www.montazer.ir
یک‌شنبه 7 ژولیه 2024
شناسه مطلب: 3314
زمان انتشار: 9 اوت 2015
مجازات سوگند دروغ به خدا یاد کردن

مجازات سوگند دروغ به خدا یاد کردن

1 ـ ... امام صادق علیه‌السلام فرمودند: کسی که قسم بخورد و بداند که دروغ می‌گوید محققاً با خداوند عزوجل جنگیده است.

2 ـ ... امام صادق علیه السلام: همانا سوگند اجباری دروغ باعث خالی شدن شهرها از ساکنانش می‌شود.

3 ـ ... امام باقر علیه السلام نقل می‌نمایند که رسول خدا صـلی الله علیه وآله فرمودند: از سوگند دروغ بپرهیزید که محققا باعث خالی شدن شهرها از اهلش می‌شود.

4 ـ ... امام صادق علیه السلام از پدرانش علیهم السلام نقل می‌نمایند که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: سوگند اجباری دروغ شهرها را خالی می‌کند.

5 ـ ... امام صادق علیه السلام فرمودند: سوگند دروغ باعث کم شدن فرزندان انسان می‌شود.

6 ـ ... امام صادق علیه السلام فرمودند: مکافات سوگند دروغ (در این دنیا) پس از چهل روز می‌رسد.

7 ـ ... امام صادق علیه السلام فرمودند: سوگند دروغ باعث عقیمی خواهد شد.

8 ـ ... امام باقرعلیه السـلام فرمودنـد: سوگند دروغ و قطع رحم، باعث خالی شدن شـهرها ازساکنانش و انقطاع نسل می‌شوند.

9 ـ ... امام صادق علیه السلام فرمودند: قسم دروغی که جهنم را بر انسان واجب می‌کند، این است که انسان با قسم خود باعث از بین رفتن حق مسلمانی شود و مالش حبس گردد.

10 ـ ... امام باقرعلیه السلام فرمودند: همانا خداوند عزوجل خروس سـفیدی آفریده که گردنش زیرعرش و پاهایش در انتهای زمین هفتم است، یک بالش در مشرق و بال دیگرش درمغرب می‌باشد. تا زمانی که آن خروس نخواند، خروس‌های دیگر نمی‌خوانند. هنگامی که خواند، بال‌هایش را حرکت می‌دهد. سپس می‌گوید: (سبحان الله سبحان الله العظیم لیس کمثله شیی) خداوند نیز در پاسخ او می‌فرمایند: کسی که به اسم من قسم دروغ بخورد، به آنچه گفتی ایمان نیاورده است .

11 ـ ... سـلمان (ره) به قبرستان آمده و گفت، (سلام بر شما ای مومنان و مسلمانانی که ساکن قبرها هستیـد! ای کسانی که این جا سکوت کرده‌اید! می‌دانید که امروز جمعه است؟) هنگامی که به منزل بازگشت و خوابید، شخصی (به خواب او) آمد وگفت: و سلام بر تو ای اباعبدالله! سخن گفتی، شنیدیم، سلام کردی، جواب دادیم. گفتی: (آیا می‌دانید که امروز جمعه است). ما می‌دانیم پرندگان در روز جمعه چه می‌گویند. سلمان پرسید چه می‌گویند؟ گفت می‌گویند: منزه است، منزه است پروردگار مهربان و حکمران ما. کسی که به‌دروغ به اسم او سوگند یاد کند، عظمت او را نمی‌داند.

12 ـ ... امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که به خداوند قسم می‌خورد باید راست بگوید. وکسی که راست نگوید، هیچ ارزشی نزد خداوند نخواهد داشت . وکسی که برای او به خدا قسم بخورند، باید راضـی شود. اگر راضـی نشود، هیچ ارزشـی نزد خداوند نخواهد داشت .

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed