www.montazer.ir
شنبه 5 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 3187
زمان انتشار: 1 اوت 2015
ثواب قرائت سوره های قرآن (6)

ثواب قرائت سوره های قرآن (6)

ثواب قرائت سورة حشر

پیامبر اکرم صـلی الله علیه وآله فرمودنـد: کسـی که سوره حشـر را تلاوت نماید هیچ بهشت و جهنم، عرش وکرسـی، حجاب، آسـمان و زمین، هوا و باد، پرنده، درخت وکوه، خورشـید و ماه و فرشـته‌ای نمی‌ماند، مگر این که بر او درود فرستاده و برای او استغفار می‌نمایند و اگر بمیرد، شهید مرده است

 

ثواب قرائت سوره ممتحنه

امام زین‌العابـدین علیه السـلام فرمودند: کسـی که سوره ممتحنه را در نمازهای واجب و مسـتحب بخواند، خداوند دلش را برای ایمان خالص می‌گرداند و دیدگانش را روشن می‌نماید، هیچ گاه دچار فقر نشده و خود و فرزندانش دیوانه نشوند.

 

ثواب قرائت سوره صفّ

امام باقرعلیه السلام فرمودند: کسی که سوره صف را بخواند و در نمازهای واجب و مستحب نیز بر قرائت آن مداومت نماید، ان شاء الله خداوند او را با فرشتگان و پیامبران مرسلش در یک صف قرار خواهد داد.

 

ثواب قرائت سوره جمعه، منافقین و اعلی

امام صادق علیه السلام فرمودند: واجب است شیعه ما در شب جمعه، سوره جمعه و اعلی و در نماز ظهر روز جمعه، سوره جمعه و سوره منافقین را بخواند کسی که این کار را انجام دهد، گویا عمل رسول خدا صلی الله علیه وآله را بجا آورده است، و پاداش و ثواب او این است که خداوند او را به بهشت ببرد.

 

ثواب قرائت سوره تغابن

1 ـ ... امام صادق علیه السـلام فرمودند: کسی که سوره تغابن را در نماز واجب بخواند، این سوره در قیامت شفاعت کننده او خواهد بود و نزد کسی که شهادت او را قبول داشته باشد، شاهد عادلی می‌شود و از او جدا نخواهد شد تا او را به بهشت ببرد.

2 ـ ... عمروبن‌شمر می‌گوید: شنیدم که امام باقر علیه السلام فرمودند: کسی که قبل از خواب همه مسبّحات را بخواند، تاحضرت حجت (عج) را درک نکند، نخواهد مرد و اگر بمیرد، درپناه حضرت رسول صلی الله علیه وآله خواهد بود.

 

ثواب قرائت سوره طلاق وتحریم

امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره طلاق و تحریم را در نماز فریضه بخواند، خداوند نمی‌گذارد که در روز قیامت از کسانی باشد که می‌ترسند یا اندوهگین می‌شوند؛ از آتش معاف شده و خداوند بخاطر تلاوت این سوره‌ها و مراقبت از آن‌ها او را به بهشت می‌برد. زیرا بی‌شک، این سوره‌ها از آنِ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است.

 

ثواب قرائت سوره مُلک

امام صادق علیه السلام فرمودند: امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که سوره ملک را قبل از خواب در نماز واجب بخواند، تا صبح در امان خدا خواهد بود و در روز قیامت نیز تا ورود به بهشت درپناه خداست.

 

ثواب قرائت سوره قلم

امام صادق علیه السلام فرمودند:کسی که سوره قلم را در نماز واجب یا مستحب بخواند، خداوند او را برای همیشه از فقر ایمن نموده و هنگامی که بمیرد، او را از عذاب قبر پناه می‌دهد.

 

ثواب قرائت سوره الحاقه

امام باقرعلیه السـلام فرمودند: سوره الحاقه را زیاد بخوانید. براستی که قرائت آن در نمازهای واجب و مسـتحب جزیی از ایمان به خدا و رسولش می‌باشد. زیرا براستی که این سوره فقط درباره امیرالمونین عیله السلام و معاویه نازل گردیده و خواننده این سوره تا روز دیدار خدای عزوجل دین خود را از دست نخواهد داد.

 

ثواب قرائت سوره معارج

امام صادق علیه السـلام فرمودنـد: سوره معارج را زیاد بخوانید. زیرا بی‌شک کسی که زیاد آن را بخواند، در روز قیامت خداوند از گناه از سوال نمی‌نماید و در بهشت او را باحضرت محمد صلی الله علیه وآله و اهل بیت اوسکونت دهد؛ ان شاء الله

 

ثواب قرائت سوره نوح

امام صادق علیه السـلام فرمودند: کسی که به خداوند ایمان دارد وکتاب او را می‌خواند، تلاوت سوره نوح را ترک نمی‌کند و هر بنده‌ای که با صبر و برای پاداش الهی این سوره را در نماز واجب یا مستحب بخواند، خدای تعالی او را در جایگاه نیکوکاران جای می‌دهد؛ غیر از بهشت خودش سه بهشت دیگر نیز برای بزرگداشت به او عطا می‌نماید؛ دویست حورالعین و چهار هزار زن شوهر دیده به همسری به او عطا می‌نماید؛ ان شاء الله. 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed