www.montazer.ir
دوشنبه 20 می 2024
شناسه مطلب: 6066
زمان انتشار: 25 نوامبر 2017
دانشگاه امام زمان (علیه السلام)، بهترین دانشگاه ابدی است

استاد محمد شجاعی

دانشگاه امام زمان (علیه السلام)، بهترین دانشگاه ابدی است

 معرفت به امام زمان علیه السلام، ضامن تربیت و تکامل معنوی انسان است. ما برای رسیدن به سعادت، نیازمند الگوی مناسبی در این مسیر هستیم. بهترین الگو و مربی انسان، امام زمان (علیه السلام) است که ثبت نام در این دانشگاه، می تواند انسان را به بلندای ابدیت تربیت کند و به مقام خلیفة الهی برساند.

حضرت مهدی (علیه السلام) یعنی خلیفه اللهی که الان روی زمین است، زنده است، به قول امام صادق علیه السلام شما او را می بینید، او هم شما را می بیند ولی نمی شناسید. در زندگی تان با او برخورد هم می کنید ولی به تعبیر علی علیه السلام در بین شما «الشرید الطرید و الفرید و الوحید= آواره، طرد شده، تنها و یگانه است». چون شما نمی خواهید زیر نظر این مربی بزرگ شوید. شما می گویید من یک خانه  ویلایی و زمینی یا نه یک بدن خوب و خوشگل و سالم داشته باشم و ازدواج کنم؛ تولید مثل کنم؛ همسری داشته باشم؛ در جایی رئیس شوم؛ نماینده مجلس شوم؛  رئیس جمهور شوم؛ این جور آدم همین ها برایش بس است. اما نمی خواهد به انسانیت و ابدیت و جاودانگی و خلیفه اللهی برسد. خیال تربیت انسانی  ندارد. خوب وقتی من خیال تربیت انسانی ندارم، به مربی اش هم علاقه ای ندارم. پس در زندگی من برنامه برای شبیه شدن به او وجود ندارد.

اما ما انسان هستیم و از جنس اهل بیت علیهم السلام. بابای من، اصل و حقیقت و شرافت من با خانواده آسمانی ام است. بنابراین، امام زمان تو را می تواند به بزرگی خودش تربیت کند.

وقتی حضرت بین ما نیست، یعنی ما دسترسی به او نداریم. وقتی ارتباط برقرار نیست، من مربی ندارم. وقتی مربی ندارم، چطور می توانم بزرگ شوم! زندگی بدون امام زمان، زندگی مسخره و بی فایده ای است و انسان دچار کفر و ضلال  نفاق می شود.

اگر شما در بهترین دانشگاه دنیا ثبت نام کنید، ولی استاد و مربی نداشته باشید، به چه درد می خورد. دانشگاه قیمتش را از استادش می گیرد. نشناختن امام زمان (علیه السلام) باعث می شود که تو هرگز نتوانی در خودت با پدرت گره بخوری.

وقتی با حضرت عاطفه پیدا می کنی، این عاطفه یعنی وجودتان به هم گره خورده است، یعنی برای تو خیلی مهم است که بابایت و امامت الان آواره ی تنهای یگانه است و بزرگترین مسئله زندگی ات این می شود.

اینکه حضرت فرمودند: « اگر شیعیان من وفادار بودند و همدل» ، باید دانست که وفاداری یعنی باید همه چیز را با سبکی که امامت دوست دارد، تنظیم کنی. یعنی در نظام شخصی ات، رفتار با شوهر، رفتار با زن، ملاک تربیت اسلامی باشد. نه اینکه هر طور دلم خواست با شوهرم، زنم، پدر و مادرم، دوستم و همسایه ام رفتار کنم. این وفاداری نیست، این فرهنگ داشتن نیست، این سبک زندگی نیست.

«همدلی» یعنی وحدت داشتن، یعنی برای برطرف کردن موانع ظهور، دور هم جمع شوند و به هم کمک کنند تا در کره زمین، همه امام زمان را دوست داشته باشند و او را بخواهند.

 

برگرفته از بحث انسان و مهدویت

میانگین (1 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed