www.montazer.ir
چهارشنبه 2 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 5431
زمان انتشار: 6 اوت 2016
حضرت معصومه (سلام الله علیها): از من امور مادی و دنیایی نخواهید؛ امور معنوی و آخرتی بخواهید

شرح زیارت نامه حضرت معصومه (سلام الله علیها)؛ استاد محمد شجاعی

حضرت معصومه (سلام الله علیها): از من امور مادی و دنیایی نخواهید؛ امور معنوی و آخرتی بخواهید

یکی از بزرگان از حضرت معصومه (سلام الله علیها) خواسته­ای داشت. ایشان  در خواب به او  فرمودند: راجع به دنیایتان از من چیزی نخواهید. اینجا میرزای قمی هست.

 

استاد شجاعی در این خصوص می­گوید: این فرمایش حضرت معصومه (سلام الله علیها) یعنی برای دنیای شما علما و مراجع کافی هستند. بزرگان زیادی در آرامگاه شیخان یا اطراف آن دفن هستند؛ مثلاً میرزای قمی (ره) در کنار حضرت معصومه (سلام الله علیها) است. همه این ها هم حاجت می دهند. خود بنده هم یک موقع هایی گرفتاری و مشکلات که برایم پیش می آید، سر قبر همین مراجع بزرگی که کنار حضرت معصومه (سلام الله علیها) دفن هستند، می روم و حاجت می­گیرم. لازم نیست که برای مسائل مادی خدمت حضرت معصومه (سلام الله علیها) رفت؛ چون خود ایشان فرمودند: از من آخرت و معنویت بخواهید.

بنابراین، باید خواسته­های بخش انسانی و جاودانگی­هایتان را با حضرت مطرح کنید. خودش هم دوست ندارد که شما از ایشان امور دنیایی را بخواهید. لذا وقتی شما به زیارت این بانو می روید، بخش انسانی­ خود را فعال کنید تا ارتباط خوبی  با ایشان برقرار کنید. برای برقراری ارتباط با حضرت، براساس قاعده ای که در دعای توسل آموخته اید (انا توجهنا)، باید به این سه نکته توجه کنید: 

 1 ـ این­که آن مقام، مقام بسیار برجسته­ای است و آن مقامات را در نظر بگیرید.

  2 ـ بدانید که این ملاقات، ملاقات عضو خانواده (یعنی شما) با عضو بزرگتر خانواده­اش است.

 3ـ بدانید که خود حضرت معصومه (سلام الله علیها) بر قلب­ها تصرف می کند.

ایشان دوست دارد که اگر کسی بخواهد با او ارتباط برقرار کند، ارتباط های معنوی، انسانی و بهشتی برقرار می کند.  اگر شما این نکته را رعایت نکنید، وقتی وارد حرم می شوید، نمی توانید آن حس ها را داشته باشید. یعنی حتی دوست ندارید حرف­های معنوی و آخرتی را در زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با ایشان بزنید.
اهمیت این مطلب، از  نوع اهمیت «شأنیت» موضوعی است که دو نفر می خواهند با هم گفتگو کنند. یعنی دو طرف باید به أانیتی که موضوع گفتگوی آنان دارد، توجه کنند. یعنی شما تا وقتی که شأن زیارتنامه حضرت را نداشته باشی، رغبتی برای گفتن کلمات و محتوای مطلبی که در زیارت هست پیدا نمی کنید.

این بیان استاد شجاعی اشاره به همان ۵ شان وجود انسان دارد : «شان جمادی،گیاهی، حیوانی، انسانی، عقلانی».

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed