www.montazer.ir
سه‌شنبه 14 می 2024
شناسه مطلب: 10002
زمان انتشار: 26 اکتبر 2014
رشد و قدرت جلسه 30

رشد و قدرت جلسه 30

  1. امیرالمؤمنین(علیه السلام) می فرمایند: صبر بر دو گونه است صبر در برابر مصیبت که خوب و زیباست و بهتر از آن صبر کردن در مقابل محرمات الهی است. و ذکر بر دو نوع است ذکر و یاد خدا هنگام مصیبت و برتر از آن به یاد خدا بودن در برابر محرمات الهی که مانع از انجام آن می شود.
  2. عالی ترین مرتبه یاد خدا این است که انسان بداند اگر دچار مصیبتی شده تنها نیست در محضر خدا دچار مصیبت است.
  3. امیرالمؤمنین(علیه السلام) خطاب به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در واقعه حمله به منزلشان فرمودند: آنچه که صبر این مصیبت را بر من آسان می کند این است که در راه خدا و در محضر خداست.
  4. یک نوع دیگر از اقسام یاد خدا این است که مصیبت باعث کفاره گناهان انسان است.
  5. وقتی انسان یاد خدا می کند توانش برای صبر بر معصیت فوق­العاده زیاد می شود.
  6. این که انسان متوجه باشد امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و خداوند کنارش هستند و در محضر آنهاست خیلی به انسان توانایی می دهد که معصیت نکند.
  7. پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) می فرمایند: خدا را بر رضا عبادت کن.
  8. اگر یک حیوان درنده و وحشی هم از کسی خوشش بیاید او را نمی خورد به او محبت هم می کند این هنر نیست. هنر آنجاست که به کسی که از او خوشت نمی آید محبت کنی.
  9. گاهی ممکن است کسی در موردتان قضاوت کند، لازم نیست ما همیشه به جنگ برویم و بخواهیم از آنچه که می گویند دفاع کنیم، سرت را پایین بینداز کارت را بکن بگذاریم خدا از آبروی ما دفاع کند.
  10. کسی نمی تواند آبروی شما را ببرد، شما را تحقیر و له کند تا خدا اجازه ندهد. بنابراین با غیبت و تهمت و با حرف زدن دیگران چیزی از عزت شما کاسته نمی شود.
  11. مولا امیرالمؤمنین(علیه السلام) می فرمایند: سه چیز از درهای نیکوکاری است: سخاوتمند بودن، خوش­سخن بودن، صبر بر اذیت دیگران.
  12. پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: کسی که حق با او است اگر جر و بحث را ترک کند من بهشت را برای او تضمین می کنم.
  13. امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می فرمایند: صبر بر اطاعت خدا آسانتر است از صبر بر عقوبتش.
  14. امیرالمؤمنین(علیه السلام) می فرمایند: بر شما باد به صبر، کسی که صبر ندارد دین ندارد.
  15. اگر می خواهید شب اول قبر شیرین و شادی داشته باشید، جشن تولد زیبایی آن طرف برای شما بگیرند باید مؤمن باشید و مؤمن هم نمی توانید باشید مگر اینکه صبور باشید.
  16. نبی اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: صبر بر سه گونه است: هنگام مصیبت، طاعت و معصیت. هر کس در برابر مصیبت وارده با صبر نیک آن را برگرداند خدای تعالی برای او سیصد درجه می نویسد که فاصله هر درجه تا درجه دیگر همانند فاصله آسمان و زمین است. هر کس بر طاعت صبر کند خدای تعالی برای او ششصد درجه می نویسد که فاصله هر درجه با درجه دیگر چون فاصله درون زمین تا عرش است. و هر کس صبر بر معصیت کند که سخت­تر از همه است خدای تعالی نهصد درجه برای او می نویسد که فاصله هر درجه تا درجه دیگر همچون فاصله درون زمین تا پایان عرش می باشد.
  17. اگر کسی صبر کرد، خدا بزرگی را همین جا به او می دهد و همین جا هم بزرگ بودن و سنگین بودن را درک می کند.
  18. زبان ها، کامپیوتر علوم دنیایی کلاً ارزش دارند و اگر انسان اینها را در استخدام بگیرد برای مسائل ایمانی و اعتقادیش عین تقوا است و یک وسیله مبارزاتی ست.
  19. پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: خداوند تبارک و تعالی از عالِم به دنیایی که جاهل به آخرت است بدش می آید.
  20. ما ضمن اینکه باید عالِم به دنیا باشیم؛ باید عالِم به آخرت هم باشیم علوم آخرت را باید آن سه علم را اصول عقائد اخلاقیات و حلال و حرام و احکام را باید یاد بگیریم.
  21. دستور تلقین دستور اسلامی ست در اهداف انسانی، انسان همیشه باید همین کار را کند ما برای دستیابی به اهداف خودمان تلقین کنیم و خودمان را در آن وضعیت قرار دهیم.
  22. اگر کسی می خواهد صبور باشد باید خودش را در شخصیت صبور بیندازد. اگر می خواهد دوست خدا باشد خودش را در شخصیت دوست خدا بیندازد مجاهد باشد در همین شخصیت خودش را نگاه کند و خودش را با آن چشم ببیند تا این بشود.
  23. شخصیت انسان، هم با نگاه کردن به بدی و عذاب و جهنم ساخته می شود و هم با نگاه کردن به خوبی و رحمت و بهشت، هر دو آنها سازنده است.
  24. انسان همیشه باید هم بالِ ترس داشته باشد هم بالِ امید. با یک بال نمی تواند یکسره خوب دیدن و با بال مثبت نمی شود جلو رفت باید همیشه یک جاهایی هم بترسد و خطر را احساس کند تا ضربه نخورد.

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed