www.montazer.ir
شنبه 18 می 2024
شناسه مطلب: 5248
زمان انتشار: 22 ژوئن 2016
رهبر معظم انقلاب:هنرمندان درکنار سیاستمداران به خیانتهای آمریکا در برجام بپردازند

رهبر معظم انقلاب:هنرمندان درکنار سیاستمداران به خیانتهای آمریکا در برجام بپردازند

امام خامنه ای در دیدار روز گذشته خود با شاعران گفتند: در جنگ نرم، سرود موثرترین شعر است و سرعت و فراگیری عمومی سرود از همه‌ انواع شعری بیشتر است؛  

سرود مانند هوای تازه و بهاری در جامعه نفوذ می‌کند؛ بنابراین باید با تولید سرودهای خوب و ترویج مناسب آنها، کمبود و خلأ موجود در این عرصه را برطرف کرد.

 امروز جنگ دیگری از نوع جنگ نرم و مبارزه‌ای سیاسی و فرهنگی در جریان است و در این مصاف، شعر باید به‌عنوان ابزاری مؤثر به مسئولیت خود عمل کند.
ایشان با تأکید بر لزوم ترویج اشعار و سرودهای زنده و موضع‌دار در سطح وسیع، و مسئولیت صداوسیما و سایر دستگاه‌های مسئول در این زمینه، فرمودند: امروز نسبت به گذشته، اشعار زنده و برجسته‌ای همچون شعر درباره‌ فلسطین، یمن، بحرین، دفاع مقدس، شهدای غواص، شهدای مدافع حرم یا مظلومیت مجاهدانی همچون شیخ زکزاکی مظلوم، شجاع و مصمم نیجریه گفته می‌شود؛ اما متأسفانه این شعرهای مؤثر و روحیه‌بخش، به‌خوبی ترویج و منعکس نمی‌شوند و در این خصوص کوتاهی و کم‌کاری وجود دارد.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، «بیان خیانت‌های آمریکایی‌ها در قضیه‌ برجام» را یکی دیگر از عرصه‌های ممکن برای سرودن شعر زنده خواندند و گفتند: علاوه بر سیاسیون، هنرمندان و به‌ویژه شاعران باید این واقعیت‌ها را به افکار عمومی منتقل کنند.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed