www.montazer.ir
چهارشنبه 15 می 2024
شناسه مطلب: 6076
زمان انتشار: 23 دسامبر 2017
فعالیت مهدوی برای ظهور بر مدار «همدلی» است

استاد محمد شجاعی

فعالیت مهدوی برای ظهور بر مدار «همدلی» است

موضوع مهدویت باید انسانی باشد. مشکل اصلی زندگی ما این است که ما آمده ایم به این دنیا که شبیه الله بشویم، اما الان مربی بالا سر ما نیست. علی (علیه السلام) فرمود: «هر کس منتظر حقیقی امام زمان باشد، با من و هم درجه من محشور می شود».

اگر تک تک شما در نظام درونی‌تان با امام‌تان به وفاداری برسید و بعد هم در حوزه کاری خودتان فعالیت‌های مهدوی را شروع کنید. اگر معلم هستید، روانکاوید، جامعه شناسید، روحانی هستید، هر چه هستید... مهم این است که یک سرباز خوب برای امام زمان (علیه‌السلام) شوید و در لشکرباشید و به زیر چادر حضرت بروید.

امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: « مَن ماتَ مُنتَظِرا لِهذَا الأَمرِ كانَ كَمَن كانَ مَعَ القائِمِ فی فِسطاطِهِ= كسى كه در حال انتظار این امر (ظهور قائم) از دنیا برود، همانند كسى است كه با قائم در خیمه او باشد». ولی امام زمان (علیه‌السلام) فقط این را نمی خواهد می گوید شما کاری کنید که همه مردم برسند. این همدلی است.

برای همین هم ماهایی که می توانیم هر کدام مان یک لشکر شویم برای امام زمان، نباید یک سرباز معمولی باشیم. من که می توانم در کل دنیا فعالیت کنم، چرا خودم را محدود کنم. من باید بتوانم  درتمام دنیا کار کنم. وقتی پای امام زمان عشق می ریزی. امام زمان هم عشق به پای تو می ریزد و به تو کمک می‌کند. خدا هم به تو خیر و برکت می دهد. این گونه زمینه حکومت امام زمان (علیه‌السلام) فراهم می شود.

برگرفته از مباحث «ما و امام زمان علیه السلام» ج 2

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed