www.montazer.ir
شنبه 5 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 3189
زمان انتشار: 1 اوت 2015
ثواب قرائت سوره های قرآن (8)

ثواب قرائت سوره های قرآن (8)

ثواب قرائت سوره غاشیه

امام صادق علیه السـلام فرمودنـد: کسـی که در نماز واجب یا مسـتحب بر قرائت سوره غاشـیه مـداومت نمایـد، خداوند در دنیا و آخرت او را با رحمت خود می‌پوشاند، در روز قیامت امان از آتش را به او عطا می‌نماید.

 

ثواب قرائت سوره فجر

امام صادق علیه السلام فرمودند: سوره فجر را در نمازهای واجب و مستحب بخوانید. زیرا بی‌شک، این سوره از آن امام حسین علیه السلام است و کسی که آن را بخواند، در روز قیامت با امام حسین علیه‌السلام در درجة او در بهشت می‌باشد. براستی که خدای عزوجل عزیز و حکیم است.

 

ثواب قرائت سورة بلد

امام صادق علیه السـلام فرمودنـد: کسـی که در نماز واجب خود سوره بلـد را بخواند، در دنیا او را به عنوان یک انسان صالح، و درآخرت او را به عنوان کسـی که نزد خداوند منزلتی دارد، خواهند شـناخت و در روز قیامت از دوستان پیامبران ،شهدا و صالحان خواهد بود.

 

ثواب قرائت سورة شمس، لیل، ضحی و شرح

امـام صـادق علیه السـلام فرمودنـد: کسـی که در شب یا روز سوره شـمس، لیل ضـحی و شـرح را زیاد بخوانـد، چیزی را زیاد بخوانـد، چیزی درکنـار او نخواهد بود مگر اینکه برای او شهادت خواهد داد؛ حـتی مـو، پـوست ،گـوشت ،خـون ،رگهـا، اعصـاب، اسـتخوانها، و همه ذرات وجودش که بر روی زمین است؛ پروردگارمتعال نیز می‌فرماید: شهادت شما را در مورد بنده‌ام را پذیرفته و آن را روا گردانیدم. او را به بهشت‌هایم ببرید تا هر کجا را که می‌خواهد انتخاب کند و آن جا را بدون منتی از من و تنها از روی لطف و تفضل من، به او بدهید وگوارایِ گوارایِ او باشد.

 

ثواب قرائت سوره تین

امام صادق علیه‌السلام فرمودند: کسی که سورة تین را در نمازهای واجب و مستحب بخواند، ان شاء الله آن قدر از بهشت به او می‌دهند که راضی شود.

 

ثواب قرائت سورة علق

امام صادق علیه السـلام فرمودنـد: کسـی که در شب یا روزی سوره علق را تلاوت نماید. آن‌گاه در همان شب یا روز بمیرد، شهید مرده است؛ و خداوند او را شهید بر‌می‌انگیزد، شهید زنده می‌نماید و مانند کسی خواهد بود که با رسول خدا صلی الله علیه و آله در راه خدا، شمشیر زده باشد.

 

ثواب قرائت سورة قدر

1 ـ ... امام باقر علیه السـلام فرمودند: کسـی که باصدای بلند سوره قدر را بخواند، مانندکسـی است که در راه خدای عزوجل شمشـیر کشیده باشد. وکسی که آن را با صدای آهسته بخواند، مانند کسی است که در راه خدا در خون خود غلتیده باشد. و کسی ده بارآن را بخواند، خداوند هزار گناه ازگناهان او را پاک می‌نماید.

2 ـ ... امام صادق علیه السـلام فرمودنـد: کسـی که در یکی از  نمازهای واجب سوره قـدر را بخوانـد، منادیی نـدا می‌دهد، ای بنده خدا! خداوند گناهان گذشته‌ات را آمرزید؛ پس عملت را از نو شروع کن .

 

ثواب قرائت سورة بیّنه

امام باقر علیه‌السلام فرمودند: کسی که سورة بیّنه را بخواند، از شرک بیزار می‌شود؛ وارد دین حضرت محمد صلی الله علیه و آله خواهد شد؛ خدای عزوجل او را مومن برمی‌انگیزد و در حساب بر او آسان می‌گیرد.

 

ثواب قرائت سورة زلزله

امام صادق علیه السلام فرمودند: از قرائت سوره زلزله دلتنگ نشوید. زیرا بی‌تردید کسی که در نمازهای مستحب آن را بخواند، هیچ گاه خداوند او را گرفتار زلزله نمی‌گرداند و نه با زلزله، نه با صاعقه و نه با هیچ آفتی از آفات دنیا نمی‌میرد. هنگامی که بمیرد، دستور می‌رسد که او را به بهشت ببرید؛ و خدای عزوجل می‌فرماید: بهشتم را بر تو حلال کردم. در هر کجای آن که می‌خواهی و دوست داری، ساکن شو که کسی تو را از آن منع نکرده و دور نمی‌کند.

 

ثواب قرائت سوره عادیات

امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره عادیات را بخواند و بر قرائت آن مداومت نماید، خدای عزوجل در روز قیامت او را بطور مخصوص با امیرالمؤمنین علیه السلام محشور می‌نماید و در حریم او و از دوستان او خواهد بود.

 

ثواب قرائت سوره قارعه

امام باقر علیه‌السلام فرمودند: کسی که سوره قارعه را زیاد بخواند، خداوند عزوجل او را از فتنه دجّال و ایمان به دجّال و نیز در روز قیامت از چرکهای جهنم مصون می‌دارد؛ ان‌شاء‌الله.

 

ثواب قرائت سوره تکاثر

1 ـ ... امام صادق علیه السـلام فرمودند: کسی که سوره تکاثر را در نماز واجب بخواند، خداوند ثواب و پاداش صد شهید را برای او می‌نویسد. وکسی که آن را در نماز مستحب بخواند، خداوند ثواب پنجاه شهید را برای او می‌نویسد و در نماز واجبش صف از فرشتگان با او نماز می‌خوانند.

2 ـ ... امـام صـادق علیه السـلام نقـل می‌نماینـد: که رسول خـدا صـلی الله علیه وآله فرمودنـد: کسـی که هنگـام خواب سوره تکـاثر را

بخواند، ازعذاب قبر نگهداشته خواهد شد. 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed