www.montazer.ir
سه‌شنبه 14 می 2024
شناسه مطلب: 5324
زمان انتشار: 9 ژولیه 2016
زن بى‏ حجاب يا بدحجاب، یک سنگر فتح شده‏ برای دشمن دین است

استاد محمد شجاعی

زن بى‏ حجاب يا بدحجاب، یک سنگر فتح شده‏ برای دشمن دین است

اسلام با هرگونه سلطه كفار بر مؤمنان مخالف است و به همه دستور داده كه نه تنها سلطه آن‏ها را بر خود نپذيرند، بلكه تلاش كنند تا تمامى ريشه‏ هاى سلطه را قطع كنند و با تمام مظاهر سلطه مبارزه كنند. زن بى‏ حجاب يا بدحجاب سنگر فتح شده‏ اى است كه چه بسا منجر به فتح سنگرهاى ديگر شود.

 

امام صادق (علیه السلام) از قول اجداد طاهرینش نقل مى ‏فرماید: «خداوند به یكى از انبیاء وحى كرد كه به قوم خود بگو لباس دشمنان مرا نپوشند و غذاى دشمنان مرا نخورند و خود را به شكل دشمنان من درنیاورند كه از دشمنان من محسوب مى‏ شوند.» درباره لباس نیز به ما دستور داده شده كه نباید لباس دشمنان را بپوشیم و نباید از آداب باطل و ناحق آن‏ها تبعیّت نكنیم.

سلاح دشمنان براى سلطه همه‏ جانبه بر ما، صدور فرهنگ مبتذل و فاسدشان است؛ پس اگر ما در مقابل این تهاجم مقاومت نكنیم، در عمل به دشمنانمان در سلطه بر تمام شؤون زندگى‏مان كمك كرده ‏ایم كه این یك خیانت بزرگ و آشكار است. منظور از مقاومت كردن، تقلید نكردن از فرهنگ فاسد دشمنان خداست. معمولاً این تقلید را كسانى انجام مى‏ دهند كه فاقد هویت دینى و اسیر مظاهر مادیت و حیوانیّت هستند و از زندگى و نعمت ‏هاى خدا جز لباس و خواب و خوراك و سایر ارزش ‏هاى حیوانى چیزى سراغ ندارند. این افراد یا از كمالات بالاتر خبر ندارند و یا اگر خبر دارند، به علت غلبه روحیه حیوانى بر آن‏ها، از این‏گونه كمالات بیزار هستند.

در احادیث وارد شده است: «هر كس خود را شبیه هر گروهى درآورد از آنان محسوب مى‏ شود.» در واقع نوع لباس پوشیدن، آرایش و سایر رفتارهاى ظاهرى و اجتماعى شخص، نشان‏ دهنده آن است كه او به چه گروه ‏هایى و چه افكار و ارزش‏هایى تعلّق دارد. لذا كسى كه گرایش و تعلّقى به ارزش‏هاى الهى و انسانى دارد، هرگز خود را شبیه افراد فاسد و بى‏كمال نمى‏ كند و هرگز لباس و مرام دشمنان خدا را براى خود انتخاب نمى‏نماید.

 دختران و پسران ما باید توجّه داشته باشند، كه هرگز دشمنان، خیر ما را نمى‏ خواهند. اگر هر روز مدلى از لباس، كفش و یا موى سر را توسط عوامل فریب‏ خورده فاسدشان و یا از طریق وسایلى مثل ماهواره و فیلم‏هاى مبتذل ارائه مى‏كنند، اهداف پلیدى در سر دارند و مى‏خواهند ما را از فرهنگ، دین و خدایمان جدا كنند. مى‏خواهند به دست خودمان تیشه به ریشه ارزش‏هاى والاى ملّى و مذهبى‏مان بزنیم. مواظب باشیم آلت دست دشمن قرار نگیریم و با او همراهى نكنیم كه در این صورت ما نیز در صف دشمن علیه مردم، دین و فرهنگمان جنگیده‏ایم.

خوش‏خیالى و ساده‏انگارى است اگر گمان كنیم كه بى‏حجابى، بدحجابى، عرضه روزافزون مدل‏هاى مبتذل لباس و موى سر، گسترش فیلم‏هاى ویدئویى، مجلّات، عكس‏ها و ماهواره‏ها امرى طبیعى است و در پس این‏ها هیچ نقشه و توطئه‏اى براى نابودى دین و دنیاى مردم كشیده نشده... باید همیشه با بدبینى به دشمنانمان نگاه كنیم. همان‏طور كه قرآن كریم فرموده؛ آن‏ها هرگز نمى‏خواهند خیر و بركتى به ما برسد و نهایتِ حقد و حسادت را نسبت به ما دارند و جز به دست برداشتن ما از آیین و دین و فرهنگمان راضى نمى‏شوند. جوانان ما نباید گول شعارهاى فریبنده آن‏ها را كه ادّعاى دلسوزى براى نسل جوان دارند، بخورند. مواظب باشند با این شعارها جذب آن‏ها نشوند و به جاى دشمنى، محبت آن‏ها را به دل نگیرند كه محبت شیطان نتیجه‏اى جز بدعاقبتى و رسوایى دنیا و آخرت ندارد. محبت آن‏ها یعنى هم عقیده بودن و همفكر بودن با آن‏ها، یعنى تأیید آن‏ها و شركت در جنایات آن‏ها.

 امام على (علیه السلام) مى‏ فرماید: «كسى كه به كار گروهى راضى باشد مثل كسى است كه داخل آن‏ها باشد».

 دختران و پسران ما، خوب چشم و گوش خود را باز كنند و ببینند كه به كار كدام گروه‏ها راضى هستند؟ علاقه چه افراد و دسته‏جاتى را در دل دارند؟ از چه كارهایى خوششان و از چه كارهایى بدشان مى‏آید، كه ملاك، همین گرایش‏هاى قلبى است. این را بدانند كه با هر كس و نسبت به هر چه علاقه داشته باشند، در قیامت با آن‏ها محشور خواهند شد. دشمنان عفّت و پاكدامنى، گسترش‏ دهندگان فساد و بى‏بند و بارى و ترویج ‏دهندگان آلودگى و گناه در روز قیامت چگونه محشور مى‏شوند و به كجا خواهند رفت؟! به هر حال علاقه به ارزش‏هاى حیات ‏بخش و والاى الهى، مانع از شبیه شدن به دشمنان خدا و افراد فاسد و تقلید از آنان است.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed