www.montazer.ir
دوشنبه 20 می 2024
شناسه مطلب: 5622
زمان انتشار: 21 سپتامبر 2016
جمله های ناب غدیری

جمله های ناب غدیری

غدير «كربلای عوام» بود و «كربلا غدير خواص»؛ در غدير با آن كه بيعت گرفته شد، جفا شد؛ ولي در كربلا با اين كه بيعت برداشته شد، وفا شد. غدير روز تبرك يافتن ولايت از بركت علی است؛ بياييد در استقبال از غدير چند صفحه از نهج البلاغه را بخوانيم.

 

- علامه امینی احوالات عجیبی داشت. ما شنیده‌ایم که امیرالمومنین علی علیه‌السلام در هر شب هزار رکعت نماز می‌خواندند. این مسئله مورد نقد برخی مخالفین قرار گرفت که مگر در یک شب، انسان چقدر می‌تواند نماز بخواند که هزار رکعت شود؟! در احوالات علامه امینی است که ایشان در سفری که به مشهد مقدس داشت، در حرم امام رضا علیه السلام شب‌ها هزار رکعت نماز می‌خواند تا ثابت کند چنین امری محال نیست.

- هدفی که علامه برای تالیف «الغدیر» داشته، همان است که امام زمان علیه السلام فرمود: «اگر مسلمانان همدل بودند،به سرعت ظهور می کردم». 

"الغدیر، ملل اسلامی را در یک صف واحد، متحد و متشکل می‌سازد. مجموعه مطالب این اثر اتحادی را که در زمان رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله در سایه هم‌دلی اسلامی بین صفوف مسلمین بود، دوباره به جوامع اسلامی باز می‌گرداند".

این هدف آنقدر برای علامه والا و حائز اهمیت بود که ایشان ۴۰ سال متوالی، روزانه ۱۶ ساعت از عمر گرانبهایش را وقف جمع آوری و تالیف آن نمودند!

سعی و تلاش وصف ناپذیر علامه، از مطالعات وسیع و گسترده ایشان نمایان است، ایشان می فرماید : «من برای نوشتن الغدیر، ۱۰ هزار کتاب را از بای بسم‌الله تا تای تمّت خوانده‌ام و به ۱۰۰ هزار کتاب مراجعه مکرر داشتم".

 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed