www.montazer.ir
شنبه 5 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 7469
زمان انتشار: 23 سپتامبر 2017
خاطرات و نظرات استاد شجاعی از دفاع مقدس

گرامیداشت هفته دفاع مقدس

خاطرات و نظرات استاد شجاعی از دفاع مقدس

هشت سال دفاع مقدس داستان غیرت و رشادت مردانی است که شجاعانه ایستادند و از دین و مرز بوم شان دفاع کردند. استاد محمد شجاعی از کسانی است که افتخار بودن در این جبهه های مقدس را دارد. برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس قسمتی از نظرات و خاطرات ایشان از حضور در جبهه ها و 8 سال دفاع مقدس را نقل می کنیم.

ایشان می گوید: «من از اعضای گروه تخریب چی و اطلاعات عملیات بودم و چون پرورش نیروی تخریب چی در آن زمان خیلی سخت بود. یادم هست هر دفعه فرمانده ما می گفتند: شما حق ندارید در عملیات شرکت کنید، چون نیروی تخصصی هستید. وقتی برای شکسته شدن خط جلو رفتید و پاکسازی کردید، زود برگردید. ما خیلی برای شما هزینه کرده ایم. این درست نیست که خودتان را به راحتی به کشتن بدهید». ما هم می گفتیم: «چشم» و مطیع بودیم.  ولی این طور نبود که ما برویم و ضرورت نداشته باشد که به خط بزنیم. همیشه خودمان به خط می زدیم و منطقه مورد نظر را تثبیت می کردیم و بر می گشتیم.

در یکی از عملیاتها بعد از پایان عملیات وقتی برگشتیم، متوجه شدم، یکی از رزمنده ها خیلی گریه می کند. پرسیدم:« چه شده؟» گفت: «بلایی سرم آمده که به خاطرش دارم می سوزم». گفتم:‌«چه بلایی؟»، گفت: «دیشب خواب دیدم، عملیات شده، فرشته ها دست عده ای را گرفته اند و می برند. یعنی دیدم که فرشته ها گروه گروه می آیند و یک عده ای را بر می دارند و با خود می برند». یکی از اقوام این رزمنده هم با او در این عملیات همراه بود. وی ادامه داد:« در این صحنه ای که فرشته ها عده ای را با خودشان می‌بردند، یک فرشته دست این فامیل ما را گرفت و او هم دست من را گرفت و گفت:‌ بیا برویم». گفت:‌ من یک دفعه یاد خانواده ام افتادم، چنان دلتنگ شان شدم که دیدم آمادگی ندارم با آن فرشته بروم و دلم هنوز به روی زمین بند است و محکم دستم را از دستش کشیدم و سقوط کردم و زمین خوردم. در این هنگام از خواب پریدم. گفت:‌ آن بلایی که برسر من آمده همین بود و حالا فهمیدم که او رفت و شهید شد و من هنوز مانده ام.

 

ع.ل/3

صوت

1 - خاطرات و نظرات استاد شجاعی از دفاع مقدس

میانگین (1 رای)

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed