www.montazer.ir
یک‌شنبه 7 ژولیه 2024
شناسه مطلب: 3359
زمان انتشار: 13 اوت 2015
مجازات ظالمین و یاران آنان

مجازات ظالمین و یاران آنان

امام صادق علیه‌السلام از پدرانش علیهم‌السلام نقل می‌نمایندکه رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: هنگامی که روز قیامت فرا برسد، شخصی صدا می‌زند کجایند ظالمان و یاران آنان وکسانی که دردوات آن‌ها لیقه انداخته،کسیه‌ای برایشان بسته یا به‌مقدار یک بار قلم را در جوهر زدن، آب و جوهر به دوات آنان اضافه کرده‌اند؟ همه این‌ها را با آنان محشورکنید.

مجازات دو رویی و دو زبانی

1 ـ ... امام صادق علیه‌السلام فرمودند: کسی که با دو چهره و دو زبان با مسلمانان روبرو شود، روز قیامت درحالی می‌آید که دو زبان از آتش دارد.

2 ـ ... زید‌بن‌علی از پدرانش علیهم‌السلام از امیرالمومنین علیه‌السلام روایت می‌کند که رسول خدا صـلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: انسان دو رو در روز قیامت در حالی می‌آید که یک زبانش از پشت گردن و زبان دیگرش از جلو بیرون آمده است و در آتش شعله‌ور هستند تا همه بدنش را در آتش شـعله‌ور نمایند. سپس درباره او می‌گویند: این همان کسی است که در دنیا دو چهره و دو زبان بود. و در روز قیامت با همین خصوصیات او را خواهند شناخت.

3 ـ ... امام باقرعلیه‌السلام فرمودنـد: بنده دو رو و دو زبان بنده بدی است: در حضور برادرش او را خیلی ستایش می‌کند و در غیاب او گوشتش را می‌خورد (بـاغیبت کردن از او) اگر نعمتی به او بدهند، به او حسد می‌ورزد و اگر گرفتـار شود، به او کمک نمی‌کند.

4 ـ ... امام باقر علیه‌السلام فرمودند:بنده بدگوی خرده‌گیر، بنده بدی است، با چهره‌ای با انسان روبرو می‌شود و با چهره‌ای دیگر پشت‌ می‌کند.

5 ـ ... خداوند عزوجل به حضرت عیسی علیه‌السلام فرمودند: ای عیسی! زبان تو در نهان و آشکار باید یک زبان باشد و همچنین دلت. تو را پرهیز می‌دهم از دو رویی و دو زبانی. و همین که من از احوال تو آگاهی دارم، باید برای تو کافی باشد. دو زبان در یک دهان، دو شمشیر در یک غلاف و دو قلب دریک سینه جای نمی‌گیرند و ذهن و حافظه نیز همین طور است . 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed