www.montazer.ir
یک‌شنبه 7 ژولیه 2024
شناسه مطلب: 3315
زمان انتشار: 9 ژانویه 2017
مجازات اهمیت ندادن به نماز

مجازات اهمیت ندادن به نماز

مجازات اهمیت ندادن به نماز

ابی‌بصیر می‌گوید: به (ام حمیده) بخاطر وفات امام صادق علیه السلام تسلیت گفتم. او گریست. من نیز گریستم. آن‌گاه گفت: اگر هنگام وفـات آن حضـرت علیه السـلام حاضـر بـودی، چیز عجیـبی از او می‌دیـدی: هنگـام وفـات چشمانش را بـاز کرده و فرمودند خویشانم را جمع کنید. ما نیز همه خویشان او را جمع کردیم. او نگاهی به آنان انداخته و فرمودند: شفاعت ما به کسی که به نماز اهمیت ندهد، نمی‌رسد.

 

مجازات کوتاه کردن سجده

زراره می‌گوید: از امام باقر علیه السلام شنیدم که فرمودند: مردی وارد مسجدی شد که رسول خدا صلی الله علیه وآله نیز در آن بود. سجده‌های خود را کوتاه‌تر از آنچه باید باشد و در سجده لازم است، انجام داد. رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: مثل کلاغ نوک زد. اگر بمیرد، با دینی غیر از دین محمد از دنیا رفته است .

 

مجازات خواندن نماز در غیر وقت آن

1 ـ ... امام صـادق علیه السلام از پدرانش علیهم السـلام از امیرالمومنین علیه السلام روایت نموده است که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: شیطان همیشه ازفرزند آدم بیمناک بوده و از او می‌ترسد البته تا زمانی که نمازهای پنجگانه را در وقتش بخواند. و هنگامی که این نمازها را ضایع کرد، شیطان بر او جری شده و او را به گناهان بزرگ می‌کشاند.

 

مجازات ترک نماز واجب یا بی اهمیتی به آن

1 ـ ... امام باقر علیه السلام نقل می‌نمایند که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: بین مسلمان وکافر فاصله‌ای نیست، مگر این که مسلمان نماز واجب را عمداً ترک کند یا آن را بی‌اهمیت بداند و نخواند.

2 ـ ... امـام صادق علیه السـلام از پـدرش علیه السـلام از جابر نقل نموده است که رسول خـدا صـلی الله علیه وآله فرمودنـد: بین کفر و ایمان فاصله‌ای جز ترک نماز نیست .

 

مجازات تاخیر انداختن نماز عصر

1 ـ ... محمدبن‌هارون می‌گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: کسی که بدون فراموشی نماز عصر را ترک کند تا آن را ازدست بدهد، خداوند در روز قیامت او را بی اهل و مال می‌گرداند.

2 ـ ... ابی‌اسلام‌عبدی می‌گوید: به دیـدن امـام صادق علیه السـلام رفته و عرض کردم: مردی که عمـدا نماز عصـر با به تاخیر بینـدازد، چه حالی خواهد داشت؟ فرمودند: در روز قیامت بدون اهل و مال خواهدآمد. عرض کردم: گرچه بهشتی باشد؟ فرمودند: گرچه بهشتی باشد. عرض کردم: در بهشت چه حالی خواهد داشت؟ فرمودند: بی اهل و مال و منزل بوده و میهمان بهشتیان می‌شود.

3 ـ ... امام باقرعلیه السلام فرمودند: در مورد هر چه فریب بخوری در مورد نماز عصـر فریب نخور و درحالی که آفتاب سفید و صاف است آن را بخوان. زیرا همانا رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: کسی که نماز عصر را ضایع کند، بی اهل و مال خواهد بود. عرض کردم:کجا بی‌اهـل و مال خواهـد بود؟ فرمودنـد: در بهشت عرض کردم منظور ازضایع کردن آن کـدام است؟ فرمودند: بخدا سوگند! منظور این است که آن را نخواند تا آفتاب زرد شود یا غروب کند.

 

مجازات ترک نماز جماعت و جمعه

1 ـ ... امام صادق علیه السلام فرمودند: رسول خدا صلی الله علیه و آله نماز صبح را خواندند. آن‌گاه رو به اصحاب نموده و نام چند نفر را برده و پرسیدند: اینان به نماز آمدند؟ عرض کردند خیر، ای رسول خدا! فرمودند: آیا نیامدند؟ بدانید هیچ نمازی برای منافقین سخت‌تر از این نماز و نماز عشا نیست. 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed