گرفته و شب‌ها را عبادت کند، آن‌گاه بدون ولایت ما با خداوند ملاقـات کند، این کارها برای او هیچ سودی نخواهد داشت.

3 ـ ... میسر می‌گوید: باحـدود پنجاه نفر در چادری درخدمت امام باقرعلیه السـلام بودم. پس از سـکوتی طولانی آن حضرت علیه السلام فرمودند: شاید فکر می‌کنید من پیامبر خدا هستم. بخدا سوگند این چنین نیست. ولی من از نزدیکان رسول خدا صلی الله و علیه و آله بوده و از نسل او می‌باشم. کسی که به ما خوبی کند، خداوند به او خوبی می‌نماید. کسی که ما را دوست داشته باشد، خداوند عزوجل او را دوست خواهد داشت و کسـی که ما را محروم نماید، خداوند او را محروم خواهد نمود. آیا می‌دانید خداوند کدام نقطه از زمین را بهتر می‌دانـد؟ کسی سخنی نگفت و آن حضـرت علیه السـلام خود پاسخ دادند و فرمودند: خداوند مکه را بهترین نقطه زمین می‌دانـدکه آن را حرم خود ساخته و خانه خود را در آن قرار داده است. آن‌گاه پرسـیدند: آیا می‌دانیـد خداوند کـدام نقطـه آن را محترم‌تر می‌دانـد کسی سخنی نگفـت و آن حضـرت علیه السـلام خـود پاسـخ داده و فرمودنـد: مسـجد الحرام محترم‌ترین نقطه آن است. آن‌گاه پرسیدند: آیا می‌دانید خداوند کدام نقطه مسـجد الحرام را محترم‌تر می‌داند؟ باز هم کسی سخن نگفـت. آن حضـرت علیـه السـلام خـود پاسـخ داده و فرمودنـد: محترم‌ترین نقطه (رکن اسـود)، مقـام و در کعبه است که (حطیم) حضرت اسماعیل علیه السلام بوده و در آن به گوسفندانش غذا می‌داد و نماز می‌خواند. بخدا سوگند اگر کسی در این مکان شب‌ها را تا صـبح نماز خوانـده و روزها را تا شب روزه بگیرد ولی حق و احترام ما اهل بیت را ندانـد، خداونـد هیچ‌گاه عملی از او را نمی‌پذیرد. 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed