www.montazer.ir
سه‌شنبه 14 می 2024
شناسه مطلب: 6177
زمان انتشار: 8 فوریه 2019
عزت اسلام حاصل جان فشانی های حضرت زهرا (سلام الله علیها) است

شرح خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها)؛ جلسه هشتم

عزت اسلام حاصل جان فشانی های حضرت زهرا (سلام الله علیها) است

فرزند حقیقی حضرت زهرا سلام الله علیها همچون مادرش با دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلابی، عظمت و عزت اسلام را همیشه در همه صحنه حفظ می نماید.

قرآن کریم می فرماید: «قُلْ إِنْ کانَ آباؤُکُمْ وَ أَبْناؤُکُمْ وَ إِخْوانُکُمْ وَ أَزْواجُکُمْ وَ عَشیرَتُکُمْ وَ أَمْوالٌ اقْتَرَفْتُمُوها وَ تِجارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسادَها وَ مَساکِنُ تَرْضَوْنَها أَحَبَّ إِلَیْکُمْ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ جِهادٍ فی‏ سَبیلِهِ؛ گو اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و قوم و خویش شما و اموالی که بدست آورده اید و تجارتی که از کساد آن می هراسید و مسکن هایی که بدان علاقمندید در نظر شما محبوب تر است از خدا و رسول او و جهاد در راه او». (سوره توبه/آیه 24)

یعنی سه معشوق؛ الله و رسول و جهاد باید در رأس معشوق هایت باشد و دغدغه رسیدن به معشوق حقیقی را داشته باشی. زیرا مسئله عزت، مسئله کلیدی و مهمی در اسلام است. بزرگترین آرزوی مومن، عزت اسلام و دین اهل بیت (علیهم السلام) است.

حضرت زهرا (سلام الله علیها) در ادامه خطبه مبارکشان می فرمایند: «وَ الْجِهادَ عِزّاً لِلْاِسْلامِ= خداوند جهاد را مایه عزت اسلام قرار داد».

جهاد تنها سرمایه ای است که انسان می تواند مثل اصحاب عاشورا هدایایِ گران قیمت خود را تقدیم الله کند.

 «حب الجهاد»، فرصت عشق بازی است که انسان می تواند از تمام کمالات مادی، گیاهی، حیوانی و آبروی خود برای خدا مایه بگذارد.

جهاد یعنی انسان این شیفتگی را داشته باشد که از این فرصت برای تقرب به خاندان اهل بیت (علیهم السلام) استفاده کند و پیش آنها عزیز و شرافت پیدا کند.

در شبهای ماه مبارک رمضان می خوانیم :«اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْكَ فِی دَوْلَةٍ كَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِیلِكَ= خدایا به سوى تو مشتاقیم‏ براى یافتن دولت كریمه‏اى كه اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانى،و نفاق و اهلش را به وسیله آن خوار سازى، و ما را در آن دولت از دعوت‏كنندگان به سوى طاعتت، و رهبران به سوى راهت قرار دهى» تنها کسانی عزت اسلام برایشان عزیز است که ایمان به خدا داشته باشند.

برای فرزند حضرت زهرا (سلام الله علیها) همیشه دو چیز مهم است: عزت اسلام و ذلت منافقین و کفار. این هم کافی نیست، بلکه برای او مهم است که در حکومت امام زمان علیه السلام جایگاه حقیقی داشته باشد.

در حکومت حضرت مهدی علیه السلام، ریاست براساس شانس، پارتی بازی و رانت خواری و .... نیست. اگر کسی واقعا خواهان جایگاه در حکومت حضرت است، باید به حضرت نزدیک باشد. این آرمان های بخش فوق عقلی انسان است. اگر این طور نیست یعنی هنوز این بخشش شکوفا نشده است.

رسالت حضرت زهرا بعد از وفات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) حفظ اسلام و عزت آن بود. دفاع از امامت خود و حتی کتک خوردن ایشان که به شهادت منجر شود همه به خاطر اسلام بود.

 

آرشیو مباحث استاد شجاعی

فروشگاه آنلاین با محصولات ناب 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed