www.montazer.ir
سه‌شنبه 14 می 2024
شناسه مطلب: 603
زمان انتشار: 23 اکتبر 2014
رشد و قدرت ، جلسه 12

رشد و قدرت ، جلسه 12

1. بلا هایی که در زندگی مومن بوجود می آید : گاهی معلول بی دقتی های خود شخص است ( تنبلی و بی حوصلگی) گاهی از طرف خداست : جهت آزمایش بنده تا خودش را بهتر بشناسد یا کفاره گناهان اوست یا موجب درجات آخرتی است.

2. یکی دیگر از درجات بلاها تکذیب است یعنی متذکر شدن گاهی مومن در زندگی دچار غفلت شده یا گناه و معصیتی در زندگی انجام داده خداوند او را به بلایی مبتلا می کند تا از این مستی بیرون بیاید.

3. چون خداوند بنده اش را دوست دارد و نمی خواهد که با همین وضعیت بمیرد بلکه می خواهد که زود تر توبه و جبران کند و جهنمی نشود و عاقبت به خیر شود او را به بلا و یا بیماری مبتلا می کند.

4. نعمت نباید انسان را از صاحب نعمت غافل کند.

5. در روایت داریم : وقتی که معصیت زیاد می شود بلا نازل می شود با انجام گناهان جدید بلاها و بیماریهای جدید نازل می شود.

6. امام صادق علیه السلام : بر مومن چهل شب نمی گذرد مگر اینکه مشکل یا مصیبتی یا گرفتاری برایش پیش می آید که او را محزون می کند تا غفلت سراغش نیاید و بیشتر یاد خدا و آخرت بیفتد.

7. امام صادق علیه السلام : هر وقت خدا خیر بنده ای را بخواهد او را به بلایی مبتلا می کند و به یاد بنده می اندازد که برود استغفار کند به بعضی دیگر آن قدر نعمت می دهد که اصلا یادش برود توبه کند.

8. خداوند بهترین مکر کننده است اگر قرار باشد انسان مکر کند ذهن و فکر را خدا داده است و نمی شود با همان ذهنی که خدا داده علیه خدا مکر کرد.

9. در روایت داریم : مال ماده شهوات است .

10. ما باید ادب را از حضرت داود علیه السلام یاد بگیریم : خدایا به من نعمتی را نده که ظرفیتش را نداشته باشم بلایی را بده که برای انسان ذخیره است و انسان را متذکر کند.

11. اطاعت از پدر و مادر در همه جا واجب است غیر از مواردی که ما را به ترک واجب یا انجام حرام دعوت می کند.

12. گاهی وقتها خواب ماندن برای نماز صبح هم در اثر گناهان است.

13. بعضی بلاها ممکن است از نحسی بعضی ها سر آدم بیاید اینها هم قابل رفع است دعای روز و زیارت روز را بخوانید صدقه روزانه و شبانه را بدهید خودتان را به خدا بسپارید قدرت بشر به حدی نیست که بتواند تاثیر آنچنانی بر آدم بگذارد چهار قل و آیت الکرسی را در موقع بیرون آمدن از خانه بخوانید در امان هستید.

 

میانگین (1 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed