www.montazer.ir
یک‌شنبه 7 ژولیه 2024
شناسه مطلب: 3356
زمان انتشار: 13 اوت 2015
مجازات ساختن دین

مجازات ساختن دین

امام صادق علیه‌السلام فرمودند: در زمان‌های پیش مردی از راه حلال دنبال دنیا رفت، ولی موفق نشد. از راه حرام رفت، باز هم موفق نشد. شیطان به سراغ او آمده و گفت: از راه حلال به دنبال دنیا رفتی، موفق نشدی و از راه حرام نیز موفق نشدی. می‌خواهی کاری به تو یاد بدهم که مالت بسیار، دنیایت آباد و دوسـتدارانت زیاد شوند؟ گفت: بله. گفت دین بساز و مردم را به آن دعوت کن. او نیز همین کار را کرد. مردم حرفش را قبول کرده و از او فرمانبرداری نمودند. در نتیجه او به دنیایش رسید. پس از مدتی با خود گفت: کار بدی کردی که دینی ساختی و مردم را به آن دعوت کردی. توبه‌ای نداری جز این که به سراغ پیروانت بروی و آنان را از راه خطـایی که می‌رونـد آگاه سازی. و آنگاه سراغ پیروانش رفت و می‌گفت: دینی که شما را به آن دعوت نمودم. باطل بود. و آن دین را خود ساخته بودم. آنان در پاسخ گفتند: دروغ می‌گویی. دین ما حق است ولی تو شک کرده و از دین خود برگشته‌ای. وقتی چنین دید، زنجیر را با میخ در زمین محکم کرده و آن را به گردن خود آویخت وگفت: تا زمانی که خداوند مرا نبخشیده است، آن را باز نمی‌کنم خداوند به پیامبر خود وحی نمود که به فلانی بگو: به عزتم سوگند! اگرآن قدر مرا بخوانی که بندهای بدنت رایکدیگر جدا شود تو را نمی‌بخشم . مگر این که کسانی را که با عقیده به دین ساختگی از دنیا رفته‌اند، زنده کنی وآنان از آن دین برگردند.

2 ـ ... معصوم علیه‌السلام فرمودند: هر بدعتی گمراهی، و انتهای هرگمراهی جهنم است.

3 ـ ... امام باقر علیه‌السـلام فرمودند:کم‌ترین درجه شرک این است که انسان ازجانب خود (نه از طرف ائمه دین و در مسائلی که انسان نباید نظر خود را اعمال کند) نظری داشته باشد و بر اساس آن دوستی و دشمنی کند.

4 ـ ... محمد‌بن‌مسلم می‌گوید: از امام باقر علیه‌السـلام پرسیدم کم‌ترین بت پرستی کـدام است؟ فرمودند: این است که انسان بدعتی بگذارد و بخاطرآن دوستی ودشمنی کند.

5 ـ ... رسول‌الله ‌صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: خداوند توبه بدعت گذار را نمی‌پذیرد. عرض کردند چرا ای رسول خدا؟ فرمودند: به‌جهت این که دوستی آن را وارد قلبش نموده است.

6 ـ ... امام صادق علیه‌السلام فرمودند: کسی که به‌سوی بدعت‌گزار گام برداشته و به او احترام بگذارد، بدون تردید در راه نابودی اسلام گام برداشته است . 

 

ثواب الاعمال ص 91 و 92

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed