www.montazer.ir
سه‌شنبه 21 می 2024
شناسه مطلب: 604
زمان انتشار: 23 اکتبر 2014
رشد و قدرت ، جلسه 13

رشد و قدرت ، جلسه 13

1. خداوند بلا را برای انسان می فرستد که یکی از دلایلش این است که انسان با دیدن بلاها و سختی ها ادب شود. ( بلا مذکر است)

2. شما اگر درست رفتار کردی که خوب تعادل داری ، آرامش داری، شادی داری اما اگر درست عمل نکردی اضطراب ، غم و غصه و فشار های روانی زیاد تا مرگ می آید سراغت.

3. امام صادق علیه السلام : کسانی که به واسطه گناه می میرند بیشتر از کسانی است که با مرگ طبیعی می میرند یعنی مرگی که خداوند برایشان مقدر کرده است.

4. اگر رفتار حق نباشد نفس عکس العمل نشان می دهد جهان به ما عکس العمل نشان می دهد تمام قوای عالم همه اسباب عالم و ... دست خدا هستند.

5. شیطان از گناهان شما برای افسردگیتان استفاده می کند از شکستهای شما برای ایجاد اختلاف و دو دستگی و چند دستگی از کدورتها برای ایجاد دشمنی استفاده می کند.

6. آدم بد به دیگران جز با روح خودش نمی کند.

7. روایت : امتی که امر به معروف و نهی از منکر را تعطیل می کنند و ترک می کنند بدی هایشان به انها غلبه می کند و دعا می کنند و خدا دیگر اجابتشان نمی کند.

8. اگر چیزی حق نبود را در پیش گرفتید و حاضر نشدید با باطل مبارزه کنید چه در نظام بیرون- چه در نظام درون بلا سرت می آید.

9. یک دستور کلی وجود دارد که خداوند این نظام را حق خلق کرده حق.

10. در جوشن کبیر داریم که یکی از اسامی خدا مانع است یکی از معانیش این است که می آید سر راه بشر قرار می گیرد و می گوید حواست جمع باشد داری می روی به سمت جهنم نرو – تذکر می دهد هی و بلایی می آورد سر راهت.

11. امام صادق علیه السلام : هیچ مومنی نیست مکر این که هر چهل روز یک بار به بلایی دچار می شود که تذکر باشد برایش.

12. حضرت علی ( ع ) : اگر کسی را خداوند با بلا سود به او نرساند ( یعنی یا سود نرساند یا اگر بلا سرش امده سودی برایش ندارد عبرت نمی گیرد ) از تجارب هم استفاده نمی کند ( تجربه برتر از علم است ) این شخص با هیچ چیز از موعظه و حرف درست نمی شود.

13. حضرت علی علیه السلام ( ع ) : هر وقت دیدی خدا پشت سر هم بلا برایت می فرستد شکر خدا را بجا بیاور یا می خواهد آزمایشت کند یا می خواهد گناهانت را ببخشد یا می خواهد به تو درجه دهد یا متذکرت کند به یک امری .

14. ولی اگر دیدی پشت سر هم برایت نعمت می فرستد اوضاعت دارد خوب می شود مواظب باش که غفلت نکنی .

 

میانگین (2 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed