www.montazer.ir
شنبه 5 اکتبر 2024
شناسه مطلب: 3182
زمان انتشار: 1 اوت 2015
ثواب قرائت سوره های قرآن (1)

ثواب قرائت سوره های قرآن (1)

ثواب قرائت سوره حمد

امام صادق علیه‌السلام فرمود: اسم اعظم خداوند در سورة حمد است.

 

ثواب قرائت سوره بقره و آل عمران

امام صادق علیه‌السلام فرمود: کسی که سورة بقره و آل عمران را بخواند، این دو در روز قیامت مانند دو پارة ابر یا دو سایبان بر سر او سایه می‌اندازند.

 

ثواب خواندن چهار آیه سوره بقره، ((آیت الکرسی)) و دو آیه پس از آن و سه آیه آخر این سوره

امام زین‌العابـدین علیه السـلام علیه السـلام نقل می‌نمایـد که رسول خـدا صـلی الله علیه وآله فرمودند: کسـی که چهار آیه اول سـوره بقره، آیت الکرسـی و دو آیه بعـد ازآن و سه آیه آخر این سـوره را قرائت نمایـد، خـودش و مـالش دچـار هیـچ گونه آفـتی نخواهد شد. شیطان به او نزدیک نشده و قرآن را فراموش نخواهد کرد.

 

ثواب خواندن ((ایت الکرسی))هنگام خواب وپس ازهر نماز

راوی می‌گوید: از امام رضا علیه السلام شنیدم که فرمودند: کسی که به هنگام خواب آیت الکرسی بخواند، انشاءالله از فلج شدن ترسی نخواهد داشت. وکسی که آن را پس از هر نمازی بخواند، هیچ گزنده زهرداری به او آسیب نخواهد رساند.

 

ثواب قرائت سوره نساء در هر جمعه

امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: کسی که در هر جمعه سوره نساء را بخواند از فشار قبر ایمن خواهد بود.

 

ثواب قرائت سوره مائده

امام باقر علیه‌السلام فرمود: کسی که هر پنج شنبه سوره مائده را قرائت کند، هیچ گاه ایمانش را با شرک آلوده نکرده و (به خدای یگانه) شرک نمی‌ورزد.

 

ثواب قرائت سوره انعام

ابن عباس می‌گویـد (روایت می‌کنـد) کسـی که سوره انعام را در هر شب بخوانـد، در روز قیامت از ایمن شدگان خواهد بود و آتش را باچشمانش نخواهددید.

و امام صادق علیه السـلام فرمودنـد: سوره انعام یک جا نازل شـده و در حال نزول هفتاد هزار فرشـته آن را بـدرقه می‌نمودنـد، تا بر حضرت محمد صلی الله علیه وآله نازل شد. پس آن را بزرگ بدانید و تکریم نمایید و اگر مردم می‌دانستند درآن چیست ،آن را ترک نمی‌کردند

 

ثواب قرائت سوره اعراف

امام صادق علیه السلام فرمودند:کسی که سوره اعراف را در هر ماه بخواند، در روز قیامت ازکسانی خواهد بودکه هیچ ترس و انـدوهی ندارنـد. و  اگر در هر جمعه آن را قرائت نمایـد، از کسـانی خواهـد بود که در روز قیامت مورد محاسـبه قرار نمی گیرنـد و آگاه باشـید که بی‌شک یکی از محکمات قرآن در این سوره است. پس قرائت این سوره را ترک نکنید. زیرا در روز قیامت برای هرکسـی که آن را خوانده باشد،گواهی می‌دهد.

 

ثواب قرائت سوره انفال و توبه

امام صادق علیه السـلام فرمودند: کسی که در هر ماه سوره انفاق و توبه را بخواند، هیچ گاه گرفتار هیچ نوع نفاقی نخواهد شد و از شیعیان امیرالمومنین علیه السلام خواهد بود.

 

ثواب قرائت سوره یونس

امام صادق علیه السلام فرمودند:کسی که هر دو ماه یا سه ماه یک بار سوره یونس را بخواند، نمی ترسد که از جاهلان باشد و در روز قیامت از مقربین خواهد بود. 

نظری داده نشده

Top
برای عضویت در خبرنامه پست الکترونیکی خود را وارد کنید

خبرنامه سایت منتظران منجی

Stay informed on our latest news!

اشتراک در خبرنامه سایت منتظران منجی feed