www.montazer.ir
جمعه 20 سپتامبر 2024
شناسه مطلب: 3846
زمان انتشار: 21 اکتبر 2015
طبیعی ترین راه درمان سرماخوردگی

طبیعی ترین راه درمان سرماخوردگی

محمد جواد اسلامی پور

سرماخوردگی شایعترین بیماری ویروسی در فصول بهار به ویژه پاییز و زمستان می باشد هرچند که ابتلا به سرما خوردگی آنفولانزا سبب فعال شدن سیستم ایمنی فرد مبتلا خواهد شد که خود خواص متعددی را دارا می باشد از جمله ایمنی در مقابل بسیاری از بیماری های دیگر ولی به علت آنکه طول کشیدن آن باعث ایجاد عوارض دیگری همچون سینوزیت ،برونشیت ( عفونت ریه ها) و نیز در روال زندگی طبیعی خلل ایجاد خواهد کرد بهتر است که با استفاده از روش های طبیعی باعث تسریع در رونده بهبود آن و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از سرما خوردگی شویم.

سرماخوردگی شایعترین بیماری عفونی در انسان می باشد که عامل آنها ویروسهـا هستند و با علائم تب،آبریزش بینی، سوزش مخاط، سرفه و کسالت بدن شروع می شود سالیانه 4 تا 5 بار افراد دچار این بیماری می شوند.

نکته مهم : در درمان سرماخوردگی عدم مصرف آنتی بیوتیک است. از آنجایی که علت این بیماری ویروسها هستند لذا مصرف آنتی بیوتیک ها تأثیری در درمان بیماری ندارند و حتی مصرف آنها می تواند باعث طولانی شدن روند بهبودی شوند البته چنانچه مراقبت های لازم از نظر مواد غذایی مصرفی و میزان فعالیت و استراحت در سرماخوردگی صورت نگیرد بیمار می تواند دچار عوارض این بیماری همچون سینوزیت، برونشیت( عفونت مجاری هوائی)... شود، که در این صورت شاید لازم به مصرف آنتی بیوتیک ها باشد
از نظر حکمای طب اسلامی و سنتی سرماخوردگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و این خود عامل موثری در جلوگیری از بروز بسیاری از بیماریهای دیگر می شود.

توجه به این نکته ضروریست که افرادیکه در طول سال مرتب دچار سرماخوردگی می گردند بیش از 4 الـی 5 بار در سـال یکی از علل آن کاهش توان بدن و ضعف سیستم ایمنی شان می باشد که با اصلاح تغذیه و مصرف سبزیجات و میوه جات تازه همچون سیب ، پرتغال، لیمو ... می توان مشکل را برطرف نمود.

مواد غذایی موثر در پیشگیری و درمان سرماخوردگی :

1- مصرف مداوم سیب با پوست بویژه صبحها قبل از صبحانه عامل موثری در پیشگیـری از سرماخوردگی و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.

2- مصرف مخلوط آب پرتغال و لیموی شیرین بصورت هـر 8 ساعـت یک لیوان در کاهش طول بیماری موثر می باشد.

3- مصرف عسل و آبلیموی تـازه در ابتدای سرماخوردگی باعث کاهش شدت بیماری میگردد. 4- مصرف یک لیوان دم کرده ی نعنـا یا پـونـه همراه با چند قطره آبلیموی تازه و کمی عسل یا نبات هر 8 ساعت یک بار تأثیر بسیار خوبی در کاهش مدت بیماری و بروز عوارض آن دارد.

5- مصرف دم کرده آویشن و نعناء روزی 2 الی 3 لیوان باعث کاهش عوارض بیماری و طول مدت سرما خوردگی می گردد.

6- مصرف دم کرده زنجبیل تأثیرخوبی در کاهش مـدت بیماری دارد

استفاده از انواع سوپ ها و آش ها بدون مواد سرخ کردنی (پیاز داغ و نعناء داغ ) به ویژه همراه با مقداری زنجبیل باعث تسریع در بهبودی می شود

توجه : بادکش گرم کتف همرا با روغن های گرم همچون روغن کنجد روزی یک بار باعث کاهش کوتاه شدن مدت بیماری می گردد.

تذکر : مصر ف ماست یـا دوغ در طول مدت سرماخوردگی علاوه برآنکه باعث شدت یافتن بیماری می شود سبب طولانی شدن بیماری و بروز عوارض آن می گردد.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed