www.montazer.ir
یک‌شنبه 6 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 1635
زمان انتشار: 19 ژانویه 2015
ده گام برای حجاب دختران

ده گام برای حجاب دختران

٭ حجاب را به دخترت بیاموز!

انسان‌های پاک و مؤمن، حجاب دخترانشان را دوست دارند و بر پوشش آن‌ها دقیق هستند و دوست دارند تا آن‌ها را با تقوا و صالح به جامعه تحویل دهند، اما چگونه...؟

در این‌جا، ده گام برای با حجاب کردن دختران پیشنهاد می‌شود که در هیچ‌یک از این روش‌ها، چیزی به نام توبیخ، تنبیه، داد و بیداد کردن و امثال این‌ها نمی‌یابید!

٭ از کودکی شروع کن

از همان کودکی دخترت را به حجاب تشویق کن، و منتظر نباش تا به سن تکلیف برسد، سپس او را بدان امر کنی؛ چه بسا وقتی به سن تکلیف رسید، نتوانی او را قانع سازی، و هوای نفس بر وی غلبه کند؛ پس بهتر آن است که از کودکی به تدریج شروع کنیم.

٭ ذکر خوبی‌های حجاب

خوبی‌های حجاب را برایش ذکر کن، از محاسن بسیار آن صحبت کن و بگو که حجاب، وقار و سنگینی است؛ حجاب، مظهر تربیت صحیح و حسن نیت پاک است.

٭ حجاب، امری واجب

او را با خبر ساز که همانا حجاب، امری واجب از جانب خداوند است و او را آگاه ساز که این عمل را فقط برای رضای خداوند انجام می‌دهد، نه برای مردم؛ و این‌که خداوند در همه حال او را می‌بیند؛ و خداوند از زن محجبه خشنود می‌شود؛ آیات حجاب را برایش تلاوت کن و او را تشویق کن تا آن را حفظ نماید و معانی آن را نیز فرا گیرد.

٭ معرفی زنان محجبه

نمونه‌ای از زنان محجبه و صالحه را برای دخترت ذکر کن، از زنان بزرگ تاریخ اسلام و زنان صالحی که نمونه بارز عصر خویش بودند، برایش بگو. هم‌چنین نمونه‌ای از زنان محجبه عصر حاضر، به ویژه زنان غیر مسلمانی که به اسلام روی آورده‌اند و حجاب را اختیار نمودند، برای دخترت ذکر کن.

٭ تفاوت‌ها را بگو

تفاوت بین زنان محجبه و غیر محجبه را برای دخترت ذکر کن و خطر بی‌حجابی در اجتماع امروزی را برای وی بازگو کن.

٭ پاداش زنان صالح

از اخلاق و رفتار زنان صالح سخن بگو و ثواب التزام به عمل صالح و پاداش زنان صالح؛ و این‌که چگونه یک زن صالح می‌تواند سبب هدایت دختران دیگر شود.

٭ معاشرت با محجبه‌ها

مواظب باش تا دخترت همراه دختران محجبه باشد و با آن‌ها دوست باشد و او را همراه دختران بی‌بندوبار، رها مساز؛ چه بسا که دوست و همنشین، بیشترین تأثیر را بر همنوع خود می‌گذارد.

٭ مادر، الگوی فرزند

مادر باید الگویی صالح برای دختر باشد، تا با وی در مورد حجاب و کیفیت آن سخن بگوید؛ و دختر، حکایات و داستان‌های حجاب را از مادری عامل و رعایت‌کننده حجاب بشنود.

٭ کلاس‌های دینی

تلاش شود تا مادر، دخترش را در کلاس‌های دینی و علمی و جلسات قرآن در مساجد مشارکت دهد، چون در این کلاس‌ها بر حجاب خویش بیشتر اهتمام می‌ورزد و بدین وسیله، کم کم به آن خو گرفته و پرورش می‌یابد.

٭ تشویق حجاب

در مقابل پوشش و حجاب دخترت، هدایا و جوایزی در نظر گرفته و بدین وسیله، او را بر این عملش تشویق کن، و به او بفهمان که خداوند در روز قیامت، جایزه بزرگی را به او عطا می‌کند و آن هم، بهشت بلندمرتبه و جاویدان است.

منبع: تبیان

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed