www.montazer.ir
پنج‌شنبه 16 می 2024
شناسه مطلب: 11259
زمان انتشار: 29 سپتامبر 2019
جایگاه توکل در سخنان رهبر معظم انقلاب و سخنان استاد شجاعی در مورد توکل

جایگاه توکل در سخنان رهبر معظم انقلاب و سخنان استاد شجاعی در مورد توکل

علاوه بر تاکیدهای رهبر معظم انقلاب بر «توکل»، در میان علما کمتر به شکل تخصصی به این موضوع مهم پرداخته شده است. با توجه به اهمیت این بحث، سلسله مباحث استاد شجاعی در این خصوص که قبلا تنظیم شده و در سایت موسسه قابل دسترسی است.

مقام معظم رهبری برای امروزی کردن توکل فرمودند: توکل امام (ره) به خداوند متعال در زمان آغاز جنگ و در طول هشت سال دفاع مقدس، به‌رغم همه مشکلات و کمبودها و فشارها، یک موضوع شگفت‌آور بود که باید این توکل امروز نیز در همه عرصه‌ها وجود داشته باشد.

ایشان در خصوص رابطه‌ی توکل و دست‌پاچگی فرمودند: برخی اوقات به‌ دلیل برخی مشکلات در جامعه، برخی بزرگان و محترمان دچار دستپاچگی می‌شوند درحالی‌که باید به خدا توکل و با تلاش آن مشکل را برطرف کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به الطاف الهی در ۴۰ سال گذشته و عبور نظام اسلامی از گردنه‌های سخت خاطرنشان کردند: عزت و اقتدار و اعتبار مادی و معنوی کشور در دنیا و خیل عظیم جوانان انقلابی آماده به‌کار و پیشرفت‌ها و جهش‌های کشور غیرقابل مقایسه با ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی است و همه این موفقیت‌ها، مرهون لطف و عنایت الهی است؛ بنابراین توکل به خدا هیچ‌گاه نباید فراموش شود.

 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed