www.montazer.ir
جمعه 17 می 2024
شناسه مطلب: 5730
زمان انتشار: 3 نوامبر 2016
ضرورت عاقبت اندیشی در جامعه پزشکی

جامعه پزشکی مهدوی، جلسه نوزدهم، 95/7/9

ضرورت عاقبت اندیشی در جامعه پزشکی

معصوم (علیه السلام) می ­فرماید: «مردم در امور دنیایی شان عاقل هستند و در امور آخرتی­ شان احمق». مهمترین عاملی که انسان را به زندگی عاقلانه هدایت می کند، «عاقبت اندیشی» است. بنابراین جامعه پزشکی مهدوی نیز، باید همچون سایر جوامعی که عاقلانه زندگی می کنند، نتیجه گرا باشد.

رسالت این جامعه  پزشکی برای کشور یا حداقل برای خودشان، باید «نتیجه گرایی» و «عاقبت اندیشی» باشد تا بدانند که هدف تلاش هایشان چیست و به کجا می ­خواهند برسند. اگر توجهی به این مسئله نداشته باشند، تمام زحمات­شان هدر می­ رود. پس تا در نظام اصلی که هدف خلقت است قرار نگیریم، گرفتار توهم خواهیم شد و با همان تفکرات و اهداف توهمی، عمرمان را به پایان می رسانیم.

اما «خوشبختی» جامعه پزشکی مهدوی در این است که اگر در رحم امام زمان (علیه ­السلام) قرار بگیرید، یعنی اگر بتوانید شغل و کار و زندگی­ تان را به ­گونه ­ای تنظیم کنید که به چادر حضرت برسید و  اگر در چادر  حضرت باشید، هدفمندی و پربار بودن نتیجه و سبک زندگی­ تان تضمین شده است. در زیر چادر حضرت زیستن آنقدر پر برکت و شیرین است که حتی اگر 40 سال گناه با خودتان داشته باشید، باز هم تولد سالم شما به برکت وجود حضرت تضمین شده است. چون همه عالم به یمن وجود حضرت است که روزی می خورند. « و بیمنه رزق الوری». پس نتیجه­ گرائی در جامعه پزشکی مهدوی این است که دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم در سیستم ­هایی کار کنیم که مجموعه ی تلاش­ های ما در این جامعه، خیانت محسوب نشود، بلکه خدمت به امام باشد و باری از دوش حضرت برداشته شود و حضرت از ما راضی باشد. این غایت و نتیجه جامعه پزشکی است که باید برای آن تلاش کرد.

 

 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed